|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
MACKILLER666: Tack så mycket! Jag får återkomma med lite prestanda siffror senare. Tyvärr så har det inte blivit så mycket körning på sistonde.. Bempa: Ska jag vara ärlig så tror jag också mer på 750 spänn. Jag återkommer med lite bilder snart. Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
|
Jag tror mer på 750x2... Iaf över tusenlappen. För 20kr får man ju inte ens en toppackning till en Puch Dakota! :-) Posta gärna vad den verkligen kostade (när du vet) så slipper vi spekulera ihjäl oss. Kiip Spiiding! |
|
|
Lyfter tråden lite... är intresserad av lite siffror! --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
| en kompis te mig har turbokonveterat sin ix å den håller.har mellan 350.450hk i den. | |
|
Vilka siffror är det som är av intresse? Pechy: Åfan, hur har han gjort med drivlinan då? för den är inte direkt känd för att hålla för ofantliga hjordar av pållar. Själv så är jag i tagen att kompressor mata min i vinter. Håller på och kollar ut delar osv. Ska bil riktigt kul. Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
|
Tex 0-100, 0-100-0 Bilder gillar jag också förståss... :-) Har du den som "bruksbil" eller har du något annat transportmedel för det? Var det bara packningen som gått på den? I min iX kommer det nog aldrig att sitta en S50 men man är ju nyfiken likförbannat. Min finns i galleriet och är inte bruksbil. --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
|
Magnus M: Tyvärr så är det lite dålig med sånna i siffror som tex 0-100 och 0-100-0 just nu. För bilen är faktiskt fortfarande på verkstan. Det visade sig att toppen hade slagit sig och för att få de plan så behövdes det planas 4mm. Att tillägga då att den tydligen varit planad en gång tidigare oxå. Något som jag inte visste vid köpet. Jag har iallafall löst problemet med toppen. har hittat en som jag kommer att köpa. Jag har även att talat med konsumentverket om eventuell ersättning ifrån förre ägaren. men vi får se hur det går. Jag hoppas att han har hjärta att hjälpa till att betala ca halva toppen. men men. Och någon annan bruks bil har jag inte för tillfället. Men man snyltar ju lite på föräldrarna nu när bilen står still. Så jag får väl säja att jag kör S70 tillvardags, inte så roligt men det går framåt. Och om du är intresserad av bilen, och har vägarna förbi mantorp på bilsport action meet, så kommer min bil att stå i powershop.se:s tält. Så kom gärna då ska kanske vi kan åka en sväng. Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
|
Jaha. Då är man ute på vägarna med sin lilla harmlösa bil....:) Och besiktningen gick hur bra som helst. Inte en anmärkning. Det ända som besiktningsmannen sa som fick mej att dra lite på smilbanden var när han tog den vanliga turen runt stationen. -Den var ovanligt pilsk när man stod på lite. Sen så var det färdigt. hehehehe Och första färgbekänningen kom tidigare ikväll. Jag stod vid ett rödljus här hemma, och brevid mej så glider det upp en sprillans ny BMW M3 E46. Silvrig o grann stod den där brevid mej på linjen. Och då kände jag att detta var det ultimata tillfället att testa bilen. Så jag varvade upp bilen och killen i M3:an följde villigt på "höhö en vanlig E30 ska man väl köra skiten ur"........ men icke sa nicke......Fick en kanon start och la mej en billängd framför M3:an. Fick perfekta växlingar och M3:an låg kvar bakom och det roligaste var att han ville om....:) Vid 120-140 slog jag av för att det dök upp en bil framför mej. Och då susade m3:an om mej..... Jag blinkade på honom och kom senare ifatt honom. Och då gjorde han tummen upp åt mej och bara log :) yeeeeeaaa. Ojojoj vilket race. smilet har inte släppt än :) Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
| Hur besiktigar du igen monstret? Är den typad som amatörbyggt fordon eller har du bara snälla bes-gubbar? | |
|
hehehe! HEL-kul att bilen är på vägen igen...hoppas grejorna håller ihop så du får njuta av din sleeper! lägg gärna ut nå bilder så man får se lite av den oxå! Grattis grabben!!! |
|
|
Tyvärr så verkar det inte vara riktigt slut på verkstads besöken. Fläktremmen gnisslar som bara den. Och den är spänd. SÅ när jag tittade ner under så såg jag att det sitter ett hemsvarvat hjul längst ner. Jag tror det sitter där styrservo hjulet ska sitta. jag är inte helt säker. Det måste iallafall bytas, för annars så kommer fläktremmen att kränga av sig själv. I och med att detta hjul ligger lite utanför de andra hjulen. Plus att jag måste byta spännrullarna. Men efter det så ska det väl inte vara några problem.....Sen är det bara att börja spara till kompressorn.......:) Vad gäller besiktningen så var det inga konstigheter. Jag åkte dit och sa att det var en bmw e30 325. och sen så blev den godkänd. Bilder är på G. |
|
|
Oj din bes-gubbe vill man juh ha när man ska besiktiga bilen=) Får man fråga vart i landet detta kan gå att genoföra=)? MVH Föresten lycka till med allt och hoppas det löser sig på bästa sätt... |
|
|
Jag besiktigade min pärla i mjölby ca två mil utanför Linköping. När jag kom dit så trodde jag att jag skulle åka dit men det löste sig utan en anmärkning.... Härlig känsla att åka hem var det. Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.