AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
261.122

VARNING VARNING RESTSKULDSBEDRAGARE!!!!!

Sida 15 av 21
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Saxat från mittisverige.blogspot.com

"Polisen söker Savka Jemi Kristoffer Bessik som de misstänker ligger bakom flera bedrägerier på annonsforumet Blocket.se.

Mannen, som är i 20-årsåldern, är efterlyst för att ha lurat till sig varor till ett värde av omkring två miljoner kronor.

Mannen är misstänkt för att med generösa bud ha kontaktat personer som haft annonser ute på Blocket. Med löften om att pengar snart skulle föras över till mottagarnas konton har han kommit över både bilar och båtar utan att betala.

Savka Jemi Kristoffer Besik är anhållen i sin frånvaro. På Blocket har han använt sig av flera påhittade namn som Stefan Eriksson och Johan Eken."

Sköna juveler...
Visa användare
56
jonas k
M3 E46 Cab SMG
och här är hans bild oxå för dem som inte sett honom...

Länk

ser allmännt efterbliven ut tycker jag iallafall!!

M5 o Skyline GTR
Han är väl målvakten... =) Det är väl hela raddan med bessikar som är lurendrejare, som jag förstått har dom hållit låda sen typ 80-talet.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Sydsvenskan Anno 2004:Länk

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Det verkar som att familjen är spridd och arbetar över hela landet och har gjort så i många år.
Deras motto: Varje minut föds en ny idiot!
Deras problem: Att finna nya idioter.
Även en gammal god bilhandlarslogan som jag hörde redan på 60-talet.

Det är ju rent otroligt att en hel släkt kan arbeta på detta sättet, år efterv år, utan att ngn "tar hand om" några av dom. Borde ha gjorts för länge sedan.

Om det var en Bessik vet jag inte, men i fjol fick jag ett antal vilda förslag till affärer betr. min Alpina men det var samma mönster som har beskrivits tidigare.

Se Upp, alltså! Inga affärer med hemliga/olistade telefonnummer

Bosse J.
BMW CS 185 H
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Vissa gånger borde faktiskt polisen få provocera fram brott. Då skulle man rensa bort slödder av den här modellen betydligt fortare. Men det går väl inte då man måste värna om brottslingarnas personliga integritet.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag fick en intressent precis nu på CLK:n: Udda namn, kontantkortstelefon, hotmail-adress, en diffus Alfa 164 i inbyte; och han vill träffa mig och har inga problem med typ 200k mellan = det ringer lite varningsklockor...eller så är han seriös? :)
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Sani: Det är nog seriöst. Jag tycker du skall erbjuda honom att ha Mercan över helgen för påseende ;)
Hej,
Jag blev lurad av luciano alias rolf och hans flickvän/fru maria bessik för lite drygt ett år sedan. Vittnade mot honom för några dagar sen och han erkände sig skyldig i mitt fall iaf. Men vad hjälper det mig, jag kommer ju aldrig få se mina pengar eller min älskade bil igen. Önskar jag hade sett det här då. Men nu kommer han förhoppningsvis sitta inne ett tag. Vi är 10 som står som målsägande i målet den är även 2 till bessiks som står åtalade.
Det jävligaste är att jag nästan tyckte synd om den jäveln när han vittnade.
För han hade ju folk efter sig annars hade han inte gjort det.
FAN va blåögd och naiv man kan vara. Nu önskar jag att nån kunde kastrera honom med en slö smörkniv eller nåt.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
angelchild, blir han fälld kan du få pengar genom Brottsoffermyndigheten, eller vad de nu heter! Jag fick min skadestånd utbetald på den vägen.

M3 E30Länk
Bo
565
Bosse J.
1600 GT-68, såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Vaddå,folk efter sig, offer, oskyldig men drabbad.
NÄÄ, fy faan, dom har satt detta i system och lever gott på det.
Dessutom, dom får alltid "mångfaldsrabatt" när dom döms.
Kolla med Din advokat om möjligheterna till skadestånd, kan gå men jag tvivlar. Tyvärr

Bosse J.
BMW CS 185 H
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Det finns hur många Bessik som helst i Sverige. Dessa "människor" har även andra efternamn t.ex Taikon, Columbus, Blomerus etc....
Bo
565
Bosse J.
1600 GT-68, såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Så sant,så sant.
Det gäller att se upp med vem manb gör affärer med.
Abbe, hur fick du ersättning av Brottsoffermyndigheten? Jag har själv blivit lurad av Luciano Bessik och varit uppe i domstol två gånger mot dem. Men inte fått en krona.
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
I mitt fall handlade om misshandel, killen blev dömd och jag gick till kronofogden, när de hade gjort sitt och inte kunde få några pengar av honom så vände jag mig nämnda myndighet. de drog av en självrisk på 1000:- och betalade ut resterande 12000:- Det här var några år sen, tror det var 94 så det kan ha blivit ändrade regler men kan vara värd att kolla upp.

M3 E30Länk
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Det fungerar likadant idag. Blir man tilldömd skadestånd och Kronofogden inte kan driva in pengarna skrivs en Utredningsrapport därifrån och när Brottsoffermyndigheten ser den betalar dom ut skadeståndet och tar då över fordran mot den som ska betala skadeståndet. Detta gäller oftast bara våldsbrott. Gäller inte om man t.ex. blivit lurad vid en bilaffär och blivit tilldömd skadestånd.
Han godkände mitt skadestånds krav på det jag skulle ha för bilen plus ränta. Men om jag ska få ut allt de vete fan.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Angelchild, den tråkiga verkligheten är väl att han redan har kronofogdeskulder, så du ställer dig bara i kön efter alla andra. Eftersom han inte har någon inkomst och inga tillgångar så finns det inga pengar att ta. Tyvärr är det lika bra att du vänjer dig vid tanken att du aldrig kommer att få tillbaks dina pengar eller bilen, och att du helt enkelt går vidare med ditt liv.

Du ska absolut inte tycka synd om honom! Han kör ett spel, som han vet lönar sig i det svenska rättssystemet. Nämndemännen söker bara efter en anledning att ge honom minimistraff, och han presenterar anledningen för dem. Det är 100 % skådespel, det är jag övertygad om. Sedan finns det självklart folk som är ute efter honom, men vems fel är det?

Mvh Johan
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Johan du skriver "att han redan har kronofogdeskulder, så du ställer dig bara i kön efter alla andra"

Så fungerar det inte riktigt, kommer det in pengar i hans ärende hos Kronofogden så proportioneras det efter skuldstorlek, inte efter hur lång tid fordran legat där...

Bara ett tillägg...

Så skicka in det till Kronofogden! Ibland dyker det upp pengar!
Sist jag kollade var han restförd för 1,8 miljoner i skulder så det finns en hel del att fördela på...............
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.