|
|
|
|---|---|
|
Jag har införskaffat en Intercooler av mod volvo 740/940 2.3t, den ska passar bra i min E30.. men frågan är hur mycket effekt man kan plocka ut av en sån utan att intercoolern blir begränsningen? plasten på gavlarna, är dom kännsliga vid högre laddtryck? eller är det inte nån fara att dom går sönder? //Fredrik | |
|
en sån IC är inte allt för kraftig, jag har en sån liggandes, men har även en från en audi s2:a, jag hade tänkt lägga dessa båda i serie om jag får plats (hoppaS) men vilken effekt hade du tänkt lägga dig på? E28 M535i TwinTurbo |
|
|
jag hade tänkt lägga mig på 0.8bar som max laddtryck, vill ha hyffsat driftsäkert.. så blocket ska oringas samt kolvarna svarvas lite.. men 0.8 jag vet inte vad det ger hk mässigt? men borde vara nånstans 260-270hk? har inte en aning, men därikring iaf. hoppas jag på iaf. //Fredrik |
|
|
Skaffa en bättre IC med sådana effektuttag. När jag körde turbo på 325: och jag bara laddade 0,45 bar och 265Hk var luften efter IC 45 grader vid 0,9 bar och 316Hk var luften 60 grader och steg.... IC var från volvo 740. |
|
|
IC'n från Mitsubishis EVO VI bilar ska enligit folk som testat vara riktigt bra. Numera är dom tydligen ganska dyra dock... Even alcohol can bend the room... |
|
|
Bonje: Ok, jag vet en som säljer en Sierra 4x4 intercooler, så jag skiter i 940ic isf. Gluffis: Hur ser ic`n ut till en sådan då? //Fredrik |
|
|
Bonje: Vad har du för anläggning i kärran? Du borde kunna plocka upp en bra bit över 350 hk ur motorn vid det laddtrycket... Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.