AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
261.128

VARNING VARNING RESTSKULDSBEDRAGARE!!!!!

Sida 2 av 21
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
masen2:

Indrivning på summan kanske skulle vara på sin plats?

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Ur
15
Urre
323 coupé -96
Helt otroligt att dom kan med..

Kompisen handlar med 4 hjulingar han har en ren racing maskin som det bara finns 2 ex av i Sverige ute på annons nu.

Igår ringer det en tjej som börjar ställa en massa orelevanta frågor om hur mycket den bensin den drar om den var inporterad. Helt idiotiska frågor sedan kommer valsen att hon har en kund bla bla bla.... Kompisen svara att hon är jätte välkomen att köpa den om hon har HELA summan pengar..

//Urre
Lura dit henne o säg något i typ med att betalning kan vi lösa och försök få dit polisen vid samma tillfälle så dom kan klippa dom direkt på nosen
Det ringde en kille precis och sa att han hadde en bilförmedlings firma i helsingborg och skulle starta en i sthlm och han hadde 4 st seriösa kunder på min bil.
Han skulle ta in bilen för en besiktning som skulle ta 7-10 dagar och vi skulle skriva papper, id kontroll och så vidare å pengarna skulle jag få efter att han hadde sålt bilen.

När jag sa att jag under inga omständigheter skulle lämmna ifrån mig bilen utan full betalning så skulle han skicka spekulanterna till mig personligen och pengarna skulle komma direkt.
Han skulle ringa mig senare i dag och vi skulle komma överens om ett pris.

Jag glömde ju bort att fråga efter firmans namn, riktigt telefon nr till firman och org nr men ringer han igen så ska jag fråga.
Får jag inte svar på det så lägger jag på och om jag får svar så ringer JAG upp han!

Länk

Lotus Samuel
MNS_M3: Tänk bara på att du kan få hemskt otrevliga hembesök sen om du inte vill sälja bilen. Får dom inte köpa den så stjäl dom säker den istället, så va försiktig med att lämna ut för mycket uppgifter.

Den där Lasse har ringt mig också och dragit samma vals. Han va minsann seriös förklarade han och jag kunde få komma hem till honom å träffa hans familj osv. Dom försöker med allt!! Sen skröt han om att han sålde bilar för över miljonen varje vecka. Borde man inte kunna betala hela bilen direkt då?? Detta vore väl ett fall för robert ashberg ;) Avslöja honom i tv på bar gärning inför hela svenska folket sen blir det svårare för honom.
Ur
15
Urre
323 coupé -96
Mr Henke: Det är ju säkert inte hon som kommer utan nån annan.. Nä det bästa man kan göra är att hålla sig så långt ifrån dom typerna som möjligt..

Dom kan nog göra mycket pengar på det. Ponera att dom ringer på ca 30-40 bilar i veckan så kanske det är nån som går på det. Om man då räknar med att dom kanske tjänar 100 000:- på en bil och gör en 10 sånna per år så blir det en himmla massa pengar.

//Urre
Lotus samuel

Bilen står i farsans garage och jag skriven hos morsan så jag har gjort vad jag kan för att skydda mig, men säker kan man tyvär aldrig vara.

//Martin

Länk

mk
105
mkall
530dA Touring-01
Finns även på tv 4:as text tv, köpesannonser med dessa typer. Fanns en på dieselbilar köpes. Jag ringde upp honom när jag skulle sälja min Volvo 855:a. Jag skulle köra bilen till Sthlm, han skulle betala tågbiljetter hem... ICKE....
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
H'r 'r en rolig en som jag precis fick i mailen....

Du får 20 000:- cash sen får du resten på avbetalning , 3500 kr i
månaden! hör av dig om du vill !

MVH
Alex

Annonsen finns på Länk
---------------------------------------------------------------------
Brevet skickades via ett webb-formulär på www.blocket.se angående din
annons "BMW 323 Ci -00". Personen som kontaktade dig känner alltså
inte till din e-postadress förrän du svarar på detta brev. Observera
att vi inte kan veta om avsändarens e-postadress
(tero_911@hotmail.com) är korrekt angiven.

Utskicket gjordes från ip-nummer 213.113.19.170 den 13 juni 2003
klockan 18:10:07. Webbläsare som användes var "Mozilla/4.0
(compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; (R1 1.3))".

Hade en "eventuell" köpare på M6:a för en och halv månad sedan, från Stockholm.
Skulle bara testa bilen på en verkstad i Sthml, Jag bor i Norrköping.

Han var villig att delbetala bilen eller betala helt, men hittar han fel då häfer han köpet.

Javist, sa jag, men......jag kommer med bilen, och jag är med hela tiden. Köper du bilen...ja då bjuder jag på resan tur och retur till Sthlm. Vägrar du köpa bilen, då får du pröjsa soppa till Sthlm och tillbaks.

Han kom tittade på bilen, tyckte den var fräsch, men hörde aldrig av sig igen ( han hade henlig nr ).

En duktig mekaniker kan byta motor, vxllåda eller annat smått och gått på en halvdag .... tänk på det grabbar (och tjejer).

