AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
443

Konstig ljud i stereon!

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Hej!
Kanske skriver i fel tråd men hcansen är lite större att få svar här!
Det är så att jag får ut líte av motor ljudet i högtalarna när jag gasar, det tjuter liksom när jag gasar och det hörs mest när musik ljudet blir tystare.
Vad är det för fel??
Har stora hifi anlägning från Bmw orginal!
Ska jag dra nya strömkablar???
Alla svar emot tages!

MvH Bmw 4-ever

Du har generatorstörningar. Till 99% beror dessa på att anäggningen får jord från två eller flera punkter. Är det något ändrat eller kompletterat i anläggningen, slutsteg eller annat?
Mera ovanligt men fullt möjligt är andra ändringar i elsystemet, kan påverka ljudanläggningen.

FP
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
ok jag vet inget om sådant, jag har bytt stereon och kopplat den efter dom gamla kablarna! jag hörde inget sådant i orginal stereo när man lyssnade på cd eller radio. men ändrade man band på radion från fm till nåt annat så hördes ljudet där. Folke så du menar att jag ska dra ny + kabel till stereon?? minnekablen(+) också????

MvH Bmw 4-ever

Ja
145
James
M3E30 -90
325-88
E60 525i
har du cd växlare där bak och hur har du dragit kabel i så fall.om det är eftermonterat Dra inte det vid batteri kabeln då år du störningar dra det på vä-sidan.det problemet hade jag på min 535i tills jag byte sida på kablarna.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
nä jag har ingen cd växlare och har inte dragit nån kabel alls allt verkar orginal! tom kablaget till stereon verkar orginal, en tjock bunte med kablar som sitter fastbundna tillsammans.

MvH Bmw 4-ever

jocker18@home.se
ja, lr så den nya stereon mera känslig!

WmB SoundZ
Du behöver kanske be någon som är i billjudsbranchen kolla på kablaget. Om du har lågnivåutgångar på stereon så brukar det hjälpa med en jordavbrottsenhet på dessa. Kan monteras framme vid stereon eller bak vid slutsteget.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.