AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
261.127

VARNING VARNING RESTSKULDSBEDRAGARE!!!!!

Sida 1 av 21
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Blev precis uppringd av en kille jag tror håller på med restskuldsbedrägerier. Han ringde på en bilannons jag hade ute, och när jag sa att jag inte var intresserad att släppa bilen utan full betalning, ville han istället sälja en M5:a 1990, svensksåld för 45000 kr!! Så om ni känner någon som släppt iväg en sådan på försäljningsuppdrag utan full betalning, VARNA HONOM/HENNE!
45000 kronor får man ABSOLUT ingen svensksåld M5:a för....
Mvh Johan (BMWPower)
An
115
Antem
M5 -90
528i -86
Såg för ett tag sen en M5a´ tror det va en 90a´ för typ 48000kr, iofs så skrapade ett par växlar, men vadå?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Näe, det var inget renoveringsobjekt han ville sälja, så det kan inte vara den bilen.
Kille ringer på minst 80% av de annonser jag har i Bilsport eller Motorbörsen. Han har en sjungande brytning som jag inte kan definiera var den kommer ifrån. Ringer alltid från antingen skyddat nummer eller kontantkortsnummer. Han inleder samtalen på samma sätt, genom att börja läsa upp vad som står om bilen i annonsen. Tidigare började han sedan prata om att han hade en jättebra affär på gång med en sådan bil som min, och undrade om han kunde få låna den mot en handpenning. Jag skulle då få ut MER pengar än vad jag ville ha för bilen.
Numera frågar han om jag är intresserad av att lämna in bilen som föräljningsuppdrag, eftersom han har MASSOR med kunder som kan betala mer än jag vill ha för den.
Han är jäkligt hal, en kompis till mej ringde upp mej för ett par år sedan och sa att han skulle lämna iväg den, och frågade vad jag tyckte. Jag ringde upp killen och ställde några kontrollfrågor, vilket slutade med att han kastade på luren i örat på mej när jag frågade om hans firmas organisationsnummer......
Är det någon mer som råkat ut för honom?

Mvh Johan
Ja han eller en annan (tror att det finns fler)
Det har hänt 2 ggr (olika bilar) han ringer och säger att han har en bilförmedling och han kan hjälpa mig att sälja bilen.
"Vi skriver kontrakt från båda håll så att allt går rätt till" JO!!
Sen vill han ha reg beviset (på skrivet) och nycklarna och jag får en summa på ca:4000 tills han har sålt bilen, då får jag resten, men om han inte lyckas på 2 veckor så får jag tillbaka bilen och behålla de 4000 kr
De finns allt folk till de mesta
Nu i våras rinde en svensk kille (från kontant kort) och sa att han var från en bilförmedling i Stockholm och hade en kund som var på jakt efter en sådan bil som jag hade, när jag frågade vad firman hette så svara han bilförmedlingen, men de hade inga fasta telefoner bara mobiler med kontant kort ingen fax heller, när jag sa att han inte fick bilen fören jag fått fullt betalt så skambjöd han på bilen, när ja sa nej, la han på
Ge aldrig bort bilen fören ni har fått fullt betalt och skrivit ett riktigt kvitto !!!

Den som har mest grejer när man dör, vinner :)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Johan:

Får några år sen hände samma sak mig. När du beskriver det närmare i ditt andra inlägg, så känner jag igen det till 100%. Tex hade han en köpare som ville ha en exakt likadan bil som jag har och jag skulle få mer än jag begärde för den. Sen frågade han om utrustning och då när jag sa allt jag hade, så blev svaret:

-Wow, jag kan nog ixa 5.000 kr till.

Som du själv skriver, så hade han en speciell brytning.

Iaf så bad jag om att få hans personnummer så jag kunde kolla så att han inte var i personlig konkurs eller liknande, men då började han prata bort sig och vi lade på.

Hoppas verkligen ingen blir lurad av denne man.

