|
Sida 13 av 21
|
|
|---|---|
|
fakelin Sverige är fyllt av halvmesiga människor som tänker precis sådär. Det har öppnat en marknad för folk som bessik m.fl. En marknad där de får härja relativt ostört eftersom deras offer bara knyter näven i byxfickan och går vidare. Just i det här faller handlar det ju inte om folk som utövar våld för att komma över vad de vill ha. Därför skulle i.af. inte jag vara speciellt rädd för att bråka med dem. Men om killen i fråga börjar bli väldigt agressiv och hotfull skulle jag sticka därifrån. [Att kalla någonting för idiotsäkert är att underskatta idioternas genialitet!] |
|
|
Tack alla ni som skrivit! Har fått mig en funderare. Det är nog ingen ide att ta tillbaka bilen själv, för då kan ju vad som hälst hända. Det får polisen ta hand om. Jag tycker att det är förjävligt att det finns mäniskor som lever gott på att lura vanligt hederligt folk såhär. Undrar om dom sover gott om nätterna. Dethär är nog det drygaste som har hänt mig hittils i mitt liv iaf. Ska ringa i morron och fråga polisen va jag kan göra. |
|
|
Crop Circle, jag håller med dig. Till viss del. Jag menar förstås att man ska ge fan i att vara godtrogen från början, men det är ju lätt att säga. Om man hamnar i trubbel så bör man gå varsamt fram, det är när man agerar på känsla som det kan gå illa, bättre skicka myndigheter på den här typen av brottslingar genom att förse dem med så mycket information som möjligt. En bedragare är långt ifrån en våldsbrottsling, men trängda människor med en vag syn på rätt och fel kan vara oerhört farliga. Du har rätt i att det är fel att vända andra kinden till, men bättre att vända en poliskind åt deras håll, de har ju iaf träning och pröjs för den sortens övning, även om man kan himla åt polisens prioriteringar ibland... |
|
|
Jag lider med dig Henrik. Men du resonerar sunt ta polisen till hjälp hämta bilen. Sådana som Bessiks borde vi skicka så långt ut i rymden som vi kan. Om ryssarna kunde skicka iväg en hund borde väl vi kunna skicka iväg de här luspudlarna. bmwcab-01 |
|
|
Det är så drygt att vi har ett sånt mesigt rättssystem i det här landet att brottslingar migrerar hit för att begå sina brott. Om man åker det så får man spela playstation i ett par år....bökigt. |
|
| Tyvärr är det så, men vi väljer ju själva vikla politiker vi vill ha i riksdagen, vilka i sin tur ansvarar för vilka vi tar hit och vilka vi behåller kvar ... | |
|
Det är din bil. Hämta den omedelbart, koda om nycklarna omedelbums Annars försvinner bilen snart. M3/// Mullret |
|
|
Jag har följt den här tråden länge nu. Jag kan med en gång säga ett Bessik-familjen är omfattande och de är våldsamma. Googla så får ni mycket info. Jag har själv blivit lurad i min ungdom av Bessik, gått upp i domstol mot de flera gånger, blivit hotad, hjälpt andra offer och försökt driva in mina pengar den lagliga vägen. De är dömda för alla påtänkliga brott du kan tänka dig bla misshandel, olaga hot, bedrägeri mm. I våra fall så fick LB två år på kåken, vilket är ett hån mot alla de offer han har lurat genom åren. Det svenska rättsväsendet fungerar inte alls. Jag citerar en av åklagarna jag har varit i kontakt med "Vissa brott är ju lättare att begå". Mitt svar "men skall då Sverige vara ett paradis för brottslingar då?". LB fick det lägsta straffet i skalan som domaren kunde sätta. Lycka till ni alla där ute som är/varit "blåögda". Jag är inte det längre. Och kom ihåg: Cash is king. |
|
|
Det var bättre förr, när man skeppade brottslingar till Australien :) |
|
| Ring Baltic inkasso och låt dem föra en rak och mänsklig dialog med personen i fråga så har du alldeles strax din bil, dina pengar minus komission. | |
|
Baltic Inkasso, jo det verkar troligt att dom med "rak och mänsklig dialog" kan knäcka den här nöten. Detta gäng har som jag förstått varit igång sen 70-talet så, Go Baltic Go... Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
| Jag skulle utan tvekan kontakta ett liknande företag omgående. Att kontakta polisen i Sverige kommer i slutändan inte ge mycket mer än en lång utdragen (flera år) rättsprocess (i bästa fall). Att kontakta rätt indrivare däremot, kommer nog ge omgående resultat. | |
| annars har jag hört att motorburen mc-ungdom fixar sånt här......möt kriminella med tyngre kriminella.......bessik och anhang borde skickas i badbrallor till nordpolen, riktiga jävla svin | |
lob |
Har haft en Jeep Grand Cherokee till salu på nätet och blev uppringd av en kille som sa sig komma från Bollnäs. Han ville ge mig 10-20000 kontant och resten (totalt 80000) inom en månad. Han hade många spekulanter på min bil och höll på med Grävmaskiner och bilaffärer. Jag sa att jag inte släpper bilen utan minst 70% + en bankgaranti eller motsvarande på resten. Det skulle han fixa men jag hörde inget på 2 veckor. Då ringde han och ville byta med en husbil. Talade hela tiden om att han var ärlig och gjorde mycket affärer. Klart skumt. Jag sa att om han ville ha bilen så var det bara att spara ihop pengarna (skulle ju bara ta ett par tre veckor i alla fall) och ringa när han hade pengarna. Har inget hört sen dess Lars |
|
Baltic Inkasso. Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
MrPecs: Not a good idea. Den sortens gäng är inte dumma, när de spöat den de ska spöa så frågar de honom om han vill ge tillbaka också tjänar de ännu lite mer pengar. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Highway Star: Politikerna spelar väl knappast någon roll? Det kommer alltid att finnas folk som vill bli lurad.. Vill man gynna den undre världen ännu mer så kan man ju anlita någon indrivar-firma som inte använder konventionella metoder för att få tillbaks grejerna... En bekant till oss gjorde så för att få tillbaks en båt som han hade blivit "blåst"... Dock så tog dom ju 25% av värdet... Men det kan det ju vara värt... Polisen tror jag inte så mycket på, tyvärr... |
|
|
. ”Dina kunder behöver inte tala ryska – de kommer att förstå oss ändå” och ”ofta räcker det med att bara nämna vårt namn”. Lol:) |
|
|
Åk och hämta bilen! I en eventuell rättegång kommer den manövern vara det minsta problemet att ta ställning till. Att blanda in Baltic eller något MC-gäng är en väldigt dålig idé. Baltic för att de är ett gäng lallare och mc-gängens tjänster kan du inte nyttja som vanlig "Svensson". Om man använder sådan här metod så får man också räkna med att den slår tillbaka mot en själv. Det faktum att dessa bilskojare redan suttit för diverse saker gör deras trovärdighet väldigt låg, sedan så hjälper ett tidigare straff dem att göra en konsekvensanalys, då de vet vad som händer. |
|
| Hur gick det för Elisabeth och Bessik? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.