AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
860

Varför ska jag köpa en 530d?

Hej alla BMW intreserade!
Jag har kört MB i flera år men nu känns det som det är dags för något nytt.
Derför vänder jag mig nu till experterna dvs ni!

Den BMW som känns mest intresant är 530d touring och är följdaktligen intreserad av att höra åsikter (goda som dåliga) om denna modell.
Funderar på att importera själv, tips på detta?
Är det värt pengarna mellan 525tds och 530tds?
Mvh Mattias
MB 300tdt 4-matic 95

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

530d har en mycket fin direktinsprutad dieselmaskin,med commonrail,4-ventilsteknik osv.

525tds har en förkammardieselmotor som man kan tycka i dagsläget är lite gammalmodig i jämförelse med direktinsprutaren 530d...

Vad prisskillnaden beträffar så vet jag inte vad en "skälig" merkostnad kan tänkas vara.
Men det vet du kanske själv?

Mvh Janne.
SÖK med den fin-fina sök funktionen högst upp så hitar du allt du vill och inte vill veta om 530d
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
530dA är en underbar vägkryssare. Om du har tillfälle att prova respektive( sök under tex www.bmw.se eller www.bytbil.com för att hitta lämpliga svenska objekt)Läs import och begagnatguiden här till vänster för hjälp. Beror på vad du kan tänka dig att lägga för pengar men köp inte de allra billigaste objekten. Säkrast köp för en förstaimportör är via www.bmw.de under gebrauchtwagenbörse kan du hitta allt du vill ha hos alla bmwhandlare. Se till att få med europlusgarantin= nybilsgaranti 1 år. Mycket utrustning= lättsålt om ett par år.
Lycka till
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Eftersom jag då och då åker och har kört samma MB
som du åker i fast bensin och något äldre.
Visst en robust och stark slitvarg med högkvalitet.
Men det går knappt att jämnföra,liksom inte samma bil.
kulfaktorn och körglädjen saknas.Det du kan komma att sakna är fyrhjulsdriften som är kanon, om du är i
behov av den.Även om BMW är utrustad med ett formidabelt väl fungerande ASC-T eller den nyare varianten. BMW har ASWD =automatic smile when driving:)
Den känslan saknas hos de flesta andra bilmodeller.
Men undrar om inte MB är rymligare i bagaget, den är iallfall rymligare i kupén invändigt, då jag upplever E39 som lite trång i jämnfört med sina konkurrenter i denna storlek.Benutrymmet bakom förarstolen är inte mycket att hurra för trots att det sitter en normallång
person där fram. Kupén är bred men kort.
Du åker i en fin bil, inte lätt att byta upp sig utan att välja BMW.

MVH
Hasso
Länk

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
kunglig bil 530d, den drog när jag körde den ca 1 liter milen vid konstant 200km/h med vinterdäck monterade enligt ekonomimätaren..samt var mycket stabil då. Vridmomentet är skönt samt att dagens BMW dieslar rasslar inte mycket..är man inte helt kunnig är det inte svårt att förväxla med bensinarna.
208
nöjdet
530d Touring-99
Jag kan bara säga att det är en underbar bil. tyst och bekväm. Jag kan bara hålla med om det frifart säger att den går mycket billigt 0.85 liter milen vid 160-200 km/h. Du kan köpa min allt är till salu till rätt pris. Med kcr box går den ännu billigare ok det blir en riktig racer.

Mvh Jonas Larsson

Länk
Aha sök funktionen med gammla inlägg var ju bra, och tack för alla svar.
Nu är det alltså bara ut och haffa någon på stan med en 530d för att provköra.
Hej du Mattea...

Vad hade du tänkt dig för din 530d?? Den är ju kanon fräsch på bilderna. Hör av dig angånde pris och vart den finns..

Mvh Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.