|
Sida 21 av 21
|
|
|---|---|
|
andreas_lofgren Det var exakt det jag skrev, använd appen så slipper man problem. Men ja, han ställde på den i mitt namn genom att ringa dom med ena halvan av regbeviset. Och om du säljer en bil och ställer på den i samma veva så är det så att det blir du som säljer bilen som får skatten. |
|
|
Jag råkade ut för det som köpare. Säljaren sket i att betala skatten ( helt förklarligt, han ägde ju inte bilen längre), och då kom det krav på skatt till mig. Det blev min "risk" att köra ett oskattat fordon, eller betala med krav. Så nej, Lövet, vi använde appen, samma dag som ägarbytet, men Tr.sp.st. system skickade ut skattefakturan till säljaren. Någon månad senare, fick jag, som ny ägare, ett krav på skatt, vilken jag betalade. Men ursprungsfakturan gick till säljaren, som hade ställt på fordonet samma dag som försäljningen, och den registrerades någon dag efteråt......Så hardrox, du har helt rätt!!! em3 |
|
|
Hardrox: Det är tvärtom om du ställer på och säljer samtidigt. Då blir det köparen som blir skattskyldig. Från transportstyrelsen: Om du anmäler påställningen direkt på registreringsbeviset eller vår app i samband med ägarbytet blir den nya ägaren skattskyldig. Länk ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.