AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
578

Hur sitter det fast?

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Vet någon hur luftintagen för bromsarna som sitter längst ner på spoilerläppen sitter fast? Är det med några sorts clips eller liknande? Nu menar jag inte själva läppen utan intagen, hur de sitter fast.

//Schnitzer
Svärd
Vet inte vad du har för läpp men på min 740 så är de två yttersta delarna längst ner lösa och sitter med 5-6 skruv och clips som du kommer åt underifrån. Men sen sitter ju luftintaget i den delen och det är ett helt stycke så om du bara kan få bort hålet så har du nog en annan läpp...

//Martin

GOTLAND har allt, förutom SALT!!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hur sätter man fast intagen då? Är det bara att skruva fast dem med de 5-6 skruvarna(clipsen) på spoilerläppen? Är det hål gjorda i läppen för intagen?

//Schnitzer
Svärd
Hmm, mina sitter ju som en del i frontsoilern och har nog alltid suttit där. Det sitter en del på varje sida som är ca 25-30 cm fram och böjer bakåt ca 15 cm.

Hade av dem och snyggade till dem i höstas och det såg helt knäppt ut utan.

Kolla Länk Är det den läppen du menar?? Isåfall så är det den jag har och det jag hade bort och som sitter med 5-6 skruv och clips är den yttersta delen och den slutar typ 1,5 cm från hålet. Bakom där finns ingenting och det som sitter mellan de här två delarna sitter ihop med allt ihop under nummerplåten och det...

Blev du något klokare?

//Martin

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, det är den läppen som jag menar. Jag tror att jag vet hur det ser ut nu. Du har inga kort från spoilern när du hade av intagen så man kunde ha sett hur det såg ut?

//Schnitzer
Svärd
Nej, det är inte min bil utan jag tog en bild på go.to/e32 där den syntes bara! Men där den lösa delen slutar börjar den mittersta delen bara. Och utan delen med luftintag så tar den bara slut rakt av. Delen med luftintag sitter liksom påtryckt på den mittersta delen och seden skruvad upp imot den befintliga delen. Kan försöka visa med lite tecken. Hoppas det funkar... så här ser det typ ut:

-----|___________|-----

Hoppas det syns. Det är alltså spoilern framifrån med borttagna luftintag.

//Martin

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ok, tack så mycket. Nu fattar jag precis. De intagen är svindyra på BMW. De vill ha ca 1200 kronor för båda. Det tycker i alla fall jag är ganska dyrt, men det blir väldigt snyggt med dem.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
På BMW i Tyskland vill de ha ca 600 kronor, enligt en bekant. Det är billigare där nere, men jag tror inte att BMW i Tyskland får sälja delar till privata svenskar, de får inte skicka upp det. Det ska finnas något avtal om det tror jag. Annars hade man kunnat beställa därifrån.

//Schnitzer
Svärd
Ring Europadelar på Öland! Jag köpte dimljus från dem och de beställer dem från BMW i Tyskland! 300 kr billigare än BMW här per styck...

Annars kollar du någon bilskrot! bildelsbasen.se kanske har något...

//Martin

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har kollat på Bildelsbasen men alla är trasiga tyvärr, men det går nog att få tag på någonstans.

//Schnitzer
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Får du tag i fyra så kan du väl skicka ett mail ;)

Mvh.Patric
Svärd
Hoppas det ordnar sig!!

//Martin

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Om de bara kostar 600 kr i Tyskland är det väl värt att ta en trevlig tur dit! Om man sedan tjänar på det om man räknar in resan är väl en annan sak!

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
PJ: Ja, visst!

//Schnitzer
Svärd
Eller om du inte vill åka själv, be någon som åker ner ta hem ett par! Det åker ju folk hela tiden och hämtar hem bilar!

//Martin

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, det finns många möjligheter. Typiskt att farsan precis var i Tyskland för någon vecka sedan. Jag tänkte aldrig på det förstås.

//Schnitzer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.