AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
6.533

Våga köpa Skoda Octavia RS?

Sida 3 av 3
Ry
248
Rydberg
325i Touring -89
Skodan vet jag inget om men jag är övertygad om att det kan vara ett bra köp.
Och sedan att vag bilar har dyra delar mm det har jag fortfarande svårt att förstå med ex ditt eget bilval som motpol.
Det sista med olika bilar som exempel är ju bilar som jag tycker ligger i sämre fack än skodan.
Förutom saaben o BMW:n då givetvis.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Det har väl sagts tidigare, men Skoda Octavia RS är faktiskt en riktigt kompetent bil. Lite småsmäckig inuti, men om man bara tar hand om den och putsar lite emellanåt så håller den sig nog fin.

RIKIGT körglad är den ju faktiskt, rackarns rapp på 2:an och 3:an! :D :D Saknar bakhjulsdriften gör man ju såklart... men, en RS kombi skulle inte sitta fel.

Jag säger KÖP, det är en klart skojig bil!
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Kom just hem från en tr i kompisens Octavia RS -02,riktigt trevlig faktiskt. Inredningen har inte börjat knarra än iallafall ,fast den har ju inte ens gått 1000 mil, men jag väntar med spänning.

325 iX - "weather or not"
Jag har just beställt en ny Oktavia RS Kombi så jag både hoppas och tror det är en bra bil.

530 touring.
www.uphillracing.com
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Trevlig läsning i denna gamla tråd.
Har nu börjat se mig om igen efter en RS, efter en hel vinters letande bland BMW 320. 323. 328, samt Audi A4, A6....men man inser snabbt att INGEn bil på marknaden just nu ger så mycket utrustning & prestande för pengarna spm just denna.

Så nu ska det hittas ett bra objekt, och i med ett trevligare chip.
200+ hästar för 170.000:- inte illa... ;)
Men M3:an behåller jag, den är bara för skön för att sälja!
Tjipp!
/Klas
Jag tror faktiskt att det är ett ganska bra köp pris/prestanda/kvalitet.
Själv kommer jag köpa någon riktig snik motor till nästa transport(första) bil som jag skaffar, prio för mig är ny bil, kvalitetsmärke, kombi (familjepappa du vet)
Helt rätt att behålla M3 3.0'an, hämtar min kommande som jag lagt handpenning på om en månad, jobbigt att vänta bara...

Mvh
//Wille
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Skodan var ju i iallafall snabbast på rakorna när topphastigheten
kunde utnyttjas i Svenska rallyt . Gardemaister passerade samtliga andra bilar i den där "dataanimerade"filmen där alla bilar kör samtidigt och jämnförs.

Bra funktion "sök inlägg"

MVH Hasso
Länk

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
STEPHAN: Vad skiljer då mer än motorstyrningen i 1,8T motorn som sitter i VW/Audi i T och Ts. 150 resp 180 Hk?
Väldigt nyfiken faktiskt.
Som Audi-ägare *host* kan jag upplysa om att det är väldigt lite som skiljer motorerna 1.8T och 1.8Ts. Ts har annorlunda mjukvara samt ett lättare svänghjul.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Hubbe325:

Intercooler, Turboaggregat, Spridare etc, ev ventiler också men det är jag mer osäker på...

M V H
Stephan (soM// också letar rolig bil:D)

Hubbe325
520dAT -08
Verkligen!? Jag trodde de gått den enkla vägen och bara bytt styrning.
Då borde ju Ts modellen gå att klämma mer ur med chippning.
Tror BSR får ur 209hk/340Nm ur 1,8T Undrar vad de klämmer ur en Ts.
Läste igår i bilsport 5 om ngn dåre som tar ur 584Hk ur en 1,8T motor, med vissa modifikationer då men samma slagvolym.
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Mosse:
Kollat på denna:
Länk
En bit från Stockholm, men det kanske är värt det?? Du kanske vill ha en kombi iofs, men denna ser läcker ut!! Lite trimmad också, så "slipper" man lägga pengar på det...:- )
/Kidde

Vill ha BMW igen!
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Jag har kört en RS och "vill ha" begäret är ganska påtaglit när man har sett prislappen i förhållande till vad man får!

Verkar vara en perfekt andrabil, lycka till med köpet!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Ägare till 490 friska BMW hästar!
Länk
bmw_m6: Det tyckte jag också när jag beställde min RS Combi som anländer om 2 veckor.=:)

www.uphillracing.com
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

ja dom gör ju bra speedway hojar=)men en kråka i huven lockar knappast=)

burt
beemah
Mosse: Helt ok bil, körde den för ett halv år sen och den var över förväntan!! Mycke bil för pengarna!!

MVH
Beemah

BMW CS #2769
Kolla in min renovering: Länk
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
det har ju sålts en del RS här nu i GBG området...många tänker nog som många andra här...att det är en rymlig, pigg, prisvärd, ser relativt bra ut...den är ju perfekt som andra bil typ på vintern men även på sommaren om man då också har familj så är den ju perfekt...

man får ju gratulera Roger till ditt inköp...på vilken anläggning köpte du den...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Henrik.A Man får tacka så mycket,Jag beställde den hos Skoda handlaren i Lycksele/Västerbotten.
Blir spännande att se hur bra kvalite den har,man är ju lite bortskämd efter 8år med Bmw.

www.uphillracing.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.