AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
261.142

VARNING VARNING RESTSKULDSBEDRAGARE!!!!!

Sida 18 av 21
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Han kanske ser så oskyldig ut (han lät ju barnslig oxå, "pipig röst" stod det) att det är därför vissa med större empati än intelligens går på det? Men smart vet jag inte om jag håller med om. Smart är man om man lyckas få till ett pensionsavtal på 50 mille, helt lagligt.
All kredithandel i Sverige bygger på att man får varan och betalar faktura, dessa Bessik ( finns flera av dom) missbrukar detta! Man behöver inte ifrågasätta de som blivit lurade här utan ifrågasätt vårt system när det går bra att utan att polisen ingriper kunna lura till sig miliontals kronor, helt makabert tycker jag! Dessa bedragare skulle ha plockats för länge sedan, helt otroligt att polisen inte bryr sig!
To
935
Tomas
Honda CR-V 2008
Mazda 323P 1998
Fakturahandel godkännes först efter sedvanlig kreditprövning. Ett enda bedrägeri och du får en betalningsanmärkning och dina fakturaköp stoppas!
Sedan brukar fakturaköp inte direkt tillämpas mellan privatpersoner. Jag har aldrig någonsin varken köpt eller sålt något till privatperson mot faktura, ej heller hört om någon som agerat på det sättet heller.
jag har både köpt och sålt många gånger mot faktura som privatperson så det är inte ovanligt. Det är fortfarande mycket märkligt att dessa bedragare kan hålla på utan att polisen bryr sig, dom lever ju hela tiden på detta. Dessa tre Bessik har hållit på i snart tjugo år och lever på detta och i vårt nuvarande samhälle är det tydligen inte någon myndighet som bryr sig om det. Det är problemet...man kan inte rättfärdiga en bedragare med att idiotförklara den som blir lurad.
Jo
95
Johan 525
535i AC Schnitzer S5 -91
Mycket intressant tråd!

Har inte själv någon erfarenhet av dylikt slödder, men lider med dem/er som har haft det. Min uppfattning är att det ALDRIG är den lurades fel att den har blivit just lurad. Man blir ju uppfostrad(i den vanligaste svenska kulturen åtm.) att alltid stå för sitt ord, och därmed förutsätter man ju att alla är som en själv, alltså litar man ju på vad som sägs.
Jag menar inte att man helt bör sluta TÄNKA för det.

Blir lite konfunderad och uppgiven över att denna tråd så väl visar hur dåligt Sveriges rättsapparat fungerar.
Den startades 2001 och håller på än..om samma personer dessutom..

Men kalla inte de inblandade för ZIGENARE, trots att det är det de är.. ROMER heter de!
Något annat, och du kan få skaka galler för hets mot folkgrupp, Svensson!

De sägs ju verkligen få lida för deras oförtjänt dåliga rykte som målar ut dem för att vara ohederliga och tjuvaktiga..
Jo tjenare! Ingen rök utan eld heter det ju.
Vet att jag generaliserar lite nu, men det görs på andra håll med.

Har ingen lösning..jo, men den behåller jag för mig själv så länge..
Men på sidan 7 i den här tråden finns ju nåt som liknar en lösning iaf.

Baltic Inkasso.

Klockrent!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Visst är det aldrig den lurades fel men i vissa fall tappar man öronen när man hör hur lättlurade folk är. Senast idag är det en artikel på SVD om en kvinna som lagt ut en HALV MILJON(!) i avgifter på att få ut en "lottovinst" på $ 2,5 milj. som hon fått per mail.

Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Här i Nacka blev en dam lurad på sin bil. Den såldes vidare men polisen beslagtog den i höstas. För ngn vecka sedan fick hon tillbaka den men det kan dröja upp till et år innan bilen återregistreras på henne.
Hon hade alltså tur i oturen.
Finns att läsa på
www.nvp.se

Bosse J.
BMW CS 185 H
Jo
95
Johan 525
535i AC Schnitzer S5 -91
Jo jag håller med till viss del.jag skrev ju att man inte
behöver sluta tänka bara för att man kan vara lite godtrogen..
Men den där damen måste ha blivit hypnotiserad eller nåt!!? jag skulle väl typ ha börjat känna mig dum vid 1000 spänn.. :)
Jo
95
Johan 525
535i AC Schnitzer S5 -91
Fan va dumt av mig.. Satte en prislapp på min blåögdhet.. :) När det gäller dom där lotterierna så hamnar dom i deleted mails.. Måste bara säga det.. Hehe..
ka
14
kalaspuff
325 cab -04
Ush man blir ju mörkrädd när man läser detta...Satte precis ut min cabbe på blocket..får väl se vad för idioter som ringer Länk
//Danne

