AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
476

520i -94

Hej!

En kompis till mig är intresserad av en mörkröd 520i -94.

Den är svensksåld, har gått drygt 19000 mil, har haft 11 ägare och servicebok finns. Utrustningen består av bl.a. klima, ABS bromsar, C-lås, Elhissar, Elspeglar, Färddator, Servostyrning, Stereo, CD-stereo, Plychklädsel, Alu-fälgar, vinterdäck. S-däcken har enligt uppgift gått 100 mil på nya alu-fälgar.

Bilen finns på en firma som ger tre månaders garanti på motor&låda.

Begärt pris är 39900:- Är bilen fräsch tycker jag det låter helt OK, även om det hade varit värt lite extra pengar för att få en 525.

Skäligt pris?

Erik

Bromma
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Låter helt ok, 19000 mil är säkert ärliga mil, vill han hellre köpa en 12000 mils vagn ifrån korvlandet som istället kanske gått 29000 så låt honom göra det. Det som kan skrämma en del är kanske 11 ägare behöver ju inte vara mer än typ 5 brukar då.
Priset låter helt ok tycker jag. 19000 mil är fullt normalt på en snart 9 år gammal bil.

/Simon
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Låter helt o.k
normalt pris låter varken för bra eller för dåligt, slå till!!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Verkar vara ett bra pris och en verklig kontrast till Bilia i Sisjön (Göteborg) som vill ha 105.000 för en 520i -96 E34! Visserligen var den fin, men ändå.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
-BeeMWe-
Ett skäligt pris är det väl inte, den borde kosta mera.

Länk
Varför ??
Hej!

Tack för Era svar. Nu har vi kollat på bilen.

Tyvärr motsvarade den inte förväntningarna. Dämparna fram var riktigt dåliga, bulor i båda bakdörrarna, skapliga repor och märken lite överallt, displayen som visar mätarställningen var defekt, massor med instrumentlampor var trasiga osv. Inget man förväntar sig direkt när det står "topprenoverad" i annonsen och säljaren bedyrar att bilen är jättefin per telefon, även om den är några år gammal.

Motorn gick dock väldigt mjukt och fint, likaså verkade all utrustning fungera bra. Men p.g.a. alla överraskningar kändes det inte bra = inget köp. Dessutom finns det ju ett antal E34 till salu...

Som kuriosa kan jag berätta att när vi anmärkte på karossdefekterna tyckte säljaren vi borde kolla på nytt med våra krav, men är man petig så är man. Dessutom har åtminstone jag en bild klar för mig om en säljare säger att bilen är nyligen lackbehandlad och kanon i lacken.

Erik

Bromma
Då ber jag att få omvärdera mitt svar tidigare.. den är INTE värd dom pengarna... vilket den dock skulle varit utan dessa defekter...
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
jag med omvärderar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.