AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
261.151

VARNING VARNING RESTSKULDSBEDRAGARE!!!!!

Sida 11 av 21
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
OK att vi "vanliga" blir lurade men då etablerade bilhandlare blir lurade så tyder detta på en oerhörd övertalningsförmåga eller en massiv dumhet.

Jag har också genom åren fått samtal från "dessa" som erbjuder guld och gröna skogar bara dom får förtroendet att köpa/sälja min bil. Det har erbjudits pantkvitton, "guldbälten" och liknande med de mest tårdrypande historeier bakom som förklaring.
Sen, då jag nekat att göra affär på deras villkor kommer en harang om "diskriminering av folkgrupp" eller ovilja att göra affär med just "dom".

Nä, mina vänner håll hårt i bilarna och sälj endast mot kontanter och gör upp affären på banken så att dom inte hinner råna dig på köpeskillingen. DET har hänt, också. Inga bensinmackar eller underliga adresser och var inte ensam, gärna med ett par stycken riktiga kamrater. Köparna kommer ju ofta med hela släkten...

Bosse J.
BMW CS 185 H
Håll utkik på blocket, han säljer en 240 med 10000mil där idag. Han begär 15000 kr för den.
Jag skambjöd via mail och fick svar från en Roxxxxno Bexxik.
Bo
565
Bosse J.
327-41, Drömbil, såld -17
1600 GT-68, såld -14
2000 Touring -73 såld -13
2002 Baur Cabrio såld -14
330 XiA -01 Frubil
X1, E84 Vinterbil
330 d,-07, Vardagsbilen
325iA Cab -94, Sommarbil
320 i, -90, Sommarbil
X1,E84 -14 Vardagsbil
Prisklassen tyder på nödlösningar. Hoppas bara att han har betalat förre ägaren.

Bosse J.
BMW CS 185 H
ba
68
barrre
318is -94
Nog för att den är fin i motorutrymmet, men det luktar lite skruvad mätare över den 240n tycker jag.
du som visste var Ivan bor, kan man komma över adressen?
Annars kan ju ett ganska bra tips vara att ringa folkbokföringen å kolla om han har barn å fru..(Vilket han antagligen har) Nån av dom lär väl ha en riktig adress..
Har senaste veckan fått 2 samtal från bilförmedlare, så fort jag sagt att jag inte lämnar någon bil till dem utan att jag fått alla pengar får jag ett snabbt avslut på samtalet: KLICK i luren.

/Micke
bo
1.868
bomis
M3 2008, E92
cof12>> jag hittar dit med bilen. Han bor i Norsborg, bottenplan :-) Mitt emot t-banan i höghusen.....
"Han bedragaren på efterlyst Taikon (el nått) arbetar tillsammans med familjen bessik, sitter lasse inne? är ivan hans son el nått?el bror kanske?"

Lite OT men pratas det om Taikon från Älvsjö utanför Sthlm? Dom bodde där förut iaf.
bm
2
bmwcab01
325i cab -01
Jag har levt under mordhot från Ivan bessik i snart 7 år. Han skickade till mig bl a en taxi som "spikade upp ett meddelande på min dörr". Jag och min familj fick fly från huset och leva på hos släkt då klimatet blev väldigt rått. Han ringde till min mobil och talade in hotet på mobilsvar. Jag bandade av det och lämnade det till polisen. De besöket Ivan och la fram anklagelsen men han betyrdade sin oskuld varvid anmälan las ner. I flera år efteråt har jag jagat av taxibolaget som skickade ut för att bessik uppgav mig som beställare av taxiresan. Jag betalade allt och sköter mig medans den verkliga skurken klarar sig, fy f-n. Så fungerar lagen. Det är inte underligt att det finns främlingsfientlighet. Jag är inte främlingfientlig men de som utnyttjar systemet, skicka hem dem eller ut på en ö.

bmwcab-01
Fattar inte varför så många här vill ha hans adress.
Strunta i honom och köp inget av honom.
Vill ni ha problem och leva med hot eller annat elände så ta gärna kontakt med honom.

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Problemet är väl att det finns inte bara en Lasse bessik eller ivan taikon o allt vad dom heter. Det finns måååånga många överallt i vårt land.
Visa användare
56
jonas k
M3 E46 Cab SMG
spider: det är väl rätt självklart om man nu tyvärr varit blåögd och blivit blåst så klart man vill komma åt dem rejält!!! eller ska man agera typiskt "svenskt" o rycka på axlarna och gå vidare?

M5 o Skyline GTR
Man kan ju alltid knyta näven ordentligt i fickan annars.
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Kaliber 12 med grovsalt är annars en bra hälsning. Tror inte ens Bröderna Grip tagit upp en anmälan.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Om folk bara lärde sig:

1. Inga pengar ingen bil.

2. Aldrig lämna ut bilen till försäljningsuppdrag till någon som "har kund" på bilen.

3. I alla andra fall gäller punkt 1.

Så länge folk VILL bli lurade kommer denna Besic och liknande skojare att ha försörjning åratal framöver!

Mats
BMW CS #5847
Conan999
Eller så länge folk är för naiva/godtrogna. Tyvärr finns det parasiter som utnyttjar sånt.

Conan999
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Jag har också haft kontakt med någon som heter bessik.

Jag ringde på en annons på en bil som verkade intressant, 1 ägare och svensksåld till vettiga pengar. I annonsen stod det att han hette Anton och var bosatt i stockholm. Jag får kontakt med honom och han säger att bilen är såld men han har ett annat objekt till salu som kostar ungefär hälften av marknadsvärdet. Jag blir såklart intresserad och frågar om jag kan få registreringsnumret på bilen. Då säger han bara att han inte vågar ge ut numret och att jag kanske skulle och komma och stjäla bilen. Jag tjatar och tjatar eftersom jag inte ville åka till stockholm och kika på en bil som kanske inte finns. Men iaf så ber jag honom att kolla upp bilen hur den är i skick osv. Första gången jag har kontakt med honom så anväder han sig av ett skyddat nummer och inte heller det som finns i annonsen.. Jag frågar igen vad han heter och nu var det plötsligt Andreas. Sedan så ringer han från ett annat nummer med lite uppgifter och jag tar snabbt och kollar upp numret som är registrerat på en bessik som bor långt ner i landet när skåne trakten. Då säger jag till honom att han verkar lura mig och så får jag inget svar på ett tag. Sedan två timmar efter så skriver han ett mail och säger att bilen är såld. Då blev jag riktigt sur och undrar såklart hur i hel**te han kan sälja bilen så snabbt. Blocket 1 timmer efter annonsen kom ut var den såld. Så slutade den historen... Har hört nu efteråt att det var bedräderi inblandat i den affären...

/Daniel
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Den kommer nog inte gå ogot bättre heller... Berätta mer för det är garanterat en blåsning.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Kan bara beklaga och får hoppas att det inte rör sig om en jättedyr bil.

Om du använder sökfunktionen och söker på "bessik" så har du att läsa resten av veckan...

Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.