|
|
|
|---|---|
|
vad är det för givare som styr värmen på höger respektive vänster sida ...tror ej problemet har med magnetventilerna i motor utrymmet att göra för stänger man värmen på förar sidan blir det svalt även på passagerar sidan och fibblar man lite med temp ratten så kan det bli svalt ibland.....problemet kan ev sitta i temp ratten......men vad är det som styr eller känner av tempefraturerna....det sitter ett galler i panelen som känner av tempen men borde det inte vara något på sidorna med..... OBS stora AC anläggningen Ha det bra Mats | |
| Undrar detsamma. Mitt vänstra reglage känns dock väldigt löst, men inte det högra. trasigt eller?? | |
| Hej du, vilken stora AC menar du? Det finns ju tre olika paket. | |
|
Det sitter som du beskrev ett litet galler på klimapanelens front. Bakom detta sitter en fläkt som suger in luft från kupén. I samma kanal är även en sensor monterad. Tror också att det skall finnas några fler sensorer monterade för att optimera temp. kontrollen (vet ej var). Det högra skall vara slappare i rotationen. Väster sida skall enl. vad jag läst, vara överordnat höger. Hur det fungerar i verkligheten har jag dålig koll på. Mvh.Patric |
|
|
jag har den med 2 vred med gradtal på mellen dessa ett för fläkt hastigheten under varje vred är det 3 knappar har jag för mig.... jo givaren bakom gallret vet jag om för jag hade problem med hela värmen förut och då var gallret helt igensatt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.