|
|
|
|---|---|
|
Har kopplat in en smt5 box i min M3 -96, bilen fungerar normalt men jag får inte upp några värden i min dator. Måste man göra massa inställningar i programmet just för min motor för att få det att fungera?? | |
| Är det ingen som vet något om det här?? | |
Lotus Samuel |
Har du kopplat in den rätt och INTE ställt in värdena rätt så ska inte bilen starta. Iallafall inte gå riktigt. Jag har inte alla värden i huvudet men jag kan kolla upp det om du vill, men jag tycker du bör kolla över kopplingarna en gång till också. Annars kan det väl va nån fel inställning på com porten. |
|
Har inte gjort några inställningar alls men bilen går ändå . får nog kolla hur jag har kopplat.... Hur ska man veta vilka inställningar man ska göra? |
|
Lotus Samuel |
Man måste ju veta hur sin bils motorstyrningssystem funkar för att veta inställningarna. På BMW är det inga problem. Börja med 60teeth per varv, 15teeth per firing, missingtooth operation, 2missing teeth. Då ska den starta och gå normalt, sen finns det mycket annat att ställa in som tex analogdeflection osv, men det får du prova dig fram. Glöm inte att ställa in att du har 6cylindrar också ;-) Stämmer vartalet på pc när du gasar så är det rätt sålångt iallafall. OBS OBS!!!! Ladda INTE in någon libraryfile eller nåt annat du sparat sedan tidigare. Det gjorde jag tydligen och fick skicka tillbakaboxen. Då låser den sig nämligen i customermode. Det är så firmorna ska göra när dom levererar bilen till kund för att förhindra att nån klåfingrig rackare ska börja ändra på deras inställningar. |
|
Ok. Ska pröva med detta. Tack för svaren! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.