|
|
|
|---|---|
|
Höger helljus gick inte att släcka, så jag var tvungen att ta bort lampan. Bara ett backljus fungerar, och halvljusen verkar blinka lite då och då. Är detta ett typiskt exempel på att ljusmodulen är kass? Vad kostar den att byta? Fins det begagnade? Bilen är en 523-96. Tacksam för svar. PeterO | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Börja med och lägg av batterikabeln, så du gör bilen strömlös ett tag.Kan vara nån krets eller "minirelä" som hängt sig i bästa fall.Separata uttgångar för höger och vänster ljus från modulen.Utgång 13 för höger och 6 för vänster i kontakt X12. Om nu Fernlicht betyder helljus och abblendlicht halvljus:) Det kan ju vara läge att koppla upp sig mot BMWs dator för en koll.Annars är det nog billigast att införskaffa en ny på skroten tror jag. MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Är du ett orakel eller??? _____ Micke Länk |
|
| Micke: jag har hört han har levt i 450 år i bengalis djungler och alla som sett hans ansikte dött en fasansfull död...... ( eller så var det nån annan kille...) | |
|
Hehe. Jag har träffat "tjööötgubben" och han är en av dom som kan det här med bilar. Jag svarar därmed på min egna fråga tidigare. Hasso ÄR ett orakel. Men det finns fler.-)) _____ Micke Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Micke: Jag är utbildad felsökare som du vet och kan läsa el och elektronikscheman, fast jag börjar ligga av mig, pga att jag inte jobbar med det in live längre. Så det handlar bara att läsa innantill i den lilla dokumentaion som finns att tillgå.Lika bra övning för mig. så inget orakel här inte, jag var ju Tomte idag!! GM::-Fantomen har en Dödskallering, jag har en BMW ring:))Hette förresten Dragos på den tiden han huserade i min barndom i Närkes allehanda. MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Även i anrika Eskilstuna kuriren hette han Dragos ( t.o.m. i färg i bland typ till jul) Tjusig bild på ringen föresten, varför har du inte den till allmänt beskådande på sidan?? Tänkte på gamle goa killen i djungeln där... om BMW ringen är den "goda", vilken är då den onda?? MB-ringen?? nej jag vet...dom fyra onda ringarna från DKW så klart!! |
|
GM: E-tuna imorgon.Lopp 7 Nr 2:) Tyvärr har jag inte tid,ska köpa julgran, och till annan konstig hästverksamhet med sadel.Inte HERO!!. Men var det inte här nån ljusmodul skulle försöka analyseras heller hur.Mycket intressant fel tror inte jag känner igen det från tidigare faktiskt utan nått nytt som dykt upp. MVH Hasso Länk |
|
Hasso skall ärligt säga att trots att jag bott i E-tuna 74 -96 har jag ALDRIG varit på travet sen flyttade till syndens näste i söder och varit på Jägersro flera gånger... man är en förtappad själ... LKM... tja vad vet jag?? Jag och E39an har fortfarande smekmånad utan fel och brister,men i morgon 0740 väntar Jesperado och hans hejdukar på ASB...då kanske läget är ett annat.... |
|
Varmkör rejält!! MVH Hasso Länk |
| Burnout för bästa grepp ut ur hallen menar du?? | |
Kolla min dagbok angående besiktning:))2/12 så förstår du vad jag menar:)) MVH Hasso Länk |
|
Effektkretsarna (power FET) i LKM kan kortslutas, då får du en ständigt lysande lampa. Det behöver inte vara nåt samband mellan backljusen och helljusfelet. Jag har repat en LKM som nu är till salu, tror den är från en 97. Om du kan du kolla vad det står på din modul så kan vi jämföra, förmodligen passar den. Sen skall BMW koda den efter montering. LKM är ju rätt dyr ny, runt 3 lakan tror jag så släpp inte ifrån dig den gamla, den kanske kan repareras. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.