AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
499

återställn. efter nödöppning.

Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Jag öppnade strömlös bil med nödöppning på passagerarsidan enligt instruktionsboken.

Laddade batteriet (och fyllde i 1,4 liter vatten,hmm)

Nu går inte passagerardörren att låsa alls, knappen är fast i "uppe" läget, har provat att återställa enl. instruktionsboken, hjälper inte.

Spelar ingen roll vilken dörr jag låser ifrån, centrallåset låser allt utom passagerardörren.

zaharald
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Har ingen mer än jag råkat ut för något liknande?

zaharald
Såg personligen när mitt centrallås på höger sida upphörde att fungera ! Frågade nån vänlig själ här på siten hur man fick bort dörrsidan.Aluminium biten som håller shunt magneten (solonoiden)hade gått rakt av förmodligen materialutmattning.I mitt fall gick således bilen att låsa med nyckel'n från förarsidan, då mikrobrytarna blev påverkade.
Inte 1,4 liter i batteriet väl ?????
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Det var tomt kan man säga......

zaharald
Då har säkert batteriet tagit stryk om plattorna delvis varit blottade för luft !! Kolla spänningen fick du fart på låset ?
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
det är väl lika bra och byta batteri, de cellerna är väl hel slut?
Visa användare
225
zaharald
750iaL -92
520i -89
Tack för tipsen, men nu var det ju inte batteriet som var mitt problem i den här tråden. Batteriet är laddat och fungerar nu i alla fall, allting fungerar utom låset på passagerardörren.

Något har hänt med dörren/låset/centrallåset.

zaharald
ta
11
tabacman
735iA -88
hade ett liknande problem...
hade osse ett strömlöst batt.. men funkade inte med nödöppningen på passagerarsidan.. kopplade till ström till lampan i bagageluckan och centrallåset öppnades. kollade sen passagerardörren. låskolven var bruten. kopplade loss låspinnen o låser nu manuellt inifrån. tills nytt lås inköps...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.