|
Sida 3 av 21
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tillhör den där skaran "lättlurade"....blev av med min SAAB 900-95 för typ 6 år sedan. Blev ca 70 000:- fattigare och det var 22st till som blev lite fattigare. Snubben hetten Heiki nånting och fick 2,5 år i finkan....men det blev ju inte jag nå rikare på. MVH Robban |
|
|
Här finns en (två) lirare till som inte kan skilja på mitt och ditt! Länk |
|
bmw320cab |
Hehe det ringde just en kille som hter lasse på min bil som jag har ute på annons..Han presenterade sig som att han var bilhandlare och hade en kund som ville köpa min bil.. Haha.. Dum skallar finns det gott om.. har hans nummer om ni är intresserade.? |
|
Herregud, såna borde låsas in för gått! //Schnitzer |
|
|
Inte alltid som sådana försäljningsuppdrag är båg. Sålde min till en bilförmedlare i Karlstad, fick bra betalt, hon hade kund redan och bilen köptes osedd. Pengar fick jag insatt på mitt konto INNAN bilen hämtades av transportfirma. Den enda säkerheten hon hade var ett kontrakt som jag signerat och skickat tillbaka, där det enda som stod var att bilen var fullt betald samt att mätarställningen var 15xxxmil. Det kan ju vem som helst garantera, kunde ju skickat ett foto på hastighetsmätaren... |
|
|
Hubbe325: Vad hette den bilförmedlaren som fanns i Karlstad? //Schnitzer |
|
|
Det hette milos auto. |
|
|
Här är en ny sajt: Länk |
|
|
Autoconsult har jag för mig att de heter, men jag kan inte hitta dem nu, de hade en hemsida. Petra hette tjejen iaf. /Christofer |
|
|
Råd & Röns svartalista Länk |
|
|
Hubbe325: Ja, den känner jag till. Tyvärr mest negativa saker dock. Milos Auto = värre! //Schnitzer |
|
|
Någon mer än jag som ser komik i det 5:e företaget uppeifrån på Råd och Röns svarta lista? :) Även jag har blivit uppringd av dessa skojare senast jag hade en bil till salu. De avskräcks iregel av frågor kring organisationsnummer samt fullkomlig förskottsbetalning. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
wendeta, he..he... Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
|
Innan jag köpte 540'n ringde jag på en annan 540 E34 som verkade fin och original. Tyvärr var den ett kraftigt mätarskruvat, sönderkört vrak. Bilen såldes av en snubbe med egendomlig brytning som var besatt av att byta saker, femte gången han ringde mig med nya bytesförslag med saker så började kollegorna och jag lite ironiskt kalla honom bytesråttan och småjävlas med honom genom att erbjuda honom en Volvo 245 i bruksskick för 155 000kr att "byta med" :) Nu snackar vi inte bilar heller, han hade hemmabioanläggningar, köksutrustning, och "kunde fixa" en BMW 850i och en gammal Toyota Supra "som står hos brorsan." Och han ville verkligen byta mot allt; "Har du biturbo till Saab? Kan du fixa Alpinafälgar?" osv... till slut fick jag säga åt honom att dra dit peppern växer... men inte... i höstas får jag ett samtal från samma snubbe, dem här gången ville han byta en E30 mot några delar han fått för sig att jag hade... :P Summan av kardemumman: Det finns många lustiga individer... :) MVH, E38B12 |
|
|
Här är ett tel nr som ringt mig och försöktr erbjuda uppdragsförsäljning på lite olika bilar jag annonserat på mitt hem nr genom mitt företag!?? Se upp för detta nr!! 0733-752744 Porshe935 S.T |
|
| Schnitzer: Ja, jagKollade lite här innan affären och de flesta var positiva till dem. Sen så satt ju pengarna på mitt konto redan innan de sett bilen så, för min del var ju affären bra. Fick ut samma pengar som jag köpte den för ett år tidigare och jag betalade ändå rätt bra. | |
|
Vad jag vet så är väll Petra på Autoconsult (Länk en av de mest seriösa importören/förmedlaren här i landet, vet om många som köpt bil där och aldrig hört något något negativt om det. Däremot Milos auto är en annan sak, där har jag sett många skumma objekt. |
|
Mr M3 |
råkade ut för något liknade föra sommaren hade M3an ute på annons. en snubbe från sthlm ringde o sa att han var från någon bil förmedling o undra om jag kunde komma med bilen till sthlm för att visa den för några av hans kunder.tyckte det lät väldigt mysko då jag känner folk som bedriver likdana rörelser o de åker själva o kollar på bilarna istället.säger till killen att om han har kunder på bilen så kan han ju ta resan till Lkpg o titta o ta bilder på bilen själv.då la han på luren. tur att man inte åkte kunde ju ha blivit rånad på bilen eller vad som helst. |
|
Hej! Denna gång ringde en man som sade sig "garantera minst tre köpare på din bil inom en period på 7-12 dagar" och skulle åka ner från Uppsala till Stockholm och hämta bilen. Efter mycket babbel om "kontrakt med regnummer och chassinummer" (Som om JAG skulle ha nytta av den informationen) frågade jag om vilket företag han representerade, efter lite mer bubblande i luren hette företaget öööh.. "Bilförmedligen". Sedan kom han med det osannolikt korkade förslaget att "Jag tar bilen, du får kontraktet med en garanti på full betalning inom 7-10 dagar". När jag frågade varför han inte kan betala kontant om allt var så fantatiskt glasklart svarade han. Eh.. det går också bra och lade han på luren... :-) Denne person bröt inte utan pratade "rikssvenska" och hade ett ganska självsäkert munläder. Men folk som köper bilar över telefon och påstår garanterade köpare är naturligtvis skojare. I Ämnet Besik (eller egentligen Bessik) finns tyvärr allt för mycket obehagligt att tillägga. Släktnamnet är ymnigt förekommande i polisens register. Det betyder visserligen inte att alla som tillhör detta familjenamn behöver vara kriminella. |
|
| vart tros lasse bessik komma från? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.