|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tänkte lämna in min bil för behandling, undrar om någon vet vilka firmor man skall kunna använda sig av Mr Cap, Ditec... vilka av dem som är bäst, eller om det finns lokala firmor ( bor i nv-skåne) som är lika bra/bättre. Med Vänlig Hälsning Daniel Svensson | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Mr Cap Icke:)Det sämsta som hänt min bil. Ditec är det enda som jag sett som jag tycker är värt pengen, där du kan använda vanliga bilvårdsmedel när du tvättar osv.Finns visst runt Jägerso har jag för mig. MVH Hasso Länk |
|
Toughgard från Lahega är mycket bra. Gjorde min behandling i somras och har inte behövt gnida nån svamp på bilen än. :) Vad som är bäst kan väl enbart ett oberoende test avgöra, har inte sett till ett sånt än... Länk |
|
|
Hittade lite.... Här är en lista där du kan göra det: Länk Här är en produktinformation: Länk Länk |
|
|
Hasso: Jägersro bilvård ligger bakom sydsvenskan (nära bangården faktiskt....) men som sagts innan: DITEC rules läs gärna inlägg i ämnet med hjälp av sök funtionen |
|
|
Toughgard har jag inte hört om...verjar vara nytt? Vet du vad en sån behandling går på? _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Jag är väl partisk men jag säger ditec. Inte funnit något annat som är bättre då jag plöjde igenom marknaden än det. Asken |
|
|
Tough Gard blev utfört på min e36:a och tyvärr så var det inte som ja förvänta mig. efter 6 mån så ansåg ja att skyddet var helt borta, visst bilen var väldigt lättvaxad framöver osv, men själva ytan och glansen var i princip helt borta efter 6 mån, trots en massa garantier. Jag klagade men då ville dom ha betalt för en bättring, så ja gjorde det själv för hand och blev så nöjd att ja bestämt mig för o göra det själv på mina kommande bilar med. Tycker de e kul o vaxa bilen varrannan månad och då är det ju inga problem. Iof inga problem när man har varm garage i närheten. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Känner en som fick bilen behandlad av Tough Gard och resultatet blev väldigt bra, men tyvärr som ni säger så hade nästan vaxet försvunnit efter 6 mån. Så Dittec är kanske ända lösningen ??, iofs så tycker jag man skall behandla bilen två gånger om året, så det kanske kan kvitta då om man använder firmor med Tough Gard. |
|
|
Min E-38, Cosmossvart var ditec behandlad vid köpet (2 mån före) Vid första titten syndes mycket tvättrepor men annars var den kanon. Vid första tvätten blev jag förvånad hur lättvättad den var. Men när solen låg på såg bilen för j*%#ig ut polerrosor över hela sidorna. Diteccentret som gjort bilen tittade på den och givetvis var det molnigt den dagen! Jag fick beskedet att dom aldrig fått klagomål förr!!! Jag åkte tillbaks när det var soligt och då tog han på sig att göra om sidorna på bilen, vilket han gjorde. Men det blev marginellt bättre. Kontaktade BVS Jönköping och don fick förtroendet att utföra en Exlusiv behandling. Hämtade min bil ett dygn senare och var otroligt nöjd med resultatet! Inte en repa kvar även dom som Ditec sagt var omöjliga var borta. Bilen är mycket lättvättad och blank. |
|
|
Är resultatet inte mer beroende av VEM som gjort jobbet, än av vilka preparat som använts? En duktig person kan säkert göra underverk med vad som helst och en klant förstöra vad som helst, även om han använder de bästa produkterna. Dvs en Ditec i Sthlm behöver inte få samma resultat som en Ditec i Malmö, för det är olika personer som gör jobbet! Så det gäller att hitta någon som är kunnig och seriös (gör det den som kan..), då kan man nog också lita på att han använder bra grejer. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Precis, visst är det viktigt att personen som utför sitt arbete är kompetent men visst har produkterna som används en avgörande faktor hur slutresultatet blir. | |
|
VillaRosa: Du har helt rätt... Beror nog mer på personen än "preparatet"... Har hört mycket illa om Mr.Cap men när dom behandlade farsans bil vart det kanonresultat... Har inte kunnat hitta nått negativt med det... Så jag tror det beror mycket på hur seriös personen som gör det är... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Hasso: Beror det inte lika mycket på vem som gjort arbetet som vilken produkt man använder?! Du får gärna utveckla vad som hände eftersom du blev så missnöjd. Kan bara, för egen sak, berätta att jag har varit/är jättenöjd med min Mr. Cap behandling och att jag antagligen kommer att fortsätta med dem, det enda jag inte blev 100% nöjd med var lädervården. (sånt som händer) M V H Stephan __________ Länk |
|
|
nja... Mr cap höll betydligt mycket sämre för tvätt och kallavfettning äv vad ditec gjorde detta är min liksom många andras erfarenhet i ämnet Sen mängden polerrosor mm beror mer på vem som håller i maskinen är preparatet men "förseglingens" kvalitet är Ditec i en klass för sig med |
|
|
Lägger min röst på ditec, har behandlat 2 av mina bilar och är väldigt nöjd. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
STEPHAN: Sök inlägg det står nog på flera ställen varför jag inte gillade MR cap på min bil.Föredrar att ha orginal Montrealblå i stället för en massa grådaskiga repor över hela bilen i nått plastlager som kallas formula U eller nått sånt.Min behandling var gjord av förgående ägare innan bilen byttes in på BMW.BMW och Mr Cap var grannar i Skövde.Bilen stod still i 6 månader efter behandlingen.MR capbehandlingen förstörde en nyrenoverad Porsche -63 356? som var lackad i orginal svart lack, bilen blev mera grå än svart efter behandlingen,Bilen var renoverad för åtskilliga 100 tusen kr. inte så kul. behandlingen gjordes efter 6 månader efter lack i -08 om jag inte missminner mig. MVH Hasso Länk |
|
hasso: Då jag känner ägaren som tidigare jobbade på Mr Cap i skövde så vore det intresant om du kunde ge mig tidpunkten då detta hände.Dock jobbar han inte kvar där..... |
|
Den 23/3-2000 formula U beg bil.Bilen byttes in april och stod till okt-00 när jag köpte den hos Bilsalongen. Jag hade telefonkontakt med Mr.cap i Skövde för att få reda på hur jag tog bort behandlingen.Vi var helt överens att det var en behandling som inte passade mitt bilägande och skötsel. Dvs Gjorde mera skada än nytta för att bilen skulle se ut som ny. MVH Hasso Länk |
|
Har ingen erfarenhet av Tefcar behandlingen? Har gjort det på min förra bil när den införskaffades sprillans Nya Audi A4 1,8Turbo i april 2001. Var mycket nöjd med resultatet faktiskt. Funderar på samma behandling på 528-an till våren. Audin var dock silvermetallic till skilland mot BMW-n som är cosmossvartmetallic. Frågan är om det blir lika bra pga färgen? Länk MVH/Andrè |
|
| Hur länge håller en Ditec behandling, generellt? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.