|
Sida 12 av 21
|
|
|---|---|
|
Eftersom jag lånat ut så mycke pengar och dessutom fått en massa p-böter vill jag krama ur så mycke pengar jag kan av denhär pappan innan jag tar tillbaka bilen. Jag är helt säker på att även pappan försöker blåsa mig. Men det kan han inte eftersom det inte går att byta ägare på den. Och så länge han betalar mig pengar så är det ju positivt för mig. För om jag anmäler nu kommer jag inte få tillbaka ett skit av de pengar jag lagt ut. Jag har sökt på Bessik och det står en massa. Tyvärr hittar jag inget om någon med dehär förnamnen. Tyvärr visste jag inget om sånthär när jag lämnade bilen. Men jag kan säga att jag har lärt mig en himla läxa och kommer va jätte försiktig i framtiden när jag säljer nått. |
|
| henrik_s79>> om en person som ville förmedla min bil och dessutom låna 30 000 kr av mig så skulle åtminstonde ett par larmklockor ringa ganska högt....Du kan inte på allvar mena att du först lånade ut pengar till snubben för att sedan lämna ifrån dig bilen??? i så fall får du nästan skylla dig själv tyvärr... | |
|
Stenhårt att berätta om händelsen tycker jag, den här tråden skulle ligga som startsida på alla pc!! Jag brukar inte förespråka illegala handlingar men när det gäller det här gänget skulle jag kunna tänka mig det. Det är helt sjukt att dom håller på än och kommer undan. Jag sitter ju inte med båda sidornas versioner förvisso men statistiken börjar talar mot ovan nämnda familj. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
Conan999 |
Henrik_s79: Jättetrist att man inte har råd att vara lite godtrogen ibland utan blir istället utnyttjad av såna här svin som Bessik. Men att lämna både bil o pengar är bara för mycket tyvärr. Önskar dej lycka till i alla fall. Conan999 |
| Jag hade hämtat bilen omgående. De här killarna kommer knappast att vårda din bil, risken är att du får igen ett vrak, plus ytterligare p-böter. | |
|
Henrik, det är jobbigt att vara snäll i en värld full av skitstövlar. Är bilen dyr, hämta hem den. Hur mycket av de 30´har du fått tillbaka? AE |
|
|
Hämta bilen och rädda vad som räddas kan. mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
Jag skulle aldrig låna ut pengar till någon man ska sälja bilen till. Han kan vända sig till sin bank om han saknar pengar. Men han måste vara grym på att prata om han fick dig att gå med på allt det där. Hoppas det löser sig snart!! Min Bil: Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag håller med, kvittera ut en ny nyckel (går bra då du fortfarande är ägare) och hämta den för f-n så fort du kan. Eller polisanmäl den stom stulen, eller att du har blivit av med den genom bedrägeri. Med en efterlysning på bilen kommer de inte långt. Ta de 30 lapparna och 14 lapparna i p-böter som läropengar, men se för sjutton till att hämta tillbaka bilen innan den också är borta. De här killarna är bedragare till yrket, glöm aldrig det. Det du kan göra för att jävlas med dem har de redan varit med om hundra gånger, och kan bemöta det. Det enda de här killarna förstår är våld, och även om jag inte är förespråkare av det så skull tom jag prata med ev. MC-kontakter för att få hjälp att reda upp det här. Som tidigare sagt, ruskigt modigt att berätta vad du har varit med om här på ett öppet forum! Det uppskattas verkligen av oss som läser här, och du kommer säkerligen att rädda någon annan från att begå samma misstag bara genom att vara öppen och ärlig med dina erfarenheter. mvh Johan |
|
mesa inte ta med stora kompisar, hämta bilen, få pengar, spöa upp honom....polisanmäl senare M5 o Skyline GTR |
|
| Jag hämtar tillbaka den så fort något börjar krångla. Har fått tillbaka 8000 av det jag lagt ut. Kanske bäst att kvittera ut en nyckel redan nu, så man är bredd. | |
|
Ehh...förlåt, men hur naiv får man vara? Du har som sagt att göra med professionella bedragare. När de inte längre anser sig kunna lura dig allt längre upp i ribbstolarna, så lär Du garanterat inte höra något mer av dem. Skulle möjligheten finnas att ta tillbaka bilen, se till att ta tillbaka den idag sedan kan du göra en polisanmälan. Det finns inget, läs INGET, som blir bättre av att Du väntar. Varför tror Du de försöker dra ut på tiden genom att ge dig lite kaffepengar? Det är ju knappast så att de saknar kontanter. Vill du slå på efternamn och söka adresser kan du ju prova med följande länkar. Men de här byter väl namn i samma omfattning som de gör bedrägerier. Länk. http:www.Hitta.se |
|
| Sista länken ska vara Länk | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
håller med Birka, så fort de hittar en köpare som de kan lura på bilen så är det borta. Så se för sjutton till att kvittera ut en nyckel och hämta bilen! Mvh Johan |
|
a/ Skaffa reservnyckel. b/ Hämta bilen. c/ Gråt ej över de lurat av dig massor ned deg. M3/// Mullret |
|
| Men, hallå...... rödluvan och vargen är ju bättre. | |
|
Hämta din bil! Ta med dig dina kraftigaste kompisar och åk till herr bessik. Tag med dig kameran och och ta så många kort du bara kan på dessa fina affärskillar. Dina vänner är bra vittnen. diskutera hans skuld på 30 papp, parkeringsböterna och ev. skador på bilen. Sedan sätter du dig i DIN bil, vrider om nyckeln och åker iväg. Det skulle väl knappast skada om du kunde få tag på mic + bandspelare för att spela in det hela. På vägen hem åker du förbi snuten där du har hans erkännande (att han är skyldig dig pengar) på band. Om inte polisen kan göra något med så fina bevis så vet jag inte vad... [Att kalla någonting för idiotsäkert är att underskatta idioternas genialitet!] |
|
|
Jag skulle nog hoppa över att riskera att hamna på alltför dålig kant med den här typen av människor. Pengar är inte allt och i detta fall handlar det ju inte om någon livsavgörande summa i sammanhanget, så va försiktig och överväg att hänga med huvudet ett tag och lova dig själv att aldrig göra om det istället. |
|
|
alla som blivit blåst borde gå samman och få denne bessik bakom galler! sådana här skall inte gå lösa!! Det måste gå att göra något. |
|
|
Det hamnar mycket slödder i detta land p.g.a uddlösa lagar och slapphänta metoder. Hur mycket smuggelgods är inte på genomresa i Sverige p.g.a kontrollerna knappt finns? Sverige verkar vara rena nöjesfältet för såna där som Bessik. AE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.