AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
261.131

VARNING VARNING RESTSKULDSBEDRAGARE!!!!!

Sida 9 av 21
Thessan - Välkommen till forumet (bilintresse eller ej)! Det vore intressant att få höra mer kring din historia, så berätta gärna mer. Förhoppningsvis kan det leda till att någon slipper bli blåst på detta sätt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sök på Google på namnet "Bessik" så finns det en del att läsa.

___
//Ulf
ja jag har sökt där. hittat en hel del. Tyvärr tänkte man inte så långt innan och eftersom de jag lämnade bilen till inte heter det så har det inte funnits i min tanke förrän igår. Då jag fick red på att de vi gjorde affären med är hans fru och son. men de har alltså annat efternamn. deras annons finns på blocket och de var tyvärr där vi nappade. vi behövde pengar snabbt och gjorde en stor miss. Lämnade vår bil och skrev kontrakt. Ringde polisen då vi kom hem o uppgav personnummer och så. fick då veta at adressen vi fått av dom innan stämde och att hennes son bodde i eslöv (förmodligen 20-åringen han gjort brotten med då). Polisen sa att de inte fnns med i registret. Men under hela tiden har vi haft kontakt med dom. De sa attt de hade många som ville ha en sån bil så de skulle nog ej ta mer ä 14dagar innan vi skulle få pengarna men vi skrev kontrakt på 1 månad.
När månaden närmade sig sa de att de hade miljonkontrakt i tysklad så däre befann sig sonen just då, vilket vi vet är lögn för vi ringde hem till dom o hans lillebror försade sig.
Vi har fortsatt ha kontakt och de har hela tiden sagt de vill göra rätt för sig och att de tog sig vatten över huvudet men de lovade att vi skulle få pengarna.
Väntat och haft tålamod har vi haft trots vi ringt dem nästan dagligen.
de lovar och lovar och lovar. Igår kväll fick vi reda på att mamman är en känd bedragare och att pappan är lasse besic som sitter inne.
Nervös är man självklart o<ch rädd men samtidigt å arg att det inte kommer gå att bara va tyst om det. Just nu är vi i valet och kvalet hur vi ska fortsätta detta. Insider med Robban kommer vi kontakta likaså sydsvenskan där vi han nån kontakt.
Är rosen RASANDE nu och vet i katten vad som kommer slinka ur mig nästa gång vi pratar. sambon har pratat med honom idag och sagt att vi vet att de fick sålt vår bil för 1 vecka sedan. Deras enda klena ursäkt till varför vi då ej fått pengar är att DE blivit blåsta hahaha skrattretande!!

Fernando
är det en zigenare som ni lämnar över bilen till utan full betalning?hur desperat får man bli?

co
1.144
coldhex
BMW M135i
Tycker verkligen synd om de personer som råkar illa ut av dessa bedragare, men tyvärr är det ju också ni som gör att bedragarna fortsätter. Finns det personer som är lättlurade så finns det pengar att göra. Ursäkta mig, detta låter lite hårt, men jag har blivit mer och mer irriterad över alla dessa bilbedragare som finns. Om vi ska få bukt med dom så måste de bekämpas med alla medel (obs lagliga), men när de kan härga fritt trots forum, tv, och diverse artiklar i media som upplyser folk så blir jag så trött. Återigen jag beklagar det som hänt, det kan säkert hända alla om man är oförsiktig eller hamnar i en livskris eller liknande, men att lämna en bil utan att få pengar känns ju lite väl magstarkt.
Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Thessan, du har väl gjort en polisanmälan? Dessutom om du vet vilka som köpt din bil av Bessik - har de verkligen köpt den i god tro?
Att köpa bil av sådant pack är sällan i god tro, möjligen väldigt väldigt naivt...

Br
354
Brynar
BMW 530i Touring -2001
BMW 320ci -2002
Förresten - när man annonserar ut på olika bilsajter, borde det inte vara i sajtens intresse att varna säljaren för restskuldsbedragarare och redogöra för deras metoder, tex genom någon disclaimertext? Själv kände jag inte till fenomenet förän jag sålde min förra bil - (jag gick inte på dem, men det är som, forumet konstaterat, flera som gör det)
De här typerna som härjar har passerat alla moraliska spärrar men kan fortfrarande åtnjuta sociala skyddsnät - det gör det knappast lättare att stå ut med dem.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Thessan, är det något ägarbyte registrerat på bilen ännu? Lämnade ni med alla nycklar? Står du fortfarande kvar som ägare så kan du beställa extranycklar och åka och hämta tillbaks bilen. Det borde inte vara alltför svårt att hitta den, leta igenom annonssajterna och skicka dit en kompis som spelar köpare. Sedan är det "bara" att köra hem bilen igen!

Är inte ägarbytet genomfört ännu så kanske det går att spärra ägarbytet på något sätt? Är bilen redan såld så är det bara att kontakta den stackars köparen, och upplysa om att han kommer att få lämna tillbaks bilen alternativt betala den två gånger. God tro existerar inte längre, så köparen har en väldigt svår sits.

Glöm inte att de här människorna är "street-smart", men knappast smarta på riktigt. Då skulle de skaffa sig ett normalt jobb som inte gav dem fängelsestraff. För jag tror inte att de blir speciellt rika på det här, i alla fall syns det inte på deras livsstil. Jag tror att med lite list och tankemöda så kan man komma ganska långt i en kamp mot dem.

mvh Johan
Vet att det inte var det smartaste att göra (nu i efterhand).Det var på blocket jag såg annonsen och är man inte speciellt hemma i sånt här så är man godtrogen tyvärr.
Ägarbyte är gjort. Kontraktet vi skrev sa de var det som alla bilförmedlare använde och att det inte skule gå annars. Vi ringde till andra också och de gjorde på samma sätt så vi trodde det var "rätt" sätt.
Tror inte att den nya köparen är omedveten omatt det gått "fel" till.

