AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
618

Prutmån BMW Tyskland

Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Ni som har erfarenhet av köp hos auktoriserad bmw handlare i Tyskland,hur stor är igentligen prutmånen där? Om vi tar en bil i ex. pris klassen 19900:-euro
Hej!

det är omöjligt att säga, beror på hur länge den stått samt om det finns defekter. generellt kanske du kan pruta 4-600 Euro, alternativt för exportskyltarna gratis. Men det varierar, ibland får man inte en spänn!

mvh Johan
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Tack!,okej så det rörsig inte om mer......
nej, det rör sig absolut inte om några tio procent i alla fall. men som sagt kan det variera, det är ju bara att fråga! men jag skulle akta mig för att skambjuda, det är lätt att bränna relationen då.

Mvh Johan
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
5% har jag fått på BMW München. Tyska privatpersoner gav dom max 3% men det var möjligt för säljaren att höja rabattsatsen då en "utlänning" handlade.
Jag har prutat 10% på aukt BMWfirma åt en bekant på telefon. Priset var vare sig högt eller lågt, så omöjligt är det inte uppenabarligen.
Min erfarenhet är att det varierar väldigt mycket hur mycket man kan pruta, ibland är det bara 100-200 Euro på en bil för 120-150 KSEK t ex. På min nuvarande bil lyckades jag pruta ca 8% och få exportregistreringen med i priset, hyggligt.

/Simon
Hej!

Jag har ju också prutat en bra bit över 10% någon gång, men att dra en slutsats av det enskilda tillfället blir helfel. räkna med ingen eller liten prutmån, det är min erfarenhet. att räkna med 5-10% är att lura sig själv, tycker jag i alla fall.

mvh Johan
Johan,

det jag vill säga är att det skiljer mycket mellan de olika bilarna och firmorna hur mycket som det går att pruta.

/Simon
Simon, helt överens med dig på den punkten!//Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.