|
Sida 20 av 21
|
|
|---|---|
| Jag var som sagt nära att köpa en bil av en Bessik var nästan säker på att jag skulle ha blivit lurad men jag visste inte hur det skulle gå till,men han köper alltså en bil och säljer den vidare innan han har betalt av den.Jag kunde ha blivit av med min egen bil (inbyte), pengar, plus att jag förmodligen skulle fått lämna ifrån mig bilen jag köpt. Tack för varningen,det lönar sig att läsa på forumet. | |
|
Våra "vänner" som syselsätter oss här på forumet lär nog inte vara inlåsta särskilt länge. Och ersättningen för brottsoffrena kommer de säkert anstränga sig för att kunna betala... Då kommer de ju behöva ägna sig åt bilaffärer igen eller? |
|
|
Sydsvenskan:" Den ökände bilskojaren, 36-årige Lasse Bergino (tidigare Lasse Bessik), och hans kumpaner tog för knappt ett år sedan över bilfirman Automobilia på Mariedalsvägen i Malmö. I skyltfönstret glänste exklusiva bilar. På sin hemsida lovade företaget ”bra pris och en trygg affär” för de kunder som ville sälja sin bil via förmedling." Lär hela artikeln: Länk |
|
| någon som vet om dessa as sitter inne idag ? | |
|
Det är alltid några som är ute så se upp. Observera att dom också byter namn efter behag. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
| Likt Thomas Quick så har inte Bergino nån adress. Får man skyddad identitet per automatik om man åker in? | |
|
Kunde på förekommen anledning vara dax med en trådlyftning Länk som sagt, de tycks redan vara igång igen. Varning utfärdad! Skriv aldrig på papper och släpp aldrig bilen utan fullbetalning! |
|
|
Någon som har en bild på rolf bessik millon eller vad fan han heter. |
|
Karl-Hilding |
Länk |
| Jag vet inte varför, men jag får en känsla av att artikelförfattaren ogillar resandefolket...? | |
| Tyvärr så är det till 99% såhär när man handlar med invandrare från mena och balkan. Du blir lurad och du får problem. | |
| Har personligt träffat denna Rolf Juliano Boban, bra på att prata, prensentabel ect ect... Men att lämna nycklor utan att få kontant av denna killa, då får man skylla sig selv... | |
| jocke_gbg: Intressant inlägg! 99% av alla från Balkan, i Sverige, blåser folk vid bilförsäljning? | |
|
Ja ni....Nu har det pluppat upp en "Mikael Luciano Bessik" som lurade på en bil till min 20 åriga dotter....godtrogen som hon är så köpte hon ju den...väl hemma så gjordes upptäckten med massor av småfel på den..(( Och han blånekade ju så klart allting..Väl i kråksången är ju att hon har vänner som har vuxit upp under bilar och i motorutrymmen....Som hjälper henne med felen...!!! |
|
| <vi får nog börja en ny tråd detta ämne, för skojarna bara ynglar av sig med nya fantasifulla namn. | |
|
Jaha, jag tyckte jag kände igen namnet. Har lagt ut min gamla 523:a till försäljning och gissa vem som ringde mig. :) |
|
| Hoppsan, en 15 år gammal tråd och skojarsystemet fortsätter att fungera. Imponerande. | |
|
Jag vart utsatt för en försök till en form av bedrägeri och efternamnet som nämnts känner jag igen, dock hade dessa typer skyddad identitet vilket förmodligen är anledningen till att man inte kan spåra nummer. Jag sålde en bil som var avställd, vi skrev papper och jag fick pengarna (försökte pruta duktigt). Sen tog han ena delen och lät mig posta den andra delen. Problemet var att den delen han tog innefattade informationen man behöver för att ringa och ställa på en bil. Jag fick räkningen och ringde upp transportstyrelsen och dom lyckades skicka vidare räkningen till den personen då. Lämna aldrig papper till någon vid försäljning. Gör helst bytet direkt i app också om ni kan det. Som sagt, skyddad identitet på dom som jag träffade på. |
|
|
Jag lämnar aldrig några papper från reg beviset vid försäljning, Jag brukar säga, dom här är mina du får nya inom några dagar och så postar jag själv del 2. |
|
|
hardrox: Jag får inte ihop ditt exempel. Om du gjorde ägarbyte på en avställd bil så får ju nya ägaren skatten när den ställs på? Eller lyckades han ställa på bilen innan du skickade in ägarbytet? Det problemet hade du sluppit om du använt transportstyrelsen app för ägarbytet. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.