Har varit i kontakt med polisen och ska göra en anmälan. Tänker även gå ut i media och skriva till Insider. Men vet att det inte lär bli några pengar trots rättegång. har även variti kontakt med kronofogden och där kanmantydligen söka om deras hjälp. Problemet är att vi var så fruktansvärt beroende av dessa pengar.Men de spelar inte så stor roll nu när skadan redan är skedd.Sådanånger man har nu efterhand.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jo, det är bara att beklaga det ni har råkat ut för. Bilförmedling är till 80 % oseriöst, och lämnar man iväg bilen till en bilförmedlare så MÅSTE man kolla dennes ekonomi först.

Den nya ägaren kommer nu att råka rejält illa ut, för han har varit lika vårdslös som ni har varit i bilaffären. Jag tror faktiskt att ni har vissa chanser att få tillbaks bilen eller pengar. Det förutsätter att ni tar tag i ärendet och gör det snabbt. Det går inte att sitta och vänta på att något ska hända, utan det kräver att ni agerar.

Och se för sjutton till att masa ner er till Polisen och anmäl det. Det ni har råkat ut för är bedrägeri, och de får fängelse för det! Annars kommer någon annan stackare att råka ut för samma sak! Insider kan du glömma, Bessik och hans kompisar har varit med där flertalet gånger och jag tror inte att de vill köra en repris. Jag tror tyvärr att media också är hyfsat ointresserade, för det har skrivits spaltkilometer om dessa bedragare.

mvh Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag såg nu att mitt inlägg lät lite väl aggressivt, det var inte menat mot Thessan utan naturligtvis mot bedragarna....

mvh JOhan
Det verkar vara ett utbrett problem med dessa bedragare!
Är det kanske dags att ta itu med detta? Polisen borde väl verkligen ta och stävja dessa bedrägerier men icke. Klanen Bessik lever gott på att lura av människor deras bilar och verkar få fortsätta med det. Svenska systemet verkar alldeles för uddlöst. När man har följt några forum och läst tidningsnotiser så kan man se att Bessik-klanen har tagit in flera miljoner på bilbedrägerier. Och inget händer!!?????
ytterligare en bessik......Länk
Är det någon som har någon info om Ivan Bessik?
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
thessan, trist att behöva säga detta, men du vinner absolut inget på att kontakta varken Insider, sydsvenskan eller polisen. Det finns bara ett sätt att få era pengar och det är att sälja fordran till något företag som för exempel Baltic inkasso, skulle förmoda att de ger er sisådär 50 öre per krona men det är i vart fall bättre än inget.

Ni är varken de första eller sista nämnda personer blåst och än har ingen fått några pengar genom varken polisanmälan eller tjat.
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har ringt många såna här "typer" när jag har sålt bilar. De vill hämta bilarna och skriva avtal om att betalning ska ske inom en viss tid, men glöm att det blir något med det.

Alltid vara på sin vakt. Tradition!!! Alltid skriva överlämna bilen samtidigt som du får betalning. Vill köparen inte gå med på det är det bättre att lägga ner affären helt. Visar bara på köparen är osäker eller döljer något. Tro heller inte på om någon som påstår att "såhär går det till eller måste gå till", för såna personer brukar oftast inte veta något alls och kan bara vara ute för att lura folk på pengar.

Var tillräckligt uppdaterad så DU vet hur det ska gå till. Tror det blir svårt att bli av med såna här typer för det vimlar av dem och de förökar sig snabbt. Var inte godtrogen, kanske gick hem förr, men inte i dagens Sverige.

//Schnitzer
Visa användare
118
Ive
BMW 520dAT -10 Lifestyle
Hej,

Fick ett samtal av någon typ som inte ens presentrade sig på min annons. Samtalet löd: Hallo..du..er..du intresserd av att jag köper bilen? Svar: Ja. Ok vi göra så att jag köper den på min firma sen skickar jag över pengana på din konto?? Svar: Nej
Vissa människor tror värkligen att man är funtad (no offence thessan!) trodde han värkligen att vi skulle göra en bilaffär på detta vis?
När pengarna syns på mitt konto skriver vi kvitto skakar hand och alla går med ett leende på var sitt håll.

Passa er vänner lita inte på någon, annars kan det hända er med!

Mvh Ive

M#POWER
ba
68
barrre
318is -94
Jag har läst igenom hela denna intressanta tråden nu och måste säga att det är helt sjukt att svenskt rättsystem inte kan sätta stopp för detta.

Något som väcker en liten tanke är att dom ju antagligen har en FET gömma med cash någonstans.... en riktig piratskatt skulle man nog kunna säga.
Och tanken att skugga familjen, hitta gömman och bränna upp rubbet får mig att asgarva ;-)
De
90
Denver
E36 325i
Nått säger mig att den piratskatten ligger hemma i husvagnen och bevakad av en tjock alt. fet men virkande kärring.
Är för ett privat tillslag på dessa jävla rikspuckon då svenskt rättsväsende är så förbannat lam ibland.
Sen delar vi pengarna
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Helt otroligt är det ändå många som röstade på dem som har stiftat lagarna för detta, som också hade makten hur länge som helst. Så helt chockad ska man inte vara om man röstade på dem.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.