AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
726

Inbrott i bilen natten till den 15/12

gl
13
glidaren
318i -92
Jaha! Nu ska tjuvarna köpa julklappar. Varför väljer tjuvarna min BMW när det finns så många andra bilar på parkeringen? Jag lämnar aldrig saker av värde i min bil. Fronten till stereon tar jag alltid med mig när jag lämnar bilen. I bilen bredvid, en gammal Toyota, sitter det en Clarion CD-stereo men inget inbrott där inte. Min bil var genomsökt men inget saknas. Det känns så onödigt att få rutan inslagen när inget finns att stjäla. Jag har ännu inte sett några andra skador på bilen, förutom glassplitter i hela bilen. Inga värdesaker till tjuven och dyr självrisk till mig, trevlig jul.
Är det vanligt med inbrott där inget saknas, har det drabbat någon av Er?
JohanOS
Det är mycket vanligt. Toyotan bredvid var förmodligen tjuvens bil. :)
gl
13
glidaren
318i -92
Toyotan bredvid tillhör min granne, fd polis. Det var han som först såg att jag haft inbrott.
Det är inte första gången som det varit bilinbrott på parkeringen. I sommras var det flera inbrott och stölder av fälgar och andra bildelar. Då drabbades inte jag, men det var bara en tidsfråga tills det blev min tur. Nu vill jag ha ett garage.
Jag tycker man borde ta bort den där lagen om att man inte får ha övervakningskameror på parkeringar.

Jag fick inbrott ett par gånger i min bil och vilken lust jag hade då att typ bygga en fälla i bilen. Som låser alla dörrar och sprutar in sömngas typ..

Men skulle man få filma så kanske det skulle bli lite färre inbrott på dom privata parkeringarna..
gl
13
glidaren
318i -92
Övervakningskameror på parkeringen låter bra. Jag förstår att du får lust att fixa en fälla, ojay.

Får man inte ens ha dold kamera i sin egen bil?
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Glidaren// I vilken laglös del av landet bor du? Du kan ju i alla fall glädja dig med att tjuven inte (i ren ilska över att inte hittat nåt) demolerade din pärla.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
lider med dig tråkigt när sådant händer:-((
Aldrig får man ha bilen i fred
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Man får INTE lägga en skiva med hullingförsedda spikar riktade uppåt under en filtbit på sin framstol.
Inte heller får man använda rakblad som brickor under muttrarna då man skruvar fast sina extraljus.
Man måste ju tänka på tjuvarnas arbetsmiljö!
Suck...

---------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
---------------
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
bl
2.294
blixten
325i -88
Du glidaren, det blir nog billigare att reparera skadan utan att nyttja försäkringen. En sidoruta fixar en glasmästare snabbt och ganska billigt.
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Köp en ruta på en skrot och sätt dit själv. Det är nog inga större problem att byta en sidoruta på en e36. Bara du får bort dörrsidan så... Det är heller inge svårt bara man vet hur man skall göra. I en mekarhandbok står det mycket nyttigt.

Min skrothög: Länk
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Har du larm på bilen? Den fd polisen kanske hade det på sin japanare...
Tror inte du att det handlar om vandalisering? Folk har svårt att tåla att andra har fina bilar...

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Mi
168
Micke Andersson
325i Coupé -92
Tycker också att det låter mer som vandalisering. Men det är ju lika illa det iofs.
mase
folk e avisar,då tar dom sönder bara.idioter!
skulle föreslå hitta ruta själv och byta(slippa få dyrare förs).

blixter och dunder....
magiska....
gl
13
glidaren
318i -92
Tack för stöd och tips.
Eftersom jag tagit med mig fronten till stereon får jag endast betala halva självrisken (stöldförebyggande åtgärd). Vid inbrottet skadades även kanten på dörren runt rutan, så det blir nog problem att fixa detta själv. Jag behöver dessutom bilen ganska snart. Nu står bilen hos glasmästaren och på fredag har jag fått en tid hos den lokala BMW-verkstaden för reparation av dörren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.