AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
261.135

VARNING VARNING RESTSKULDSBEDRAGARE!!!!!

Sida 19 av 21
Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
Vi får ägar pappren om vi kopierar all material vi har o skickar till vägverket surt bara att såna utredningar tar en sån jäkla tid .....

m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Min kompis köpte en mercedes s500 från honom den stod också reggad på pamela (hans tjej) men han har inte haft något problem med bilen.

Lite dumt iallafall att köpa en bil utan regbevis speciellt från en zigenare :D

Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
Hej jag nu var min fru själv och köpte bilen vi har ett skrivet kvitto med med pamelas personnummer och all info om köpet o jag har kollat med polis och personummretn stämmer

Frågan är om det räcker. Ett kvitto är ju inte så svårt att skriva ut... Kan kanske lösa sig men du har nog en del pappersexercis framför dig! Du har inte funderat på att söka upp Pamela?!
Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
jag vet ju var dom bor men vi är en vanlig familj och dom där männiksorna verkar ju kapabla till vad som helst ....så vi behöver hjälp

GÖR A L D R I G AFFÄRER MED ZIGENARE/ROMER!!! Det står jag för.
Kalla mig rasist & trångsynt om ni vill.
Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
jag har faktiskt köpt bil av romer förut o här i eskilstuna är dom okej har aldrig vart några problem med varken köpet eller bilarna ja har köpt av dom

Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
Azrael, ta och lugna ner dig lite nu. Dra inte alla över en gräns. Finns bra av den sorten med. Känner många av dom som inte skulle göra något sådant. Är man så dum så man betalar en bil utan att få papper på den så är man ju bara dum. Likadant att ge ifrån sig en bil utan tillfullo betalning.... Kortat. Håll koll på era papper.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Är man så dum så man betalar en bil utan att få papper på den så är man ju bara dum"

Jag tror nog 525_vanos med famlilj vet hur de ska göra nästa gång.

Tolkar jag dig rätt som menar att de får skylla sig själva och att det är rätt att lura de som inte är helt insatta i proceduren (av dig kallad dumma personer) då man handlar bil?

Tror heller inte 525-vanos kommer göra affärer med zigenare i fortsättningen, det har nog familjen Bessik sett till. Även om det precis som du skriver finns många hederliga zigenare också och de måste vara bra förbannade på alla som effektivt förstör deras ryckte.
Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
Vi kommer aldrig mera att göra en affär utan papper nej .....Och jag är en van bilköpare nu denna gången så skulle min fru köpa en bil och jag prata med killen i telefon innan o han var utrevlig o det kändes som att allt var grönt

han sa att bilen är besiktad+skattad å han kändes trovärdig så jag släppte iväg frun med hennes syster för o köpa bilen,sen väl därframme så ringer frun o säger att han har inga papper på bilen så dom skrev då papper att dom ska skickas + ägaren visade sitt pass allt verkade trovärdigt och nu har han han lovat i 1 vecka o skicka papper o inget händer.Det jag inte förstår är varför man håller på papper sista budet är nu att dom ska komma på måndag
det som är är sorgligt är att bilen är avställd o jag kan ju inte besikta den har pratat med förra ägaren o vet om felen på bilen kostar lite o få den fräch igen men utan pappet så är det svårt

Jag själv har sålt bil utan reg papper men jag är ju en vanlig svensson så jag skickar ju det ja har lovat att lura folk på detta viset det är så himla ruttet o för små pengar jag hoppas han lurar fel kille nästa gång då kommer denna anton o få problem

men till er alla (KÖP EJ BIL UTAN REG PAPPER)
finns nötter som är svenskar också

Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
PAPPREN KOM IDAG

ÄNTLIGEN

To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Grattis!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

525_vanos. Vad var problemet, du fick ju dina papper på den dagen som säljaren utlovat.
Grattis, då var det bara ersättningen för besiktning och fordonsskatten kvar!

Lycka till

Pain is temporary - Pride is forever
Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
Ja nu börjar det ordna sig med den bytte bromsrör på den blev 2 meter rör o det va inte lätt o byta inte ....idag bär det iväg till biltema för o köpa styrled

Skönt att det löste sig. Hoppas du (o alla andra) har fått sig en tankeställare dock och agerar lite mer förnuftigt i framtiden!
Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
ja det ska man defenitivt göra ......men men nu är det gjort

Var väldigt nära att göra affär med en Bessik idag (BMW 545),drog mig ur affären.Låter det för bra för att vara sant så är det förmodligen så.Lite för kär i mina tusenlappar för att chansa.....
Bessik sitter nu återigen bakom lås och bom tillsammans med sin kumpan: Länk

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
En trygghet för många att inte stöta på dom mer. Men tänk på att det finns fler Bessik inom samma familj. Så se upp !

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.