|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Får se hur många svar jag får innan detta raderas... MEn saken är den att det finns inget annat forum där jag kan få så bra input som här! :-) Jag ska byta bort min andrabil, mina kriterier är, rymlighet, komfort, säkerhet, prestanda...och utseende. Jag har kikat på mycket nu, men tycker inte jag får mycket för slantarna! Jag har provkört Skoda Octavia RS vid ett par tillfällen, och körde ytterligare en gul vagn nu i helgen. Jag har fått ett mycket bra intryck av denna bil, den är grymt snabb, skön att sitta i, kvalitéen känns som Audi nästan (vilket den ju är till stor del) sen tycker jag faktiskt att den är riktigt snygg också! Frågan är nu, vågar m,an köpa en Skoda? det enda som gör att jag funderar över detta är det faktum att det står Skoda på bakluckan! I övrigt är det GRYMT mycket bil och prestanda för pengarna. Bilen har rullat 2000 mil, fullutrustad med ACC, antispinn, 17" spider fälgar, kupévärmare, delskinn, 8 högtalare, 180 turbohästar, etc...för 159.000:- (!) Skulle ni våga? kanske t.om någon här som har en ? Tacksam för idéer & synpunkter, ocjh ursäkta att detta ej rör BMW! :) /mosse | |
| Skoda har nog inga kvalitets problem som förr i världen. Bottenplatta, motor/transmission kommer ju från VW/AUDI..Du får mkt bil för pengarna om du kan leva med att det står "skoda" på bakluckan...fast märkena kan man ju alltid ta bort :)) | |
|
Jag tror att det är ändå en ganska vettig bil som andra bil. Sen när det blir dags att sälja den tror jag inte att det blir någon problem heller, det enda som jag kan invända emot är färgen, är det inte en mode färg just nu? Håller det i framtiden? Mvh Abbe Länk |
|
|
Jag kör Skoda Octavia i tjänsten. Dock med en icke så vrålsnabb diesel på 90 hk. Är dock en bra bil med lite bekymmer och hyffsad kvalitetskänsla. Ljudnivån kan upplevas som lite störande med en E39:a som referensram. Just min bil är ju inget under av körglädje, grymt understyrd och lite klös. På den punkten är ju RS bättre vad jag förstått. Det är nog ett bra köp, mycket bil för pengarna om man säger så. Micke |
|
|
Hej! Jag hade aldrig satt mig i en sådan bil, dels för det är inget märke som tilltalar mig och dels för att den är lite liten till mig som är 2,01 lång. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Magnus Jag är bara 185 cm, och JA, det finns andra bilar än BMW! ;) /K |
|
|
säkerligen härlig motor men skulle man inte bli besviken på en sådan bil med kvaliten? Gå över från bak till framhjulsdrift!!!!!! |
|
|
Jo, jag har hört talas om Mercedes, Ferrari, Porsche, Audi och Chevrolet. Finns det fler än de!?? ;) Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
AMET Jag går inte över till framhjulsdrift så jag kör Nissan Primera idag... Kvalit´´en känns mycket bra...bättre an man kan tro! /K |
|
|
Om du ändå tänkt lägga så mycket pengar.. Skaffa hellre en beg Saab GG9-3 mycket roligare bil än skodan.. En skoda är en skoda även om det är en RS.. Eller varför inte en beggad 3 serie?? bmwsoon försvann och upp ur askan steg V10! |
|
| jassååå lycka till:-)))) | |
| Man får ingen vettig BMW för dom pengarna...inte med den prestandan i alla fall! tyvärr. | |
|
prestanda mässigt kan du väl hitta en m3 för 159500kr fast en ingen årsmodell 00. jag ser att du har en m3:-) vad jag menade var pengamässigt och prestanda mässigt... |
|
|
Hellre Skoda en en Japan. Det är ingen fel på RSen. lär gå som en klocka. Magnus18: du tänker nog på Skoda Felicia, Oktavia är rätt rymlig, även du får plats ;-) _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Köp en 528 E 39 för pengarna istället. Tror du håller värdet bättre samt får en mycket roligare och bättre bil. Skoda... copy |
|
|
Det enda jag vet är att kopplingen är dålig på RS modellen... fråga på www.skodaklubben.com /Jimmy Länk www.aspwebb.com |
|
|
Z3c 4 ever!: Okej, jag erkänner att jag tänkte på en Felicia. Men frågan är hur det är med en Oktavia, jag kan t.ex inte köra en Volvo 740 med orginal ratt. Högerknä mot tändningsnyckeln och växelspaken längs med benet. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Mosse: det är klart att du kan köpa en RS, har nästan bara hört bra grejor från folk som kör sådana verkar mest vara lite småfel på dom som att tankmätaren visar fel och ljud från innertaket på vissa bilar. Hade själv långt gångna planer på en sådan ett tag som allround bil och var ute och provkörde ett par gånger hyffsat snabb bil med fina bromsar och bra komfort till ett bra pris så varför inte. Glöm inte plocka bort skoda märkena och spackla igen hålen bara ;) |
|
|
Mosse: Andrahandsvärdet är som jag förstått det väldigt dåligt, min granne byter till en ny skoda varje år och tappar typ 40-50 kkr om året det tycker ja är väldigt mycket med tanke på att de är 1/3 av nypriset. Hade jag varit dej hade ja köpt en E46 i samma prisklass. Har sett 328:or varit därnere o nosat i dom prisregionerna på börsen. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
| Jag var med en polare och kollade på en Skoda RS, den hade inte gott mer än ett par tusen mil... men tyget i stolarna hade redan börjat släppa... så man kan säga att det blev inget Skoda köp.. han köpt en Golf i stället. | |
|
Att köpa en 2-3 år gammal Skoda är nog rätt smart för att precis som Wendtan säger så tappar den i värde som en japan första åren. Men sedan tror jag att det är rätt stabilt. Nu är RS inte så värst gammal om jag inte har fel så det är svårt att säga med säkerhet hur det blir med det. Wendtan: "min granne byter till en ny skoda varje år" kan du inte prata förstånd med honom och få honom att köpa en beemer? _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.