AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
497

Hur står sig M3 mot en chippad Audi S3?

Cartén
Hade en lång diskussion hurvida en chippad S3:a står sig mot M3:an. Finns det någon här som vet eller har provat/jämfört.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Vilken M3 pratar vi om och har S3:am bara chip och inga andra mods?
PA
18
PAI
M3,94
jag har tävlat med en chippad s3 den låg på ca 280hk vi rejsade vid ett röljus och det var våt ute jag fick storstryk hade inte en chans mot hans fyrljulsdrift men i torrt väglag beror det väll på hur mycket s3:an är chippad
"jag har tävlat med en chippad s3 den låg på ca 280hk vi rejsade vid ett röljus och det var våt ute jag fick storstryk hade inte en chans mot hans fyrljulsdrift men i torrt väglag beror det väll på hur mycket s3:an är chippad"

Ingen S3:a som bara är chipad har 280hk...
Menar du 210hk eller 225hk modellen?

Ett chip är en optimering inte någon jäkla anabola drog som ger bilen mer och mer hästar varje gång den får sig en dos.

MVH Patrik nu mera TT lös...
S3:an ska inte ha någon chans. Jag kör för övrigt jämt med en chippad s3:a 0-201 meter med min A3 1,8 TQ som har "steg 3".. Kör jag samma sträcka mot en M3:a så får jag duktigt med pisk !
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Piskade en chippad S3 på runt 260 hk med min original M3 3.0. Han hade inte en chans, hamnade långt efter på motorvägsrace 70-200.

Mip
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.