AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
484

Hur mkt höjer M paket bilens värde?

An
68
AndersWilly
BMW 535i-M -88
Tjena,
Jag undrar hur mkt värdets höjs på en BMW med -M paket.
Själv har jag en 535iM. Ngn som vet?

Anders G
JohanOS
Mycket vanlig fråga. M-paket är ett urvattnat begrepp enligt mig. Jag tror inte det höjer värdet på bilen en enda krona, det gör bilen självklart mer lättsåld. Men jag tror du får konkurrera med bilar utan M-paket rent prismässigt. Sen tenderar ju köparna att dra sig mot bilarna med "the looks".
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Av ren erfarnhet säger jag 5000kr extra vad det gäller E30 samt E34...men då måste det handla om original. Självklart anser jag att bilen är värd en extra slant med detta på..kostade ju i E34an fall en bra slant extra som nytt..i stil med ca 30000kr extra och det förhöjer helt klart bilens utseende till det positiva..känns verkligen inte påhängt och den största plasthataren bör inte heller klaga (ink mig själv.)

Självklart skall en snygg bil kosta lite mer än en bil som inte ser lika snygg ut fast i likvärdigt skick...extrautrustning skall kosta extra..fast en rimlig summa extra om vi säger så. Känns lite överdrivet de som hänger på riegerpaket osv och tar ut bortåt 20000kr extra pga av detta. Inte ovanligt på E36or iallafall, allt för ofta ser man 60000kr 325or från 91/92 som annonseras ut för ca 80000kr pga extra plast med 15000mil på mätaren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.