|
|
|
|---|---|
| Hej någon som vet vad som är nött då växelspaken känns slapp(växlarna fungerar bra)? är det växel armen som brukar bli nött?,eller är det inne i växelförningslocket? | |
| Kan möjligen vara bussningarna som sitter i växelspaken och växelarmen. | |
|
Det är säkerligen bussningarna! Kostar några tior på BMW och tar inte många minuter att byta ut :) Med vänlig hälsning //Kalle H, BMW CS #5120 ______________________________ Länk |
|
|
En av nackdelarna med iX är att du måste ner med fördelningslådan för att byta nämnda bussningar. Tar betydligt mer tid än "inte många minuter"... Har inte gjort detta själv på en iX men enligt välinformerade källor så är det på detta viset. Betvivlar inte uppgifterna då jag vet hur lite plats som finns tillgodo runt lådan i iX:en. --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
ajdå...missade att det var en iX det rörde sig om :( Ber om ursäkt för den felaktiga infon! |
|
|
hm...hur går man tillväga för att byta bussningarna på en icke-iX bil ? behöver inte byta än, men kan va bra att veta hur man skall göra när det är dags... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| jag var så att få lös växelspaken och stagen genom att släppa ner växellådan,men det var ändå väldigt trångt.har plockat lös topplocket,så det gick att luta bak motorn mycket. det skulle inte gå att få lös staget,spaken med topp och insug på plats utan att plocka ner fördelningslådan! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.