|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Blev precis uppringd av en kille jag tror håller på med restskuldsbedrägerier. Han ringde på en bilannons jag hade ute, och när jag sa att jag inte var intresserad att släppa bilen utan full betalning, ville han istället sälja en M5:a 1990, svensksåld för 45000 kr!! Så om ni känner någon som släppt iväg en sådan på försäljningsuppdrag utan full betalning, VARNA HONOM/HENNE! 45000 kronor får man ABSOLUT ingen svensksåld M5:a för.... Mvh Johan (BMWPower) |
Lite fortsättning till snabbvarningen igår: Killen ringer på minst 80% av de annonser jag har i Bilsport eller Motorbörsen. Han har en sjungande brytning som jag inte kan definiera var den kommer ifrån. Ringer alltid från antingen skyddat nummer eller kontantkortsnummer. Han inleder samtalen på samma sätt, genom att börja läsa upp vad som står om bilen i annonsen. Tidigare började han sedan prata om att han hade en jättebra affär på gång med en sådan bil som min, och undrade om han kunde få låna den mot en handpenning. Jag skulle då få ut MER pengar än vad jag ville ha för bilen. Numera frågar han om jag är intresserad av att lämna in bilen som föräljningsuppdrag, eftersom han har MASSOR med kunder som kan betala mer än jag vill ha för den. Han är jäkligt hal, en kompis till mej ringde upp mej för ett par år sedan och sa att han skulle lämna iväg den, och frågade vad jag tyckte. Jag ringde upp killen och ställde några kontrollfrågor, vilket slutade med att han kastade på luren i örat på mej när jag frågade om hans firmas organisationsnummer...... Är det någon mer som råkat ut för honom? Mvh Johan |
|
Hejsan, har inte råkat ut för denna herre. Dock har ett otal skummisar ringt på bilar som jag haft utannonserade. För två år sedan när jag hade en köpes annons ute fick jag erbjudande om att köpa en BMW M5 94:a ej svenskreggad...bad att få den svenskreggad om jag skulle köpa den...priset var skumt lågt, 67000 har jag för mig att det var... Dessutom finns det enligt min erfarenhet skummisar bakom bilar som ska säljas som skriker åt en när man inte är överens om pris. Det finns de som ger förklaringar varför inte ägaren säljer bilen i stil med att "min kusin bor i Göteborg, han ska sälja bilen i Linköping...men jag har en fullmakt" och på frågan på en annan bil Varför har du bara ägt bilen i två veckor? Som svar "Min fru har stått på bilen innan"...hmm Slutsatsen kan bara bli en, befatta er inte med denna typ av vare sig köpare eller säljare, det verkar som om något lurt alltid döljer sig bakom. Simon |
|
|
Tjena Johan Vafasen det är ju samma kille som ringde på min Porsche. Eller det var en utlänning som ringde och bad mig ringa upp en kille som han trodde var intresserad. jag ringde upp och kom fram. Han började med att dra annonsen..fördelar och nackdelar. Han skulle ha bilen och förmedla den. Jag fick inga pengar nu utan fick dom när han sålt den och sålde han den inte fick jag tillbaka bilen.. Jag frågade först om han skojade... då började han babbla igen med sin jobbiga brytning. Sen sa jag till honom att skärpa sig, kom hit med kontanter annars lämnar jag detta nummer till polisen sa jag och skrattade och lade på luren. Tragiska människor men det är ju ännu värre att folk går på det. Mvh John |
|
| Jag läste nån artikel i Aftonbladet för nåt år sen då det var en politiker(s) som tyckte att vi skulle värna om dessa människor då dom är företagssamma...............................kul va HEHE | |
|
Det är samma kille som ringde mig också låter det som. Hade en 318is 91:a, han skulle då hämta bilen och betala halva vad jag begärde vid hämtningen, och så ville han att jag ska skriva bilen på honom, efter två veckor skulle han komma och betala resten av pengarna plus 10 eller 20 tusen. Han körde med samma taktik då, han sa att han hade så många rika kunder som var just efter en sån här bil osv. Som Johan säger var mycket hal typ. Jag avstod från hans erbjudande. Till saken hör att bilen blev stulen några veckor senare. |
|
|
Hej! Låter som när jag hade min 328iT -96 till salu, Han utgav sig för att vara från stockholm, på utlänsk brytning, och ville ta med sig min BMW för att vis potentiella kunder... mot betalning senare givetvis. Om jag önskade< kunde han erbjuda mig säkerhet på mer än bilens värde i .. hör och häpna... guld och ädelstenar, han var MYCKET svår att bli av med och snackade en otrolig massa dynga! Passa er BMW-bröder och systrar! No money No Honey!!! .........BMWLundqvist......... |
|
|
Bara att låta denne fortsätta prata dygna, bara man inte lyssnar på den! Undrar hur denne skulle regera över ett förslag att HAN ska ge mer pengar än vad han ska sälja den för och sedan få tillbaka dessa när han sålt den till överenskommet pris...omvända förhållandet....:-) Kanske ett sätt att få honom att tröttna...:-) Simon |
|
|
råkade även jag ut för detta för ngn månad sen när jag skulle sälja en s**b 9-3 Han var från sthlm...men han hade dock ingen brytning..men jag skulle få 5´ i handen vid hämtningoch resten efter 2 veckor + en tusing för besväret. Han sålde även båtar och fastigheter. Han hade en köpare på den garanterat. Så jag frågade han hur hans företag mår rent ekonomiskt eftersom han inte hade 160´ att punga ut om han nu ändå skulle sälja den vidare direkt. Han tyckte in om det utan avslutade samtalet rätt omg. Mvh Per |
|
bmw_ludde |
Kanske inte att samma snubbe hört av sig till mig men man vet ju aldrig. Hade en annons ute om att jag ville köpa en bmw740 97a eller 98a. 2 dagar senare ringde en kille med utlänsk brytning, sa sig vara zigenare. Han hade inte bilen jag var intresserad av men kunde skaffa en sade han. Då han ville ha halva summan i förskott bad jag förstås honom att dra åt helvete. Men min fråga e hur kan man kolla opp så att bilen man köper inte har en avbetalningskuldskuld på sig ? |
|
Svar till bmw_ludde; Jag ställde ungefär samma fråga på banken nu senast jag köpte bil. Svaret var att endast finansiering hos bilhandlare kan ge en restskuld kopplad till bilen. Kolla tidigare ägare och om det är en handlare - RING denne! Peter W W |
|
|
Länk Läs själva. Simon |
|
Hoppas det är samma lirare! När jag tänker efter har han faktiskt inte ringt de sista tre månaderna..... Mvh Johan |
|
Jag var utsatt för liknande då jag skulle sälja en 911. Mannen ville ha bilen till en verkstad, för kontroll??? Han hade en köpare i Malmö, som garanterat skulle ge 20000 mer än jag begärde... Men han bjöd på en fika ialla fall... Inga armar, ingen kaka... Tjoohoo!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.