AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
533

M5 Touring -95 ?

An
43
Andreas Jansson
325i touring - 89
Jag undrar vad en svensksåld, fulldokumenterad M5 touring -95 kan tänkas kosta? En bil fullutrustad samt med kanske 18 - 19´fälgar? Kort sakt en lite speciell M5:a i kanonskick! Har sett mig runt och det verkar inte finnas så många svensksålda, samt så begär en del runt 250.000:- för en riktigt fin -95, är det rimligt?

Tacksam för svar!

325 E30
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare.

Jag skulle personligen inte betala en krona över 200.00:-

Se även detta inlägg, då en kille fick en M5 Touring för 170.000:- som gått endast 8.500 mil samt pedantskött.

Länk

/Edvard
BMW CS # 4503
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Ops.. missade en nolla... det ska vara 200.000:- =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Eftersom det endast byggdes 890st M5 touring,och du vill ha en svensksåld 95a i kanonskick så tror jag nog att du får betala rätt mycket ändå,tror inte att du får en sådan under 200k, då hamnar du ju i sedan priser
och dom finns det ju betydligt fler av,jag har däremot sett importer för runt 120k men inga 95or samt så skulle inte jag våga köpa en sån eftersom att jag fick ge dom pengarna för min 92a sedan i toppskick,
Det är lätt att man går på en nit när man shoppar efter M5 touring i Sverige. Jämför:

Länk

Länk

Mvh
/Filip
Här är URLerna till bägge annonserna:

Länk

Länk

Jag skickade även ett mail till handlaren i Tyskland, ska bli intressant att se vad han svarar.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sökte lite på nätet. Fanns väl vara en M5:a, En oxfordgrön/ tidaholms bilförmedling vad jag såg, men den är väl importerad -98, diverse anmärkningar på senaste besiktningen? Så hittar du en svensksåld -95 är det bara att slå till!:-) Lycka till.

BMWCS 3531
Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
sen när en av dessa fyra M5or blir till salu så är det nog garanterat en stor efterfrågan på dom,sen så tror inte jag att nån av dom bilarna är buskörda på det vis
många äldre M bilar kan vara,så vill man ha en så får man nog snällt betala. men en import kan ju vara ett alternativ då du kanske kan få tag på en pärla till ett betydligt billigare pris. kolla med BMW i Tyskland
dom bilarna borde ju vara ärliga tycker jag.
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare igen.

Som sagt.. kolla min länk oven. Där kan Ni läsa detta:

---
Tjena!
Har en kollega som skall sälja sin 3.8 liters M5 Touring -94. Den är svensksåld fullservad på BMW, mycket välpyntad tex skinn, klima, Nurburgring-paket mmm. och endast sommarkörd 8500 mil. Ingen rost eller krockskada och min kollega har haft den sen ny. Provkörde den igår och den går som faaan!

Jag tänker köpa denna bil, men jag undrar lite vad den kan tänkas ha för värde. Jag föreslog 160, är det helt uppåt väggarna?

---
Priset hamnade till slut på 170.00:- vilket jag tycker är bra.

/Edvard
BMW CS # 4503
Fan det var ju min bil det där! Har precis kommit tillbaks ifrån semestern. Fick ge 175 för den.
En liten notering dock är att min M5:a köptes av min kollega fabriks-NY i Tyskland och togs hem med motsvarande svensk standard utrustning + lite lull-lull. Den var alltså inte svensksåld, men har nött svensk asfalt 99% av sitt liv. Men jag tror inte att en svensksåld skulle vara så mycket dyrare i pris, 170 till 200 tippar jag på (om du nu får tag på en dvs).
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Hej pojkar,
Jag läste Psycho Dad's inlägg och blir så jävla förbannad.
Kan man inte sätta dit den där jäveln (bilhandlaren) på nått sätt?
Om jag skulle köpa en sån bil, och sedan upptäcka att den är skruvad 14000mil, så skulle jag hälsa på den där bilhandlaren med några av mina jugge polare. Man kanske skulle sitta inne några månader, men det skulle vara värt det.
//Marin

Stoffe,

är bilen fortfarande trevlig. Har kört 540 96:a Touring med 6 växlad manuell låda och åkte med 540iaT 97:a igår, brutal den med...540 96:an kändes nästan otäckt snabb med den manuella lådan...m5:an är ju värre..hur går det..:-)?

Simon
Simon

Var bor du? Du hade kunat kolla in den någon gång. Den går...något så inåt i h-e. Det kittlas nästan i magen när man accelerar, hur kul som helst. Men, den har fruktansvärda driftskostnader jämfört med Audin (2.4Q) jag hade tidigare. Försäkringen och drivmedels kostnaderna är inte nådiga. Även om man försöker köra snällt drar den sällan under 1,1 liter milen. Kör därför mest med vår 318(E36:a)i stan.
Komforten och utrymmen, både i kupen och i bagageutrymmet är inget vidare. Jag tror helt klart att en nyare 540T är bättre i det mesta. Har dessvärre aldrig haft möjlighet att prova en sådan dock.
Stoffe,

jag bor i Linköping. Kan tänka mig draget efter att ha testat min kompis 540. M5:an är inte känd för att ha billig försäkring, dessutom drar den ganska mycket bensin jämfört med 540 har jag för mig. 1,1 liter, det är vad jag får i stan med ganska aktiv körning...men det går långsammare...:-)

Har ägt e34 för ett år sedan i 1,5 år 530i 93:a lite klen i förhållande tillförbrukning. Det skiljer mycket i komfort och vägegenskaper till e39 tycker jag...

Fick inte köra 540:n igår...han som hade den har bara köpt den åt en annan...men tillfälle kommer säkert förr eller senare...:-)

Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.