|
|
|
|---|---|
|
Någon på forumet som kan svara på detta? /Dominik | |
| Svara på vad? | |
|
Vad lackeringsfirmor tar för lackering av en frontspoiler. /Dominik |
|
|
Beror på förarbetet... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Vadå beror på förarbetet? Här är fakta: En olackerad spoiler skall lackeras i min bils färg, dvs orient blå metallic och monteras på bilen. Frågan är således enkel: Vad kan lackerarna tänkas ta för detta arbete? /Dominik |
|
|
jag frågade 2 lackerare vad dom skulle ha för att lacka min fram ,bak spoiler och min vinge . den ena sa 3000:- den andra sa 5000:- aka bullen på zatzy,nordicaudi,mm. Malmö,Arlöv |
|
|
Så mellan 1500 - 2000 för frontspoilern alltså. Tackar så mycket /Dominik |
|
|
hur mycket för att lacka spoilerläpp då? vad tror ni för resten ska den lackas fördigtmonterad eller innan den sitter på bilen? _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Z3c: Jag hade lackat den innan montering. Får aldrig några skarvar, behöver inte skydda resten av bilen, enklare att hantera och komma åt + att man nästan alltid ser bättre vad man gör om man har en lös del. |
|
|
tja tja jag hörde med en lackerare i E-tuna han skulle har mellan 800/1500 spänn för att lacka spoiler fram bak och ett par ögonlock men då skulle jag få montera av/på grejerna själv !!! Bra pris tycker jag |
|
|
Hagglund: vad tror du sånt kan gå på om man lämnar in den? _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Z3c: På vanlig lackfirma med kvitto och allt vet jag inte, men får du tag på någon som gör det utan kvitto så borde du kunna komma billigt undan. Jag skulle gissa på 3-500 kronor inkl. lack och arbete. Kom dock ihåg att du inte monterar det första dagen. Är farligt med stenskott och så då. Vänta gärna en vecka (om du kan hålla dig) och montera sedan. |
|
|
Haglund: tack! Det låter som OK pris! och tack för tipset att inte montera direkt! hade säkert gjort det om du inte varnade! _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Z3c: Inga problem! Kul att kunna dela med sig av sina erfarenheter så någon annan slipper göra samma misstag. :) |
|
|
Hörde med BMW i Uppsala idag angående beställningen av spoilern och de sade att man kan beställa en som redan är lackerad i bilens färg, alltså behöver jag inte lämna in den till lackeraren. Skitbra. Det märkliga i sammanhanget är att BMW säljer denna frontspoiler 900:- billigare än www.nfs.nu Brukar vara tvärtom annars. /Dominik |
|
|
Dominik, vad är det för fabrikat på spoilern? Är det BMWs egen? _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Ja, M-Tech II. Ingår i stora sportpaketet. /Dominik |
|
|
jadu, nfs är inte billiga... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.