|
Sida 7 av 19
|
|
|---|---|
|
Totalt sedan jag fick körkort 1985. 1st Gräsand 1st Katt 2st Harar 1st Räv 2st Rådjur (olika tillfällen) 1st Ren Den enda som överlevde var katten men den lär ju ha nio liv så det var inte konstigt, väntar fortfarande på the BIG hit Älgen. Thepe |
|
|
En kompis till mig körde på 30 väg i ca 45. Det kom en katt ut och han körde åt sidan, lite väl mycket. Snitta ett träd för att sedan köra in i en lycktstolpe ;) 50 000:- kostade bilen att laga...Tur självrisk finns.. Länk |
|
Jeppe Johansson |
deejaywasp: Japp, radiobil, en BMW såklart!! Katterna blir helt galna när de får jaga den runt i rummet. Det Farbror polisen inte ser, har du! inte ont av. |
Jeppe Johansson |
Härlig läsning det här, mer sådana här frågor i framtiden! Det Farbror polisen inte ser, har du! inte ont av. |
|
smällde ihop med en fågel på väg hem från sommararbetet i ca 150 knyck (520iA-89) fågeln fick smaka på ett krondike och lite grus efter kollisionen, enda beviset var en fjäder som satt fast i ena njuren som jag plockade bort då jag kom hem Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
| I dag en skata,en mygga å säkert en hel del småkryp. | |
RoL1 |
Körde på ett lodjur utanför Järvsö ifjol våras. Knäckte spoilern och behöver en ny kofångare fram till M6:an... |
|
backade på kompisens 740 me min skraltiga fd. 245:a Den kallades galten så tyckte de kunde passa... |
|
Mattan |
Fick en fasan på foten i c:a 250 blås! Visserligen på en tvåhjuling men ändå. |
cdabox |
1 st Hare 1st Räv (tror jag det gick för fort) och så en puckad hund som på en 30 väg (jag låg i 30 oxo) hoppade ut mitt framför bilen när jag var 1 meter i från han. Kärringen skrek o hunden blev platt, mitt under väntster framhjul...det var jobbigt faktiskt....jag tyckte så synd om damen så jag betalade hennes självrisk på hundförsäkringen så hon fick en ny liten strävhårig tax.... Så här i efterhand har jag börjat fundera på om den lille taxen var släkt med Rugs i Spin City o helt enkelt begick självmord. In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
345673 Flugor 123 Humlor 1290 Getingar 15 Bin 1 Tse-tse fluga Ungefär.....;) |
|
cdabox |
1 tse-tse fluga ? I sverige ? In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Ingenting förutom insekter, och så hoppas jag det fortsätter! Step on it! |
|
|
ett gräsandshelvete hoppade upp framför bilen i morse och orsakade lite lacksläpp på min kofångare.... Frazze |
|
|
Har blivit träffad av den där livsfarliga arten "har körkort kan inte köra bil" 3 gånnger. Men ingen behövde avlivas:) |
|
ormen |
kråkjävel i 130 på vindrutan.... har haft tur ... fått kämpa några gånger för att missa älg o annat boskap... värst var det förra året i sept. körde i älvdalen, strax innan norge, mitt i natten står det STOR ÄLGFARA... o vips står det ett gäng vid vägkanten.. o jag ligger i 120.... gissa om jag bromsade... sen mötte jag fyra till inom 6 mil..... Länk |
|
Saker jag lyckats träffa i trafiken. Med bil: 2 fåglar 1 björk 40 m från vägen.... (den gången va det nära...) Med mc: 1 hund En mörk natt i Thailand, träffade den med min vänstra fot när jag vejde, *smärta* hunden flög ca 10 meter å avled på en gång. En ganska sjuk tråd det här... *skratt* Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Biffen: Var det en fågelhund eller? Förlåt, ibland måste jag också få leva ut min tråkiga humor ;) |
|
|
K.Kierkegaard Nej det va inte en fågelhund, det va en "flygande hund"... ;) Å numera är det en mkt död hund... Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Hallå var är alla renar! Dom är i särklass de dummaste djur som finns, helt klart vädigt självmords benägna. Jag mear stå brevid en väg som ren och titta på medans hela tjocka släkten åker dit, bara för att sen gå upp själv för att titta efter... Ca 15 renar En jädrans massa harar och skogsfåglar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.