|
|
|
|---|---|
hellonasty |
Hur byter man glödlampa i dimljusen på E36??? "Lossa med en skruvmejsel" enligt instruktionsboken... Det går bara inte! |
|
som jag har förstått det skall man loss ngn spärr...när man trycker in ljuset så skall det lixom glida på plats och snäppas fast av en spärr, så det är väl "bara" att trycka på den..hur den sen sitter vet jag inte, men jag kan tänka mig att det är lite komplicerat :( "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Brevid (in mot mitten av fronten) dimljuset finner du två små hål. För in en relativt lång skruvmejsel i det övre av hålen. Sedan gäller det att hitta en liten vit plasttunga (ca 2x1cm) som du skall trycka in. (Behövs inte så mycket kraft!) Då släpper spärren. Enklast är om man använder sig av en ficklampa och tittar in i hålen och lokaliserar plasttungan innan man går lös med skruvmejseln. Mvh |
|
hellonasty |
ok tack jag ska göra ett försök till då. =) Förresten, den lilla plastgrejen, ska den tryckas framåt eller bakåt eller bara rakt in? |
|
Bara tryck rakt in på plasttungan (inget våld!). När du väl har fått bort dimljuset (det poppar ut, så ta emot det!) ser du den enkla konstruktionen. När man har gjort det en gång så är det mycket lättare i fortsättningen eftersom du vet hur du skall göra. Mvh |
|
|
Montera bort dimljusen ! Åkte på 400 kr i strålkastaravgift tack vare att jag hade dessa lampor tända igår. |
|
hellonasty |
Ok, har testat att trycka mejseln rakt in men det enda som händer är att dimljuset rör lite på sig och då tar jag ändå rätt rejält men jag får testa igen, tack! =) |
|
Då träffar du nog inte rätt! Lys in med en ficklampa och kolla genom hålet så ser du nog vart du skall "sikta". Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.