AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
261.130

VARNING VARNING RESTSKULDSBEDRAGARE!!!!!

Sida 5 av 21
Lasse har fortfarande kvar efternamnet i hotmail adressen fick precis ett erbjudande på bilen. Man kanske skulle ta 100" i handpenning och sen skita i att lösa restskulden. Då är det bara för fogden att hämta bilen sen i.o.f får jag ju lite betalningsanmärkningar men kan vara värt det när lasse blir 100" fattigare.
M-
40
M-peror
325I Cab -01
Lasse ringde på min supra jag hade annons för 3-4 år sedan.
Han kom till och med och tittade och provkörde bilen. när vi hade kommit överens om ett pris så började han att prata om att skriva ett köpeavtal eller något liknande. Han ville ta med sig bilen och så skulle pengarna sättas in på mitt konto en vecka senare.. han försäkrade att det var helt riskfritt bara vi både skrev på.
jag sa att jag inte släpper bilen förän jag fått pengarna. Han försökte länge att lirka och övertala mig att det var helt säkert..
Vi kom tillslut överens om att mötas dagen efter och göra upp affären, han skulle då ha kontanter med sig.
Men han hörde inte av sig.
Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
Så jag antar att de här lasse-figurerna inte är lysta? Är det någon som vet om rättsapparaten vill ha tag i dessa figurer?

Om så vore fallet, kanske det vore läge att stämma träff med denna biltjuv i ett trepartssamtal med polisen i ena ände och vilken rolig syn de hade sedan att se han sitta i baksätet på en polisbil. Det hade varit årets bild att lägga upp i denna tråd.

Autopower löser inte bara problem, de eliminerar dem.

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Har man gjort tre brott o man har invandrat ska man utvisas punkt slut , då kan de ju fortsätta med bedrägerierna hemma istället...

Så tycker jag att systemet ska funka ...

Och det gäller som sagt att vara på sin vakt Full cash betalning i handen sen kan man skriva papper, aldrig annars...

Mvh Nikke
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

nikke25: problemet i fallet med Lasse B är ju att det inte finns något annat land att skicka honom till då han så vitt jag vet är svensk.

___
//Ulf
Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
Utvisning till ett annat Eu-land har dessutom inte riktigt någon verkan, med det gränslösa EU. Har själv vart på möte med polisen och fick då reda på hur det dåligt det fungerar på detta område.
Individer som dömts till fängelsestraff och sedan utvisning, hittar på något sätt sig sedan tillbaka och håller på med samma verksamhet.

Så även med det mest drastiska Fp-förslagen som t.ex. borttaget medborgarskap, skulle alltså i praktiken bli verkningslöst i detta avseende, så länge som vi har har öppna gränser.

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
Finns otroligt gott om plats på antarktis för dylikt slödder. Fick ett till mail han har nog dålig koll på vem han skickar till, svarade att om han besvärar min dator igen blir det smörj. Verkade funka!
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Jörgen: Skit luktar illa, rör man det så börjar man själv lukta...
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Jörgen:
Har också fått samma std-mail från honom. Men när jag såg efternamnet så slängde jag mailet direkt. I övrigt så ringer man själv om man är intresserad.

M V H
Stephan

Dagbok:Länk
bakken
Det har varit nära att jag också skulle blivit lurad en gång. När jag hade min BMW 318 till salu så fick jag mejl från någon engelsman. Han påstod att han var sjuk men att han skulle ha någon "agent" att komma och kika på bilen. Betalningen skulle ske via check. Vid det här laget kom jag på att jag sett PLUS på tv där de diskuterade just den här sortens bedrägeri, så jag ringde till polisen och frågade om de skulle vara intresserade. Polisen ringde upp nästa dag och sade att de inte kan göra något, eftersom ett brått ännu inte hade hänt, och att de inte fick sporra mig att gå vidare heller. Efter några veckor tog ytterligare en "engelsman" kontakt med mig och försökte samma sak, när han frågade vad jag skulle ha för bilen (318 e30 -88, körd 317 000km:) sade jag 50000 kr. Det gick han med på:D Men sedan skickade jag ett hotbrev åt dem så då slutade korrespondensen!

Något jag funderat på är vissa annonser på blocket. Bilar som annonseras till riktiga lågpris och med annonser som man känner igen pga text som är lite speciell. Namnen är ofta lasse, antonio och stockholm och alltid i Stockholmsregionen, någon som känner igen dessa annonser? Är det något lurt eller är det endast flitiga bilhandlare? Ringde en gång på en bil med namnet Rolf och jag kan lova att det inte var Rolf som svarade :) Mycket knepigt att få ett reg. nr via telefon men vid träff skulle jag få bilen som redan var utsatt för ett superpris tom billigare. Jag lade på luren och 10 sek. senare ringer en riktig juvel upp med en dialekt som är svår att sätta fingret på typ öststat blandat med stockholms-dialekt...ja sa att jag skulle titta på fler :)
Vad tror eller vet ni? Säljs dessa bilar som egentligen är stulna på ett sådant sätt som är beskrivet?Man tror att man har gjort en dunderaffär men egentligen köpt en bil som aldrig blivit betald...
La
33
Lars Westerdal
M3 E46 -2004
Ringde honom precis och lurade iväg honom 60 mil på en obefintlig bil...

Lägg bara in #31# i er telefon innan ni ringer....

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Lars Westerdal: Om han ringer upp sin operatör får han reda på vem som ringt
Sedan kommer han med Rysslands inofficiella bobolls landslag och hälsar på:)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Blanda inte ihop zigenare med ryssar... :)
La
33
Lars Westerdal
M3 E46 -2004
Han är välkommen.

Familjebilden: Länk

Han, de kommer hela laget:)
Man blir ju tokig på dessa id**ter.
Skönt att vita att det är vi som i slutänden får betala för deras sätt att leva.
Om han kommer med hela laget så kommer ju Lars W att ha mat i flera månader och vi slipper honom på våra annonser. STRÅLANDE...
An
291
Antiloop
E38 728iA
Nyfiken nu! Hur gick det med fam. Bessiks besök???
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.