|
Sida 16 av 21
|
|
|---|---|
| Oj fyfan då låg han lite över snittet för dessa människor då! | |
| Det är fortfarande svårt att förstå att samhället godtar detta sätt att försörja sig på!! | |
|
Har också haft "nöjet" att prata med en Bessik. I mitt fall Ivan bessik som försökte sälja en 325:a. Läs mer här: Länk //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
Conan999 |
Tycker det är otroligt att det inte finns några som gått ihopo nitat Bessiks än?? Conan999 |
|
Conan999: ja det har ju hållit på sen 2001 minst (fösta inlägget i denna tråd) //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
Conan999 |
Det kanske finns de som har försökt komma åt dom. Man blir bara så förbaskad när man ser hur sånt här zigenarpack får hålla på o lura människor. Kan ju vara värt hur mkt som helst att gillra en fälla för dom. Conan999 |
| 2001? Pröva 1981 :) | |
|
Jaså så länge ;) Riktiga veteraner i bedragarbranshen alltså. vad jag vet så har ett flertal medlemmar av klanen Bessik suttit i fängelse ett flertal gånger, men efter att ha släppts så har de fortsatt som vanligt igen. Visst kan man gillra en fälla för dem, men risken är väl att man får ryska maffian efter sig eller nåt... :) //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Det finns ju "företag" som driver in skulder av kriminella. Problemet är väl bara det att enda sättet för dem att skrapa fram pengar är att begå fler brott. Bedragare har sällan någon organisation bakom sig, de kan säkert försöka påstå något sådant, men frågan är om de vågar eftersom det brukar kosta dem betydligt mer... |
|
Conan999 |
Helt obegripligt att såna här idioter får hålla på så länge. Jag mailade just till "Josefsson" på hans Mercedes och frågade vad han egentligen heter, Lasse sa han, det är väl Bessik i efternamn då? Alexander Josefsson" står det i hans mail. Man får god lust att lura honom, ge tillbaka med hans egna medicin trots att jag aldrig ens haft kontakt med någon Bessik innan. Hatar såna här idioter bara. Har ju bara läst en del i tråden här Conan999 |
|
Mm, Lasse bessik skall vad jag har förstått vara far till Ivan, som står som ägare till dessa bilar. Vet inte om jag pratade med Lasse eller ivan, men DEN jag pratade vidarebefodrade alla mina frågor till sin son som hade satt ut annonsen. extremt tråkigt med sånna här människor, här kommer man glad i hågen efter att ha hittat något som ser ut som min perfekta andrabil och så visade det sig att den är stulen/har skulder/ är ett vrak/eller nåt annat... Har pratat med (325:ans) förra ägare och han har fått betalt. Och bilen har inga skulder vad jag kan se. Så frågan är vad de har (för brott?) i tanken denna gång. Men även om bessiks försöker göra en arlig affär så skulle aldrig jag gynna dessa människor i alla fall. oavsett skick och pris på bilen. //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
seriöst.... ni som e sugna, ordna ett möte med bessiks, antingen fixa så att polisen dyker upp eller ta med ett par stora vänner och banka skiten ur dem!!! hur svårt kan det vara, ni som blivit lurade borde ju agera! M5 o Skyline GTR |
|
|
Kan kanske kännas skönt att "banka skiten ur dom" men då ger ni dom anledning att anmäla er för misshandel och ni blir själva dömda som brottslingar. Detta skulle ju inte påverka deras handel heller. |
|
| Kanske den lokala MC-klubben kan ställa upp? De brukar tillhandahålla brottsutredningar som inte är så långdragna och byråkratiska. Man behöver bara informera att förundersökningen redan är klar och husrannsakningsorder behövs aldrig. ;) | |
|
spider: förstår, men å andra sidan har de ingen koll på vem "du" skulle vara om ni bestämde träff! de kan onmöjligt bevisa det ju, och jag tror inte den som är efterlyst går frivilligt till polisen. M5 o Skyline GTR |
|
|
Polisen behöver inte leta så länge efter dom som eventuellt misshandlar Bessik, dom bara kollar vem som blivit lurade av honom, Bessik skulle nog inte tveka på att peka ut den skyldige. |
|
Conan999 |
Jag har inte blivit lurad av honom, aldrig träffat honom ens men skulle gärna ge nån av de där dräggen en riktig stjärnsmäll. Conan999 |
|
Nästa problem blir ju förvaringen då kriminalvården har låst in många gäng på senaste tiden... Kanske nya dårhuset i Sala, dom har ju fått ganska dåligt rykte. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
spider, man e väl inte så dum isåfall att man själv hänger på och spöar honom om man nu är rädd för att bli utpekad av bessik, även om chansen för det e minimal. M5 o Skyline GTR |
|
| Rolf luchiano millon fick 1 år på grund av sin ringa ålder och övriga omständigheter (har 2 barn). angelica bessik fick skydds tillsyn. latsi bessik 8 månader. Det är ju löjligt. klarar de av att göra brotten klarar de nog fan av att sitta av tiden också. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.