/Edvard
BMW CS # 4503
ozzyo
Har oxå blivit uppring av en liknande snubbe,konstig brytning och ville ha bilen med alla papper och nycklar på försäljningsuppdrag,kontrakt åt båda håll mm,frågade om företagets namn ,då började han svammla att de inte hade startat upp än!!!Men innan ´sa han att han hade registrerad firma,skumt.Jag har en M3:a som jag försökt sälja ett tag och är ju sugen att sälja men det här är ju inte klokt,han erbjöd även att om han inte lyckades sälja bilen inom 5 dagar så skulle jag få tillbaka bilen + 50% av bilens värde,har aldrig varit med om värre,nej varning för den här bedragaren.
da
69
dan
540iA Touring -99 Kashmirbeige
Blev uppringd idag.
Skulle få 10000 nu och resten när hans kund köpt bilen.
efter 14 dagar om ingen köpt bilen skulle jag ändå få full betalning.

han har nummer 0735 747458 och kallade sig Daniel (skånebaserad).
Tur att jag upptäckte att det var en bluff.
Var nästan på väg att möta dem i Linköping, men hade bestämt mig för att få reda på organistaionsnummer samt firmanamn åtminstone innan jag åkte iväg.

Vilka fula rackare!!
Ringde en kille till mig och ville "förmedla" min bil också för ngt år sedan.

Han hade tel nr:

0702589209

"Zpeciell" brytning också...
Al
543
Alpina B8
Alpina B8 -96
Alpina B6 2,8
M3E30
Han heter Lasse Besic är dömd för bedrägerier av denna sort tidigare, men kör på konceptet "den siste idioten är inte född" han körde efter mig för några veckor sedan när jag hade en lapp i rutan på min förra bil, han kunde fixa köpare bla bla bla och till sist kröp det ju fram, lite pengar nu och så tar han bilen, alternativt någon form av byteshistoria.

Alltså stor varning, korpulent mörkbrunt hår, ser väldigt "slick" ut och som tidigare nämnts en sjungande brytning
Jag har varit med om samma sak när jag skulle sälja min förra bil. Ringde 2 killar, just med denna speciella brytning ni pratar om. Det handlade om bilförmedling och den andre ville "låna" min bil tills hans kund betalt, sen skulle jag få pengar. Jag la bara på luren, akta er för dem skulle jag gissa på.

Mr
16
MrS
3,0S-73
928
Vore det inte läge för ett litet möte med dold kamera?? För något år sedan var det någon hjälpsam som lurade en liknande skojare till en tågstation. Men bara för att fota skojaren i smyg?? Namn och telefonnummer ändras lätt, ett kort säger så mycket mer!
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Det lär aven finnas en "firma" med en eller två grabbar i trolhättetrakten(sjuntorp med omnejd?) som ägnar sig åt liknande affärer. En arbetskamrat blev av med en bil på liknande sätt. jag har inga namn att ge men en generell varning för liknande "förmedling" i den trakten.
Nästan läge för "Uppdrag granskning" eller "Insider"....?

/Simon
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Väntade mig bara på att Lasse Besic namn skulle dyka upp i tråden. Tycker först att det är känsligt att lägga ut namnuppgifter
så här med anklagalser och påståenden men det är ta mig fan befogat i detta fallet.

Killen har hållt på sen 80-talet och har ringt på varenda bil jag
någonsin haft ute på annons! Trots att jag bett fanskapet
att aldrig ringa mer har han ringt ändå troligtvis för att han ringer
på varanda annons, särskilt när det gäller dyra exklusiva bilar.
Vill ha bilen utan att ens ha sett den och UTAN att pruta.

Avtal skall skrivas med advokat och det erbjuds "säkerheter" i form av typ pantbankslånekvitton??? och diamanter m m.

Men det finns många andra som håller på och kom ihåg detta.
Det tråkiga är att det finns folk som går på detta, särkilt dom
som har ett vädligt högt pris på bilen och inte har fått sålt den
på ett tag som kan bli lockade in att göra en bra affär.

SLÄPP ALDRIG ALDRIG IVÄG BILEN UTAN ATT FÅTT FULLT BETALT!!!

