|
Sida 10 av 21
|
|
|---|---|
|
Tragiskt. Lurendrejare är ett riktigt pack! Har inte som tur råkat ut för nåt allvarligt någonsin. Man får hoppas att ni finner en lösning på ert problem Thessan på nåt sätt. Men köper verkligen ett inkassoföretag en sådan här händelse? |
|
|
Helt OT men.. Schnitzer: Sant.. och nu i tider av insideraffärer så undrar man ju också om pengar är värt mer än människoliv för de som stiftade lagarna. Enbart insiderbrott kan ju ge 4 års fängelse (om inte mer?) och han som sparkade ihjäl sin treårige son fick 3,5 års fängelse... Grovt skattebrott tex ger fängelse upp till 6 år och som jämförelse blev en fd elitidrottsman dömd till 3 år och 8 månader för grovt skattebrott och bokföringsbrott i Faul tingsrätt. Sparka ihjäl ett treårigt barn och få 3,5 års fängelse? Undhålla staten några miljoner i skatt och få längre straff???? Visst fan är systemet sjukt! |
|
| halloj, har nu loggat mig hit av samma anledning som thessan, men på fred så går skuldbrevet ut, tror vi (el not). Så dumt när vi satt i över en timme och blev frånkopplad osv hos polisen innan vi åkte och träffade bessik (ivan) och bra kändes kontraktet, men nu ikväll sökte vi på hans namn och det känns piss att vi inte följde magkänslan och dumma poliser, dom har varit omöjliga hela förra veckan, kopplad över allt utom rätt. Men vad skall vi göra, jag är beredd att åka långt om det är så. | |
|
Elisabeth: hur menar du? vad har polisen gjort eller inte gjort innan ni köpte eller sålde en bil?? hmm... förklara lite tack.. Gummi gör sig bäst på asfalt!! |
|
| Elisabeth, är det med Ivan B du har haft att göra? | |
| ivan B, | |
|
Nu på fred så går kontraktet ut, och vi blev arga över polisen som ej kan skicka oss till rätt människa, precis innan vi skulle träffa honom + att vi var med honom i ca 2h men lyckades bara hamna i en jävla massa köer och sedan frånkopplad, sen var det kört, och hans kontrakt kändes bra. På den vägen är det. Igår ringde han och bad oss låna 25 000 till, för att han kunde delge oss en super affär som vi kunde käna på. IDIOT. Det räcker med bilen. Fan vad korkad man är, blåögd, inte för att man kände sig desperat eftersom bilen legat på annons länge, men mest att man gick imot alla röda flaggor, men jisses vilken nyttig upplevelse, hoppas jag. Nåja han får baltic inkasso efter si snart, till och med en polis tyckte de var rätt sätt att göra eftersom rättsystemet fungerar som det gör. Sjukt! Han bedragaren på efterlyst Taikon (el nått) arbetar tillsammans med familjen bessik, sitter lasse inne? är ivan hans son el nått?el bror kanske? Mycket att nysta, och nästan roligare blir det.... SJUKT!!!!! |
|
|
Måste tillägga att trots att man gjorde affären så tog jag kort med mobilen i smyg + att jag lämnade en skiva i cd spelaren kvar som jag bad att den skulle skickas till min adress, så nu är den oöppnad pågrund av finger avtryck ej skall förstöras. Men det spelar ingen roll, polisen verkar medvetna och lurar på ett tillfälle då mängden anmälningar stiger. Men galet att jag gjorde dessa saker trots att jag skrev under och lämnade nycklarna. Så nu är jag klar.. Knäppa jag |
|
| elisabeth, hur har det gått sedan? | |
| lasse bessik verkar vara i farten igen....Han mailade häromdagen min polare som har en annons ute på en bmw 330 -06. Bara så att ni vet... | |
|
Enda sättet är väl att bulta upp Bessik rejält med basebollträ samt begära in degen. Jag lurade upp honom till Jönköping för hämta en 996 Turbo... Lika verklig som en 3-dollars sedel... Svinhugg går igen, gammalt ordspråk. Han lär få problem förr eller senare med någon som tycker kaliber 12 är en bra metod för börja diskutera. M3/// Mullret |
|
|
Mullret: Att ge honom stryk gör inte saken bättre, då anmäler han dig och du åker dit 1-0 till Bessik. Dessutom lär han ju inte sluta om han får stryk. (konstigt vad många som tror att stryk är en lösning på ett problem) Se till att han åker dit istället och får fängelse. Om tillräckligt många anmäler honom så kommer han att sluta i fängelse. Mord och annat ger inte mycket straff men ekonomiskt bedrägeri ger hårda straff speciellt om inte staten får in skatt på affärerna. Skulle inte tro att Bessik betalar så mycket i skatt på sina bilaffärer. |
|
|
spider. Basebollträ är bra, fick den rekommendationen av Polisen själv när jag haft inbrott. " Om du råkar träffa tjuven i huvudet med ditt basebollträ kommer vi intyga att tjuven ramlat" sa poliserna... Nja, mord är kanske lite "overkill" :-) men jag tror nog till slut någon släpper lite blyhagel i benen på Bessik, speciellt om man blivit lurad på 100K eller mer... Tror inte han vill peka ut vem som gjort det heller... M3/// Mullret |
|
|
I situationer där jag råkat ut för kriminalitet, så förespråkar nästan alltid polisen någon form av "ta lagen i egna händer". Off the record, givetvis. Polisen i stort tror jag är lika frustrerade som en själv, när det gäller brottslingar som inte får sitt straff. Spider; Tyvärr kan våld lösa en hel del. Tyvärr fungerar inte rättsystemet alltid tillfredställande. Dock tar rättsystemet stor skada av att man själv ställer sig över lagen, även om det kan anses moraliskt riktigt det man gör. Men vad ska man göra med all frustration när lagen inte kan göra något? Men jag ska poängtera att jag är helt inne på din linje. Mullret; Jag gillar din "scam" med 996:an :D Till det relevanta. Jag kan också intyga om att den bedragaren absolut är i farten igen. Några vänner har blivit kontaktad av Ivan B. |
|
|
jo fast grabbarna på slutet pratar nog om Lasse bessik...storgangstern själv...inte ivan. Gummi gör sig bäst på asfalt!! |
|
|
För de som inte har koll; Länk Länk Länk |
|
|
Jo det är klart att vi ska gå man ur huse för att spöa upp dom som inte gör som man ska?! Om demokratin kantrar pga av en bilförsäljare är det illa. Ignorera eller luras tillbaka för våld föder våld och slutar inte, och hämnden är en stark drivkraft. I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
tornet |
elisabeth: du skrev att du tog en bild, har du kvar den? Kan du inte länka till den? |
|
En liten update i denna tråd: Länk Kan det vara någon av Bessikarna? Är någon i släkten 43 år gammal just nu tro? Härligt att se att rättvisa skipas för en gång skull. Det tråkiga är att han är väl antagligen ute och gör samma sak igen om ett år eller två. (alternativt aviker på permission och börjar direkt). |
|
| jag vet var ivan bor i alla fall.....var där för ett par år sedan när jag inte visste vem killen var o kollade på en bil....han bor i norsborg....jag hittar dit om någon vill hälsa på honom ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.