AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
529

Ang oljepump

pu
18
pularn
530i-93
M5-94
Enligt Bmw där jag bor,så har dom aldrig hört talas om oljepumpar som lossnar på V8:or.Men efter läst alla inlägg här så,nu till helgen ska ialla fall jag kolla om min sitter fast som den ska.Ett länktips om olje
pumpsservice.
www.strictlybmw.com/newsletter/importantnotices/v8oilpump.htm

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Är det inte så att det eg bara är ett rykte? Att det eg bara har hänt på typ en bil?

Kan inte alla som VÄRKLIGEN har varit med om det eller vet någon som VÄRKLIGEN har varit med om det skriva det i denna tråd?

Då får vi ju se om detta är vanligt eller inte... Om en bmw-verkstad aldrig har hört talas om det tyder antingen på att det inte är så vanligt eller att denna verkstad inte servar så värst många v8:or.

Min skrothög: Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Det finns en tråd här om pumpen på v8:an, där otaliga har skrivit in efter att de kollat sina skruvar och funnit dem lösa eller liggande i tråget.
Deliq
Länk

M V H // Deliq

Aktuellt fordonsbestånd:
Länk
nyligen såld:
Länk

*** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss ***
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Jag har själv tagit upp detta ämne på forumet tidigare. BMW själva vill inte kännas av problemet.

Vi har nu titta på 3st V8:or och i alla bilarna har oljepumpens skruvar/muttrar släppt från motorblocket. Dessutom så har bultarna som håller ihop pumpen lossnat också. En av bilarna var en 840-95 som bara gått 9500 mil.

Och jag tycker att det verkar lite konstigt att BMW nekar till att dom inte känner till problemet. Dom borde sälja mängder av packningar till oljetråget.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Att känna till problemet och att säga att man känner till problemet är två helt skilda saker!

Lossade oljepumpsbultar kan mycket väl vara en sådan sak man åtgärdar åt kunderna in "lönndom" utan att tala om det för dem.

Ett inte helt ovanligt sätt inom bilbranschen att reparera vissa grundläggande felkonstruktioner utan att kunderna börjar sprida dåliga rykten om bilarna och dess konstruktionsmissar.

Mvh
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tycker oxå det är märkligt att Många BMW verkstäder nekar till detta problem trots att så många har de facto haft lösa bultar...:(
Låter som någonting som dem fått direktiv att säga "uppifrån".

Mvh Janne.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Skulle enligt mig vara en mycket bättre reklam att säga som det är och åtgärda problemet vid en service utan extra kostnad.

Min skrothög: Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ett bra exempel på hur man mörkar problem i bilvärlden är Volvos extremt stora problem med växellådorna i tidiga 850.

Många växellådor byttes ut (!!) vid servicetillfällen utan att kunderna viste om det. Utöver det har många lådor havererat.
Men frågar man Volvo om det har varit problem med lådorna blånekar de! Som de brukar säga "Volvo är de enda som inte känner till problemen med de dåliga växellådorna...!"

Mörkning är ett "bra" sätt att inte skylta med brister hos kunderna.

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.