Sydsvenskan har haft både hans namn och bild inne för ca 1 år sedan:
Länk

/Anders
Helt otroligt att detta forfarande går hem..... Råkade själv ut för liknande typer när en kompis skulle sälja sin 320- 88 och det här var väl 94-95 ungefär........... Hur kan man släppa sin bil utan att fått betalt????????????????????
Ka
32
Karneuz
Z3 2.8 -97
Har oxå råkat ut för denna kille, han har ringt 2ggr på mina annonser och velat förmedla bilarna til köpare som var intresserade av just en sådan bil. ena gången skulle jag få pengarna när han sålt bilen och andra gången skulle jag få låna en opel astra tills han sålt min bil och då få pengarna...

Har tyvärr en kompis som var lite väl godtrogen och gick på det, han förlorade 120'

Kan iofs förstå dom som är sugna på att bli av med bilen snabbt. Men vad ni än gör, lämna inte ifrån er bilen om ni inte fått alla pengarna...
Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

En liknande händelse inträffade för några år sedan i Skåne trakten. Bilförmedlaren bestämde möte med två personer på en parkeringsplats, väldigt avlägsen och dunkel. Lovade att ha med sig full betalning, samt inbytesbil enligt tidigare överrenskommelse.

Den affären slutade med att Far och son satt döda i inbytesbilen, båda skjutna genom bakhuvudet. Pengarna, och bil var borta.

Resultat:

Dömd, för dubbelmord.

---

En bilförmedlare/importör från skåne hittades skjuten på en bilskrot utanför Hamburg. Skottet var avlossat på nära håll mot bakhuvudet. Hade gjort några affärer där kunder blivit lurade.

Resultat:

4-årig mordrättegång (både i Tyskland och Sverige), 3 dömda.

1 person fick livstids fängelse för mord.
1 person fick 8-10 år för medhjälp till mord.
1 person fick 3-6 år för inblandning/planering av ovan nämnda brott.

Slutsats. Där det finns pengar att tjäna finns alltid fula fiskar som vill göra snabba klipp. Många bra tips på hur man synar bilskojarna har redan lämnats, men man får aldrig nog.

-Bestäm aldrig träff med köpare på underliga tider.
-Var sparsam med information om var ni bor/var man kan nå er.
-Ta alltid med en vän vid möte.
-Kolla alltid upp den eventuelle köparen innan vidare kontakter tas.

Fler tips mottages tacksamt...

Var rädd om er och era bilar.

Har också blivit kontaktad av liknande bilförmedlare när jag haft annonser inne på mina tidigare bilar.

Phippi!!

Det var min brors vän o hans far som blev skjutna utanför helsingborg. Min bror blev förfrågad om att följa med o kolla på bilen. Men min bror hade inte tid och istället följde hans far med.....

Sen så gick det som det gick tyvärr. Tur bara att min bror hade fullt upp o inte kunde följa med.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Var ett Tvprogram om bilförmedling för ett par årsedan, bla personer i Ängelholm var inblandat, en hel del bilar hittades senare i Örebro hos en gammal otvivelaktig handlare som köpt bilarna "i god tro":)) Denna handlar sitter inne numera för olaga vapen innehav mmmm. En bilhandlare som gjort sig ovän med många verkstäder, då han sällan betalade utan blev tvungen att betala kontant för allt jobb.Det värsta är ju att detta klienterium är tusenkonsnärer på att hålla sig flytande och undan för rättvisan.

///MVH Hasso
Länk

Visa användare
1
masen2
328i cab-96
Har blivit blåst av mannen med dialekten, har precis fått tillbaka bilen efter 2 månaders bråk och hot. bilen var mycket fin fick tillbaka den sönder slagen och utan stereo, bilen hade dessutom gått 200mil och var full i saker b.l.a verktyg modell större, avklippta byggel lås,kläder och en stinkande röklukt.
polisen är inblandad men verkar tycka att det här är normalt och att jag ska vara glad att jag fick tillbaka bilen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.