AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
261.123

VARNING VARNING RESTSKULDSBEDRAGARE!!!!!

Sida 6 av 21
Om det är någon som har en aktuell kontakt med LB eller hans son så lämna uppgifter (tex telefonnummer, adresser mm) i detta forum så garanterar jag att det kommer vidtas åtgärder.

Jag har köpt en 325 coupe -92 för 5 år sedan som var lämnad till försäljningsuppdrag men han som sålde den hette Taikon, jag åkte nån månad i bilen och sålde den.
Bilen hade skatteskuld och lite andra defekter men priset var bra så jag slog till.
Efter något halvår kommer brev från bedrägeriroteln i stockholm där de ber mig ringa och berätta hur jag köpte bilen och vad jag betalat mm.
När jag ringer upp får jag höra att en stackare har lämnat bilen till försäljning och endast fått en handpenning på några tusenlappar. Surt.
Jag skickade in kvittot jag fick vid affären och hörde inget mera efter samtalet med polisen då de förstod att jag inte var inblandad.

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
un
122
unka
M535i -85
BMWCS #06409
Micke169:

stackars killen som blivit av med bilen.
lätt att vara snusförnuftig men ärligt talat skulle jag aldrig köpa (eller ens ta i) en bil som ägts av en Taikon.
den där Bessik tycker man ju borde bli tagen av snuten snart om han håller på med så mkt skumraskaffärer.

/

E
Visa användare
56
jonas k
M3 E46 Cab SMG
som sagt, bessikfamiljen e ökänd överrallt...likaså andra skojare...

jag tycker absolut att när kommer över uppgifter så häng ut kräken...de ska känna att de lever...

M5-99 samt Skyline R32 GTR
fy fan...vilken tur att jag då backade ur en affär jag nästan hade på G...
det var en 528 -97 som var annonserad i NT för ett tag sedan...
Jag ringe och frågade från jobbet om denna bil...och blev ganska intresserad..
Killen som skulle sälja den hette Alex Bessik?!?!
han sa att hans fafar ägt bilen länge.....
jag kollade med registret...och länge var ca 1 månad !?

herr alex ringe upp mej flera ggr samma dag på jobbet och "nästan" idiotförklarade mej bara för att jag sa att jag ville prata med min fru innan jag ev köte en bil till.......

Det hela slutade med att jag avstod en affär PGA att han var så himla intensiv och nästan aggresiv på tel...det fick mej att backa ur + att jag kände igen detta efternamn.....Bessik...........

Billy / Kattmannen
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Nu är dom i gång igen..... Länk
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Under namnet pamela bessik
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Hittade en tidningsartikel ang denna släkt Länk
Nu åker LB dit. Huvudförhandlingar hålls i november. Önska mig lycka till...
Lars Jakobsson
Hoppas verkligen dom åker dit för gott nu :P

Min älskling: Länk
Har blivit uppringd av 2 st "bilförmedlare" senaste veckan som haft kund på min bil och vill hämta bil samt skriva kontrakt, siste som ringde erbjöd 20000:- som handpenning haha och samma sak hände med båda så fort jag sa att "inga pengar ingen bil" klick! de la på utan att säga något mer.
Varkar vara ganska vanligt det här problemet.
En av dem ringde från registrerat nr och den andre från hemligt.
Tråkigt att en del går på detta, jag säger bara: lämna aldrig bilen utan att få hela summan!!

/Micke

BmwCS nr05419
Länk
Visa användare
56
jonas k
M3 E46 Cab SMG
jävla gris-pökare!!!

tycker gott att nån borde gå med på att träffa dem o låt dem gärna resa långt oxå, sen har ni antingen ett par väldigt farliga vänner med er eller ha polisen med o gör en liten fälla....nästan så jag önskar att de ringde mig igen, hehe....

M5-99 samt Skyline R32 GTR
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Ang den tidningsartikel som M5- Power länkar till och den största fordringsägaren som har 5,4 milj i fordran , hur f-n kan man vara så korkad att man släpper iväg 60 bilar på en gång mot att man får lite "smycken och klockor" som säkerhet !!!!

Då är det nästan så att man får skylla sig själv !!

Conan999
Jag mejlade till M5:an på blocket som annonseras ut av en dum Anton. Jag var väl lite smådryg i mejlet och fick som svar "anton vadårå". Nu har jag mejlat ett ännu dummare tillbaka. Nån som kallar sej Pamela Bessik nu. Man blir skitsugen att arrangera nåt kul och klämma åt dom riktigt.

Conan999
Da
256
Davici
BMW 745 e65
är detta han också tror ni, den där omtalade lasse alltså ?
Länk
Det är inte LB för han sitter innanför galler. Men det kan va en namne. Kolla upp personen ifråga. Anmärkningar, inkomst osv.
tror det var en av dom där som ringde på min bil och skulle hjälpa mig att sälja. den. skulle köra ner den och skriva kontrakt om att om han inte skulle få den såld på 2v så skulle jag få tillbaks bilen och 20% av bilens värde. hm
han hade hittat nån merca som han skulle byta 328 min mot. men skulle inte dte bli va så skulle ha lösa in den.
sa till han att han kan ju komma upp och köpa min bil och byta sen, för han sa ju att han skulle lösa in den hur det än blev. då mutrade han nått och kastade på luren :D
Du Fanzy, gå inte på den. De är bedragare så det stinker lång väg.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
745an säljs av Europe Bil Center i Söderköping. En firma som jag, tja för att uttrycka det snällt, inte skulle handla av. Har varit där och tittat på bilar som varit rejält skruvade. Det som dock var ännu värre var att bilarna var i otroligt dåligt skick - krockade, omlackade, slitna inredningar osv.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Lite sugen på M5:an som säljs av Pamela.. fick nyss ett mail med ett nummer, funderra på å bjuda henne 4k å sen lovar ja å betala resten inom en vecka ;) blir så jävla förbannad när man hör om sånt här svineri!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.