|
|
|
|---|---|
|
(BMW 325iA E36) Jag skulle vilja veta om det går att sätta färddatorn högst upp, alltså där stereon skall sitta, och sedan plocka ut "alltiallo" facket längst ner och bygga in en 5,6" LCD display där. ingen som har några bilder på en redan färdig installation av LCD display? mkt tacksam för svar mvh Kalle Söderqvist | |
hellonasty |
Kanonbra idé. Har funderat på ne liknande grej själv. Vad tänkte du koppla displayen till? |
|
här är en länk där en kille har flyttat stereon i en v40 ,ingen bmw men ändå>>>>> Länk aka bullen på zatzy,nordicaudi,mm. Malmö,Arlöv |
|
|
Tackar Fredrik.e för länken, hellonasty: Köpt ett litet smidigt moderkort ifrån dustin som mäter 150x150 mm, denna har jag byggt in i en aluminium låda som drivs av en konverter 12>220volt och ett helt vanligt nätagg av typ ATX. sitter och knåpar ihop ett program som jag skriver i visual C++. vi får se hur långt jag kommer, men har planer på att iaf spela mp3 och mpeg filmer. ps. har TP kontakt fram och styr allt med fjärrkontroll enklare typ av Lirc. Mvh Kalle Söderqvist |
|
jeppe_L |
måste bara säga att killen med volvon, kan jobba i aluminium!:) vilka grejer!!!!!!! |
|
en av dom bästa bilstereo hemsidor jag har sett och jag har haft runt 100st aka bullen på zatzy,nordicaudi,mm. Malmö,Arlöv |
|
|
Killen me volvon har bott i finland förut,varit finsk mästare i Proffsklassen några år! Har en egen sida om nån e intresserad: Länk |
|
hellonasty |
rawsex Väldigt intressant projekt, hur långt har du kommit? Tänkte du bygga i någon slags hårddisk att lagra videon på? Tänkte själv göra den klassiska att plocka bort displayen/fronten från en tex cd-enhet, sätta skarvkabel och placera den där färddatorn sitter och sätta huvudenhet i en alulåda i tex handkfacket och koppla till cd-växlare. |
|
hellonasty: Ja det blir en hårdisk, det är i princip som en dator, utan tangentbord, mus och den går på 12v. Nu under jul ledigheten blir det lite knåpande ska se hur långt jag kommer alla grejer är inköpta fattas bara tid. Mvh Kalle Söderqvist |
|
|
rawsezx>>>> tänk på att en bil är mer utsatt för fukt än en lägenhet/hus aka bullen på zatzy,nordicaudi,mm. Malmö,Arlöv |
|
|
Fredrik.e: Tror inte att grejerna är så känsliga. det jag oroar mig mest över, det är om lcd displayen typ fryser sönder eller nått. |
|
markus00 |
Jag har också haft i tankarna att fixa något liknade. En sak som är rätt fräckt och smidigt är ju att köpa en liten GPS mottagare och köra något program i datorn. Finns en massa att välja bland. Styrningen av allt är väl det knepigaste. En touchscreen är nog det ultimata. kolla www.mp3car.com där finns mycket bilder på liknande byggen. //Markus ----- Min bil: Länk |
|
markus00: hehe har också tänkt på idén med GPS, finns att köpa GPS moduler på elfa som kopplas till COM porten på datorn, 700-800:- kostar den tror jag. tackar för länken. mvh kalle söderqvist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.