AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
261.166

VARNING VARNING RESTSKULDSBEDRAGARE!!!!!

Sida 4 av 21
Lasse Bessik är zigenare, född i Sverige, han har fått mycket pryl av mina kompisar när han förökt lura dem i bilaffärer
Bi
32
BimmerX5
Z4 2,3i -09

Länk

Malmös p-syndartopp

Ousamma Alaiyan, 2.932.100 kronor
Hossein Mohammad, 1.608.300 kronor
Yasser Mahdi, 462.650 kronor
Harutyun Rushanyan (ny), 328.650 kronor
Tony Lasse Bessik, 311.725 kronor
Dragan Jovanovic (ny), 299.750 kronor
Yasmin Jarlov, 264.450 kronor
Berit Jarlov, 261.825 kronor
Adam Wiesniewski, 222.950 kronor
Andrzej Brzezinski (ny), 221.250 kronor
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Gäller denna lista för en stad i SVERIGE ???
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För att få ihop P-böter för nära 3 mille så får man jobba hårt eller äga rikigt många bilar samtidigt...Antar iof att det säkert i dessa pengar ligger påminnelseavgifter och annnat.

___
//Ulf
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Programmer
Oussamma har 254 fordon registrerade på sig... iaf enligt denna tråd..

Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
BimmerX5:
inte en enda svensk i topp tio alltså ??
be
138
berging
M5 E34 91:a
535 E39 V8a
325 E36
Den killen el någon väldigt lik hans stil lurade 2 av mina kompisar här ifrån jämtland. Dom fick 4000kr efter dom lämnat bil,papper,nycklar på arlanda!!! Sen fick dom aldrig några mer pengar. Dom sa att killen va väldig duktig på att prata för sig. Va försiktiga! T
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
berging,

Den killens svada skulle man vilja höra. Tur Autopower varnar för såna killar.

M3/// Mullret
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Highway Star: Det beror väl lite på hur du definierar "svensk".

___
//Ulf
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Programmer:
Av politiskt korrekta skäl så avstår jag det
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Svensk medborgare är väl ingen dum definition?

Det låter som att de översta namnen på listan är målvakter. Vem äger 254 bilar för nöje skull? Men visst, det vore kanske kul.

Don't dream it, drive it
Bi
32
BimmerX5
Z4 2,3i -09

Highway Star: har inte nationaliteterna klara för mig, men jag tror inte de gjorde lumpen på mitt förband i Karlsborg...men parkera kan de!
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
hehe, gissa vems mail jag tokraderade precis? ett tips till LB är att skaffa en hotmailadress som INTE visar efternamnet....

mvh Johan
Hickock
Varför sitter inte fanstyget inne!!! Hur svårt ska det vara?
Å att man ska behöva beväpna sig till tänderna när man ska sälja sin bil låter ju sinnessjukt.
Låter kanske lite krasst, men jag säljer aldrig bilar till folk med "brytning".

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
kan ju bara meddela att LB inte har någon speciell brytning. har du haft mycket med finska zigenare att göra så kan man efter ett tag skönja en viss "sjungande" dialekt, som är svår att märka och svår att förklara.

LB har dessutom suttit inne såvitt jag vet flera gånger, för just bedrägerier i samband med bilaffärer. synd att vi inte har samma "three strikes"-system som USA har, då skulle vi slippa dessa återfallsförbrytare.

mvh Johan
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Johan: Släkten Bessik har varit ökända sedan 70-talet för bedrägerier, med bilhandel mm, höll till en del på Gustavsviks camping Ö-o och skötta handlandet från en Husvagn, men det var en generation äldre. Sådan far sådan son brukar det heta. ( jag råkade hamna i den husvagnen en gång :) självklart blev jag lurad, dieselrestskuld, men det är 26 år sedan och även den zigenaren hette Lasse Bessik. Å andra sidan var inte bilen jag bytte med helt OK heller :) Min fd svärfar/svärmor som hade husvagnsfirma kände mycket väl till dessa skojare och undrade om jag var riktigt klok.
Man lär sig av misstagen.

///MVH Hasso
Länk
Johan, även om det amerikanska tredje chansen systemet låter bra, så har det gett dem ett stort problem: det fylller upp fängelserna. Alltså fungerar systemet i praktiken inte lika bra som det låter.

Fast jag håller med, tanken bakom det är faktiskt genial. Om du har dömts för tre brott så har du förverkat dina tre chanser och skall åka in på ett mycket längre straff än vad det tredje brottet egentligen ger.

/ Fredrik
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Frågan är ju vad som kostar mest, bygga fler fängelser eller ha ett stort antal ständigt återfallande kriminella ute på gatorna.

___
//Ulf
Tyvärr så fungerar inte rättsvesendet i Svedala... Därav har vi fri fart ute på vägerna numera ;)

//Roppi the Joker
Kostnaden för systemet kanske vore högre, frågan är om det skulle förbättra situationen ute i samhället.

Om man låser in buset kanske det kommer in nya, då konkurrens situationen genast blir bättre. Då blir det ju ökade kostnader hela tiden.

Systemet kanske har en någto bättre chans att fungera i ett USA, men i lilla EU Sverige tror jag det skulle vara ganska omöjligt.

Frågan är kanske istället om det skulle vara mer avskräckande att riskera att sitta inne resten av livet.

Detta kanske genererar grövre kriminella som vågar och vill riskera det.

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.