|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att bygga en "E30 skojbil" med en M 5 motor i , har fått tag på en 3,6 för 15000:- utan kabelhärva ,luftmängdsmätare o styrbox . Motorn har rullat " ca 15000 mil" o skall vara okej . Nu undrar jag om detta priset är rimligt , vet ju att det kostar ca 10000:- till innan det fungerar med vxllåda o lite runt omkring ,kanske det finns någon här som har köpt något liknande o vad betalade du i så fall . c racing ...?? | |
| Försök ta kompressionsprov på motorn. Då ser man rätt bra hurdant skick den är i. | |
|
Jo , det vet jag men det jag undrar är om det är ett normalt pris eller kostar de mer/mindre. |
|
|
Jag gav 20000:- för min 3.6 M5 och den var helt komplett och hade gått ca 13000 mil. Holken. jag har en luftmassemätare och styrbox med hela kabelhärvan till övers om du är intresserad ??? |
|
|
jag gav 12000:- för min 3.8:a komplett förutom box. då hade den enligt skroten gått varm, men det visade sig att det inte var några problem. /Kilander |
|
|
hej på er! jag gav 6000.- för min b6 alpina motor som har 11000mil på mätaren! så du kan någ pruta lite!! m5 e det något å ha? mvh johan |
|
|
Vem vill ha stenåldersteknik (12 ventiler) när det finns fräschare grejor att montera i en "lekbil" , nä skall jag göra detta jobbet så skall det vara pulver i bilen . |
|
|
Är det 12v på B6an? Mvh Patrik |
|
|
det är väl en 12v m30? eller? min syrras, pojkväns storebröders bil: Länk Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
|
Svar: Ja. //Ticco www.ticco.com |
|
| Min M5 ska dessvärre lösas in av f-bolaget så där har du en 3.6 i bra skick.23000(totalt 4 ägare,jag var den tredje o siste brukaren...) välservade svenska mil med koppling som gått 3000 mil o felfri växellåda o bakaxel.Hela bilen var i utställningsskick för övrigt före stölden.De som tog bilen körde max 3 mil eftersom ja hade typ ingen soppa så bilen återfans inte långt ifrån där den stals.Ja skulle tippa på att man kan få loss den bilen hyfsat billigt.BMW uppskatade dock repkostnaderna till 80000 ca... | |
|
Dawwe: Kommer bilen att gå till skroten menar du? Vart hamnar den i så fall tror du, jag behöver nämligen delar till min M5, den är skadad stötfångare fram + bak samt lackskador huv + lucka. Hur var din främre stötfångare i skicket, kommer du ihåg det, hade de kört sönder den? Bakstötfångaren går kanske inte för du hade drag på bilen om jag inte minns fel, såg den hos Sääf. //Sniffer |
|
|
Dawwe: du kan förmodligen köpa bilen av försäkringsbolaget för ca: 20% av vad de värderar den till. /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" Länk |
|
|
Sniffer:Ja vet inte om de blir skrot av den men de tänker inte laga den.Främre kofångaren e sönderkörd dessväre,skadorna finns i bilens front.Bakkkofångaren e helo den passar din oxå,Misanoröd+klarlack.Ett tips e o rinag kanske lite snällt till Sääf så kan ha nog ge dig mer info om vilken skrot osv bilen kommer gå till... Fredrik L:20% bara??Du menar att ja får HELA bilen för ungefär vad en motor+låda kostar till 3,6????Intressant.Detta sa försäkringsgubben inget om han sa bara att notan skulle landa på minst 80" ev mer eftersom en del fel märks bara när man kör bilen...Ja som va överens med honom om ersättning o så.Men får ja den så billigt som du säger samt att ja får mellanskillnaden av till va de hade löst in den för så tål de att tänkas på...Vi får väl se va han säger för han skulle ge mig besked idag i vilket skick fälgarna va för de skulle ja få tillbaka.... |
|
|
Dawwe: Är kanske boroende på ärende och försäkringsbolag. Jag fick iaf. min M3:a utdömd och värderad till 75000:- efter en krock. Köpte den av försäkringsbolaget för 15000:- (dvs de betalde bara ut 60000 till mig) och totalrenoverade den. Hade först tänkt att sälja delarna men det blev renovering istället. /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" Länk |
|
|
jag åker numera 3,6. är det någon ide att byta till 3,8:an? är det värt besväret?, den jag har nu är ju felfri men mer kusar är alltid välkommet. någon som har etfarenhet av kompressor.? Länk |
|
|
Det är inte så stor skillnad att det är värt besväret, 3,6 är mer sport tycker jag. Mer 7-serie stuk på 3,8 (komfort). Skillnaden märks mest på lägre varvtal (bättre vridmoment och längre kurva). //Sniffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.