|
|
|
|---|---|
|
Kan någon ge ett råd vad vibrationerna kan komma ifrån,har balanserat däcken både sommar och vinter,det måste vara något annat fel.... | |
| Prova att vara mera specifik. är det när du bromsar? kör eller står still? Vilka hastigheter? | |
|
Det kommer vid ca.80 km/t och fortsätter sen uppåt.det känns lite när man bromsar i högre hastigheter,allt med bromsarna är nytt runt om |
|
|
Är det skillnad om du bromsar hårt eller mjukt? Mvh.Patric |
|
|
Kan vara castetstagen i framvagnen låter det som. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Casterstagen annars... BMW 7er-Burnouts is for wannabees! |
|
|
Ang.inbromsning känns menär man kör fort än sakta,typ i stadstrafik märks det nästan inget,det är mespå motorväg... Casterstagen,var sitter dom? Bwm har bytt styrleder nyligen.tacksam för yttligare svar,man blir snart tokig på detta..... |
|
|
Bara det inte är kardaaan som är slut Har du råd att inte köra Tyskt? |
|
|
Vad jag menade var om du ligger i tex. 90km/h och bromsar hårt, och gör om det och bromsar mjukt. Så är dåliga styrleder eller Casterstags bussningar ett säkert tecken om den hårda inbromsningen känns bättre. Casterstag = Nedre bakåtriktade stagen i framvagnen. Här har du en bra länk: Länk Mvh.Patric |
|
Paap Reeder |
Hej! Min M535:a / E 28 är rackarns kittslig med toe-in inställningen. Jag vet att börjar hon wobbla det minsta lilla är det bara att kolla toe-in igen. Min är ställd: BMW rekommendation + 10%. Vill minnas att det blir 1,8 per hjul. MVH /// Paap Reeder |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.