|
|
|
|---|---|
|
Behöver lite plats för en Ic. Kan man slänga bort elfläkten framför kylet på min 325 coupé 92?? Vad är fläkten till för? Har den nåt med Ac:n att göra? Min ac funkar ej och jag har aldrig sett fläkten igång!! Mvh //Hebbe | |
|
Elfläkten är istället för en remdriven fläkt. Fläkten är termostatkyld. Den går igång när kylaren/kylarvattnet nått en viss temp. Tar du bort den riskerar du att få en bristfällig kylning för din motor vilket kan leda till kokning och i värsta fall ett motorhaveri. Ett tips är att sätta ic:n under eller framför den befintliga kylaren. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
Fast på 325 har du ju dels en remdriven + en elfläkt... Den framför kylaren finns endast på AC-bilar har jag för mig. Så om du tar bort kondensorn (ac-kylaren) så behövs ej elfläkten. En skön grej kan ju vara att ändå behålla den och koppla till en knapp inne i bilen om det blir varmt i sommar... // fredde |
|
|
Har fölr mig att den är till Ac:n eftersom jag redan har en remdriven fläkt. Men var inte riktigt säker... |
|
|
Hej Om du skall ta väck den så kan du sälja den till mig!! Om du vill sälja!! vilket pris?? Och storlek?? mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.