Qu
97
Quakesk
Bmw m3 -96
Inte så stor risk, men jävligt bra reklam för din bil :p
kalaspuff: Jag tror ingen ringer dig eftersom du inte lagt ut telefonnr. Jag börjar tro mer och mer på att bara låta köparen maila kontaktuppgifter och att man sen ska ringa upp dem. Någon som har erfarenhet från denna "taktik"?

var finns ivan nu?

info kan skickas till elisabetholof69@hotmail.com
Skulle sälja en bmw 320, blev uppringd av en äldre bessik, han ville att jag hämtade honom på ett hotell i östersund, (han skulle till stockholm) han provade bilen och ville ge 5000 i handpenning, om han fick ta bilen skulle jag få hans leg, så skulle han betala resten inom 2 veckor,jag sa att jag kunde hålla bilen för hans handpenning, tills alla pengar var betald. han lämnade bilen, och hörde aldrig av sig igen. Varför lämnar man ut sin bil utan att få betalt?
Og
73
Ogry
Ingen BMW för tillfället
Kollade lite runt om på internet. läste någonstans att de bor i Spånga. Kollade på hitta.se och där finns det 3 st. Alla folkbokförda på samma adress, men 3 st olika telnr. ska la inte hänga ut folk om man inte är säker. men är det inte lite konstigt?

Kolla vad ni kan få fram, så får vi rigga en annons och träffa dom jävlarna=)
Hade jag hört talas om dessa människor Bessik, för ett tag sen hade jag varit betydligt lyckligare.
Sålde min älskade volvo till dom, eller sålde. Pengar har jag inte sett röken av. Efter en massa lovord om att det ska komma in pengar. Men har polisanmält och gått till kronofogden, men tror ju tyvärr inte att jag kommer få tillbaks några pengar.
Hoppas dessa personer kommer försöka lura "rätt" person en vacker dag...
Bor man på landet och är arbetslös med en liten bebis som när som helst kan bli sjuk, eller vad som helst känns det förjävligt att ha ett lån på en bil man inte har. Och inte kan köpa sig en annan bil heller.. Fy f.n för dessa j.vla idioter.
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
Ivan bor i hallunda....
Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
hej vi köpte en bmw 530 kombi av pamela bassik som ägde bilen o då denna anton eller nått o han hade sa han också en m5 a .....och då dom ej hade regpapper så skulle dessa skickas vi köpte bilen 26/ juni ej fått några papper än han lljög om besiktningen om skatten på bilen allt då min fru inte är så kunnig hon var o hämtade bilen

vi fick ett skrivet kvitto där personummer o alla detaljer står att papper ska skickas

slog upp pamela bassik på google o får upp bedragare så det skriker om det...o hennes kille då som står för alla affärer han heter då anders svennson kallar han sig

jag har hans telefonnummer o vet var dom bor och hans tjejs personnummer

ringde han idag o då säger han att han ska skicka pappren idag så vi får se men dom är fett bedragare dessa dom bor i stockholm

Inte för att vara sån men hur kan man ge pengar utan att få några papper... Måste väl finnas gränser för blåögdheten. Jaja, trist och hoppas det löser sig.
Den 530:a som köptes utan att få papper i hand sålde jag till "Anton". Hade aldrig hört talas om Pamela Bessik - men det är personen jag skrev över bilen på. Anton bor väldigt nära Mekonomen i Sollentuna (Sollentuan C). Jag träffade honom på Mekonomens parkeringsplats och gjorde upp affären där. När jag ringde var han på plats inom 1 min, dvs. han bor i området.

Jag fick pengar i handen och tyckte att jag gjorde en bra affär - trots att jag själv gått 23000 back på bilen. Väldigt mycket att göra på den.

Lite förslag: Eftersom inte ägarbyte är registrerat. Parkera bilen riktigt fel några gånger. Sätt därefter på usla däck. Ta ut det som är värdefullt ur bilen och lämna den på ett sådant sätt att den kommer få parkeringsböter och bortforsling - dvs. om man inte fäster alltför stort värde vid pengarna. Krångel kostar ibland mer.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.