|
|
|
|---|---|
Penley |
Jag skall åka ner till Stuttgart i början av nästa år och är bra sugen på en 328i. Har kollat endel men har lite funderingar kring värderingar och liknande. Hur upplever Ni prutmånen om man skall köpa privat i Tyskland? Vilken modell torde vara mest lättsåld om 1-2år, en touring eller sedan? Touringen är ju ganska ovanlig. Är det möjligt att åka på "tyskens" skyltar hem till sverige? Lite nervigt att bara köra på trafik.. Tack för hjälpen. |
|
Generellt är touring alltid lättare att sälja än sedan. När det gäller prutmån så tror jag inte att det går att säga, beror helt och hållet på vilken handlare och hur länge bilen har stått i lager. Det viktigaste är att göra upp priset i förväg innan du åker ner eftersom handlaren inte lär släppa många kronor när du väl är i Tyskland, om du inte kan "bevisa" att du skall titta på andra exemplar när du ändå är på plats. I övrigt så rekommenderar jag "Importguiden" här på BMWPower. Länk roadZter |
|
Penley |
Tror Ni det är möjligt att få en 328i Touring e46 under 18000 euro, privat? Ser att de flesta ligger mellan 17-23000 beroende på utr o miltal. Vill helst ha med skinn, och miltalet bör inte överstiga 10000. |
|
För det priset får du nog inte någon schysst,okrockad bil...Du får nog räkna med åtminstonde 20.000 euro om du vill ha en ärlig bil.Men visste dyker det upp för 18000 ibland,men oftas är det något skumt med dessa.Dom är rättså eftertraktade på beg.marknaden i Tyskland också,så dom som har fina bilar vet vad dom får ut... Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00...R.I.P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.