Jag utgår alltid ifrån att motparten är en oärlig typ....visar det sig att jag hade fel, ja då lyfter jag hatten.
Jag har inte råd att betala alla mina skolor.
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Ruskiga historier !

Men hur är det att köpa bil då ?

Jag har blivit erbjuden att köpa en bmw750iaL av en kille i Lund.
Bilen saknar fälgar (stulna enligt säljaren) och står på pallbockar.
en mindre krockskada på vänster framskärm samt läcker i bromssystemet.
bilen är ej heller inregistrerad då det är en importbil.
Den avtalade köpeskillingen är låg så som anstår en reservdelsbil (lik) , men det jag undrar över är om just den bilen med det chassinumret kan innebära några nackdelar som tex. att föregående säljare ej fått betalt etc... kan drabba mig ?

Säljaren verkar annars seriös och trevlig.
Och betalningen är så pass ringa att det för mig känns värt att hämta den på släpvagn som reservdelsbil då delarna till 750 är ganska dyra.

Någon som är insatt , tacksam för svar.

/Marcus

Känner Du till en riktigt stor container ?

Isf. vill jag kasta min bil där.
Tänk på följande:

Bilen kanske inte går att regga in i Sverige ( saknar kanske katalysatorer, eller något annat ).

Kanske stulen utomlands ( bäst att kolla med tidigare ägare i ursprungslandet ).

Dolda fel på bilen, som du märker när du lägger på hjulen och börjar köra med den.

Nu var jag negativ...men som jag skrev här tidigare...Bättre att du är föriktigare innan, och sedan en glad ägare än omvänt!

/Danijel
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Tack för svaret,

katalysator skulle det vara på den.
Jag har iaf mestadels tänkt att ha den som reservdelsbil då den helt enkelt är för skruttig för att göra iordning utan att det kostar 80% av vad en likadan i fint skick kostar.
inte värt jobbet.

Känner Du till en riktigt stor container ?

Isf. vill jag kasta min bil där.
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Jag blev precis uppringd utav en lirare med en skum dialekt. Han hade samma nummer som dan blev uppringd med (0735747458). Han började först ställa en massa frågor om bilen, men han verkade inte riktigt lyssna på vad jag sa eftersom han frågade samma saker om igen.

Efter en stund kom det iaf fram att han var bilförmedlare, märktes att han var oseriös direkt men man kan ju inte slänga på luren bara för att ngn låter skum. Jag sa iaf till honom direkt att det framgår klart och tydligt i min annons att bilförmedlare inte behöver höra av sig. Tydligen hade han inte orkat läsa ända till slutet på min annons där den informationen finns eftersom min annonstext är ganska lång.

Jobbigt med sådana personer iaf. Egentligen borde man inte sätta ut tel nr i annonsen, är ngn seriöst intresserad av ens bil orkar de nog också skicka ett mail.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
M5
523
M5-Power
M3 E46 Coupé -02
Alexandar:

Hittade detta om hans nummer på www.hitta.se

070-2589209 Kolla själv

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
k1mzo:
Fråga efter företagets organisationsnummer så sållar du nog ut 99 av 100 oseriösa bilförmedlare

/Andreas
_____
Länk
om han uppger ett falskt orgnr, hur kollar man det?
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Ring till Patent- och registreringsverket (www.prv.se) och fråga vilket bolag som har det påstådda org. numret.

/Andreas
_____
Länk
Visa användare
219
Patrick.D
1992 M5 3,8 sedan
1992 M5 Touring 3,8
Vart uppringd av en bilförmedlare från Spånga idag på en annons jag har på en Opel Tigra 99:a !? Begär 77 000:-. Han hade sökt en precis sådan som min i hela sverige utan att hitta nån !? Erbjöd mig 85 000;- inom 2 veckor!!! Nu är det så att jag har varit med ett tag i bilbranchen och råkat köpt en 325 cupe 92:a för 42 000:- med all utr , det var 19 99 och då anses det som ett klipp!? sålde den vidare efter lite små fix för 70 000:- och först efter 3 år vart jag kontaktad av polisen pga jag hade köpt en bil av en såndär "bilförmedlare" Killen som vart av med bilen hade blivit erb 90 000:- av förmedlaren ! Fick inte en sekin!
Här är nr till han som fick höra på svordommar och löfte om stryk i dag på telefonen"bilförm" 0733-752744.

Hällsa från mig om ni blir upringd.
Visa användare
219
Patrick.D
1992 M5 3,8 sedan
1992 M5 Touring 3,8
Wolw

Rättelse . För företags uppgifter kontaktar du Bolagsverket på bolagsverket.se för info.

Nästa steg är vad används för bolagsform HB-KB-Enskildfirma el dyligt = billigt och lätt reggat AB kostar 100 000:- så det känns lite tryggare !? Kolla om säljaren har F-skatt på RSV.se Hurgammal är firman? Samma ägare helatiden? Referenser från tidigare updrags inlämnare?

Säkrast SÄLJ SJÄLVA!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.