AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
570

pris på fullutr 750il-90 higline

highline
vad kan jag få för en highline som har gått 25000mil
den har allt som bmw kunde leverera 1990,bla minibar,kylskåp elratt klima fram o bak,den är servad och skött ordentligt
Alldeles för lite är jag rädd.... 40-50 beroende på om köparen blir kär i allt godis och hur desperat du är på att sälja....
Tror som "Gasar-Magnus" (flatulens...:-)) 40-50 KSEK beroende på skick och att någon seriöst intresserad dyker upp.

Lycka till med försäljningen!

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
highline, du ska väl köpa en?

Mvh Abbe
Länk
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tror på mer än 50.000 kronor. Det är bara sålt 800 enheter. Dock har den mätarställningen mot sig. Den billigaste highlinen som jag har sett kostade 76.500 kronor, men hade gått mindre.

//Schnitzer
tänker inte folk i gemen 750 = dyrt, 750IL = ännu dyrare, 750 Higline= Dyrast?? ( att äga och reparera då)
Tror som "Gasar-Magnus", mycket utrustning kan innebär mycket problem på en gammal bil....

/Simon
Men det är väl inte som bruksbil man ska ha en 750iL Highline, det är ju en begränsad upplaga av en extrem lyxbil som bara skall köras på sommaren, snarare ett samlarobjekt alltså.
Vänder man sig åt bruksbilköpare så håller jag med, ingen betalar bra, de har helt enkelt för lite pengar och har de pengarna så köper de en ny sån bil istället.
Man måste se efter entusiaster som köpare, en person som förstår hur exklusiv och ovanlig en sån bil är och vet hur den måste skötas för att förbli fin.

Sverige är inte särskilt tätt på 750iL Highline så jag tror nog att man får ut mer än 40-50 tusen bara man vänder sig åt rätt håll och annonser på bra sätt.
Hittar man ingen köpare så får man behålla bilen istället för att slumpa den till nån lodis som kör slut på den, det kommer att bli samlarvärde i de modellerna, men folk har kanske inte insett det ännu, det är bara E23 Highline som är riktigt åtråvärd än så länge.
Som jämförelse kan man ta andra specialmodeller från BMW, M3 E30 Cabrio, M5 E34 Touring, M5 E28, det är allihop modeller som är tillverkade i lika liten upplaga som 750iL Highline.

Tycker ni två där ovan har generellt sett friska uppfattningar om värdet på BMW men när det gäller ovanliga äldre prestandabilar så blir ni alltför kritiska.

//Sniffer
highline
abbe
Japp jag ska köpa.Den är förhoppninsvis på väg mot uppsala i morgon kväll.Frågan jag ställde berodde på att jag ville ha en hum om jag har gjort en hyfsad affär eller ej,nu vet jag!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
För den som förstår sig på vad det är för bil egentligen och verkligen vill ha en sådan betalar säkert över 50.000 kr. Den kan ju inte jämföras med en vanlig 750i. Men om man tittar på priserna i Tyskland ligger inte Highline särskilt mycket över vanliga 750iL. I Sverige verkar man dock ha en annan uppfattning.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Tycker att 55-60000:- är ett realistiskt värde om den är i mycket bra skick. Hoppas att du skall anv. den som entusiastbil på sommaren. För det är den värd. Har själv letat gaska mycket på mobil.de efter E32 Highline modellen. För ett par månader sedan fanns det ca 5-6 st till salu i ett pris spann på 30-60000:-. Just idag finns det en 89:a med liknande mätarställning som ditt objekt för 31000:-. Personligen så skulle jag nog försökt att hitta en av årsmodell 91-. Tror inte heller att Higline modellen är utsatt för så mycket mer krångel på tekniken än övriga E32:or med riklig utrustningslista. Har t.om. för mig att den har dubbla generatorer, det ger ju en viss backup ;). Lycka till med köpet !

Mvh.Patric
Sniffer: vad simon och underteckad tycker är nog det faktum att en "udda special modeller" verkligen betingar ett högre pris i "mint condition" däremot om dom gått 20000 mil eller mer är det nog det omvända att det dyra och exclusiva blir en belastning prismässigt istället för ett mervärde.

Hade den aktuella 750iL higline gått 9000 mil och varit i ny skick hade jag gladeligen värderat den mycket högt men verkligheten kommer ikapp oss all (även om det tar lite längre för special modellerna)

Frågan är om dom "stora" BMW bilarna kommer till baka upp i pris.. kolla t.ex. vad en 4d 3,0 kostar idag sällan över 30 000:-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.