|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ni som blivit stoppade av civilpolisbilar som INTE har varit nya volvo eller saab...vad har det varit för bilar??? Själv går jag efter regeln...kör inte om en bil i åtalbar hastighet om det är en relativt ny volvo eller saab som har: *Tonade rutor *Dragkrok *Massa antenner Hur säker kan jag känna mig med den taktiken???? ni som har lite mer erfarenhet av trafikpolisen än mig som bara haft körkort sen mars... | |
Dani |
Hehe...med andra ord kör du inte alls snabbt ofta..;) Du ska ALLLTID ta det lugnt i trafiken, men va extra vaksam med bilar...där det sitter TVÅ st i fram, som sagt vanliga standardmodeller av volvo och saab. Men jag vet att civil i gbg, även har en stor vit jeep..tror den heter Tahoe eller likn. Dom har t o om en liten bil...minns ej märket. Dom har faktiskt det mest inom bilmärken som civilbilar, men volvo och saab är vanligast. Det dör me många natenner gäller nästan bara på de äldre bilarna. Dagens mordena civilbilar har som alla andra bilar..nästan igen antenn.. Lcyka till |
Dani |
stavar som en kråka oxå...;) |
| jo det där med två gubbar i framsätet brukar jag också kolla efter....men fan...småbilar också...det trodde jag inte... hur har dom tänkt hänga på en bmw med en jeep egentligen...är ju nästan så man börjar fundera på att smita om man får en jeep med blå saftblandare bakom sig... om du skulle vara i närheten av borlänge nån gång så kan jag tipsa dig dani att se upp för en blå 940 combi med regnummer som börjar på PSA...bara som ett tips...enda bilen i trakterna jag känner till | |
|
Käännetecken såsom filbyteri, stänkskydd runtom, handtag på bagagelucka, 3:e backspegel sittandes påhögerdörren och misstänkt ren bil kan vara något som i vissa fall kan känneteckna Polismyndighetens fordon men långt ifrån alla. Bäst är attt hålla hastigheterna. Asken |
|
Bavaria |
Jag har en bekant som arbetar på polisen och vad jag har fått höra av honom har mest volvo och saab men dom använder även en del chevrolet, den han visste var modellen "transporter" en grå(stockholmstrakten) och ford mondeo. Har även haft en subaru impreza på prov. Att dom använt bmw fick jag också höra men hade ingen i stockholm för tillfället. |
|
Korrekt. Det finns ett par opel som rullade vad jag vet före sommaren. En grön transporter, en ljusblå V70-02 samt en röd 9000CSE cirkluerar i de västra förorterna och kan ses accelerera kraftigt från diverse sidogator då man åker hem något över laglighastighet från jobbet:) Asken |
|
ant |
här hemma kör dom volvo och saab. men även en vw passat kombi. volvo 740 kombi utan drag finns också här. det måste vara den enda 740 kombin utan drag som dessutom är en civilbil. polarn är glad för det, han smällde in i den bilen vid ett rödlyse. och klarade sig med knäckta helljus. med volvon hände inte nånting. men att få höra att det är en civil polisbil man har dragit in i är nog inte så kul. men att veta vem som är civil polis är inte så lätt. dock så får man ju viss hum om reg nummrerna efter ett tag. ===== Länk |
| Man kan ju kolla om det sitter nån utrustning på instrumentbrädan när man kör om. Om det gör det är det bara till att sakta ner när man väl är förbi =) | |
Agge |
En bekant till mig blev stoppad av en civilpolis som körde runt i en taxibil, dock med vit regplåt. Annars är det bara att fixa en "garageöppnare" :) MVH //Agge |
|
Jag använder samma "taktik" som Mikael, blir alltid extra försiktig runt saab+volvo(helst kombi) med *Minst 2 rejäla antenner *Tonade rutor *2 pers i framsätet *plåtfälgar Stämmer det att en civilare har begränsade befogenheter om han är ensam i fordonet? Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
Agge |
nofx16: Ja det stämmer. Skulle en ensam civilare stoppa mig skulle jag inte ens visa han körkortet. MVH //Agge |
|
Här kan det stå något mer kanske?! Länk /Manray/ |
|
|
Ingen som har civilbilslistan? Brukar cirkulera med jämna mellanrum (dock aldrig här på power). /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
| Polisen i gbg plockade ut en ny Audi A3 1.8t++ i fredags, en mörkblå.... | |
|
Hej! Jag har sett en Passat HGV vit, en grön Passat Sedan, en vit Saab 900 (gamla modellen) och en silvrig Volov (typ V70). Alla bilarna kommer ifrån polisen i Lund. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Volvo ska det vara. Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
inget s:märke bak trasiga lycktor eller ljus !!! tonat+ anntenner samt 2 pers !!! volvo saab vw ******************************************************************************* Min gammla bil ! Länk Mvh/ Daniel ****************************************************************************** Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser även oz mito samt el-hiss knapp !!!!!!!!!! |
|
|
här i jönköping så är det volvo och saab som härjar på vägarna. Inte för längesedan så hade polisen och en volvo återförsäljare visning av sin v70 polisbil med pilotsystemet och de verkade faktiskt rätt så trevliga!!!? |
|
|
Västerorts Polisen ska ha 2 st turboladdade Skoda Oktavia som ska gå som fan sägs det. Men annars så stämmer nog det som står i den andra tråden: dem hyr bilar veckoviss. Fast vad jag har förstått så hyrs det mest till spannings arbete, det mesta trafikbevakning numera görs i märkta polisbilrar. _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Känns tryggt att få lagligt vandra runt bland alla civilbilar i polisgaraget på väg till det egna fordonet... :) Det är som någon skrev här ovanför ofta så att man åker inte runt och spanar (såklart!) i en målad bil. Trafikövervakning skulle jag tro sköts mest med målad bil. Det har nog störst effekt även om jag sett en dåre som blåste på i knappt 80 på 50-väg med polisen som närmsta bil bakom ;-) Mvh Patrik - som jobbar på polismyndigheten..hehe.. *min signatur står här* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.