AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.107

Vilka djur har ni krockat med?

Sida 6 av 19
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Haha... har sagt det tidigare. Otroligt rolig läsning! Har ni visat denna tråd får era frugor? ;)
--
ant: Säkert att det inte var med flit?
höhö, syftar på stackars haren som du hivade iväg 40m!

/Henrik, Djurens vän!

Mvh Henrik.
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Denna tråd var för härlig... roligt skriven av en del :) Själv kan jag *peppar peppar* inte säga att smällt med ngt djur trots att jag bor på Ekerö som är känt för en hel del rådjur som springer omkring där de inte ska! Incidenter har dock inträffat, har dock hittills lyckats väja.
Faktiskt inga krockar med bil överhuvudtaget, däremot som cyklist har jag krockat med både vingliga kärringar, gubbar i keps samt gjort en dubbel mollbergare i pik över en 240's motorhuv och krockat med en SL-buss, men har i samtliga fall haft änglavakt! :)

*Best Man Wins*
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
1.grävling i 170 km/t med höger framhjul under omkörning varpå grävlingen flyger i väg in i den bil jag kör om så den grävlingen fick stopp på två bilar samtidigt.
2. En skogsmus
3. En katt
4. En massa flugor
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ni ger väl alla flugor ni dödar en anständig begravning?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har varit ruggigt nära flera rådjur och ännu närmre en älg, med stor tur lyckades både jag och älgen komma undan med blotta förskräckelsen. Det enda jag har prickat rätt på är en hare som slog sönder (förutom sig själv då) min frontspoiler. Åkte tillbaka för att se om han låg kvar på vägen men jag hitta han inte. Förmodligen låg han i diket nånstans, såvida han inte var en "Harminator" och fortfarande letar efter mig... :)

Mvh
Anders S.
Cl
317
Clintan
325i -87
750iAL -95
Brände över en död räv i 150-160 blås, hann göra en kort tvärnit och släppa bromsen precis innan...

Den kändes i golvet + lite päls på frontspoilern, det var allt.. =)

Clintan
Tog den största grävling ja sett med min gammla cheva impala-63a i ca 110 km/h det gunga bra vill ja lova!! Väghålning å gammla jänkare drar ju inte jämt precis. Sen har ja tvärnitat över en katt som underligt nog överlevde. Strök nosen på en räv för nåt årsedan den klara sej den me.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Den katten....skulle jag vilja se efter en tvärnit...
Bumse_Jerka
Ja plåkkade en kat på väg hem från en pollare för nån väcka sedan. Gör fortfarande ont i skälen när jag tänker på det. Stakkars jävlar. Va ska de upp på vägen å göra?

--=(316 190+)=--
M-Mag
Jag körde på en stare med min moppe när jag var 15-16 år gammal. Den flög upp framför moppen sen slog den i kåpan över framlycktan. Det gick väl i 60-70Km/h så jag var glad att jag inte fick den i fejset. Jag slog ihjäl den sen så den inte plågades mer.

OBSERVERA att om man kört på ett djur skall försäkra sig om att djuret inte usätts för onödigt lidande, det är ens skylldighet. Detta gäller framförallt vilda djur. Om man skadar ett husdjur skall man i första hand försöka kontakta ägaren om det går, så denne kan avgöra sitt djurs öde.

Mvh Magnus

"Your Toyota is not fantastic."
Mosse: Ja fattar inte heller hur den klara sig. Det var med en gammal opel kadett å katten sprang in under bakdäcket. Det lyfte hela bilen i baken! Men den sprang som fan från platsen.
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Några kaniner
hare
uggla
duva som försökte flyga mellan bilen och takräcket inte bra fjädrar bakom hela bilen såg ut som tecknad film.
en kamel i Saudi Arabien bara en liten touch på bakbenet, luktade illa!

Tobbe
|Oo=00=oO|
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Tobbe...ett helt Mini Skansen med andra ord! ;)
MJ
86
MJ
328i Touring -13
En älg har man lyckats demolera mha en Audi 100 -77. Tydligen rigtigt välbyggda bilar...

//MJ
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
hohohoh..helt sjuk tråd :D
Jeppe Johansson
Jag krockade med min katt i vardagsrummet idag,
Han bara fnös och gick vidare, tuff lite rackare det där!

Med bilen har jag Ett par miljoner flugor på mitt samvete, jag ber för dom varje kväll!

"Jeppe"
ant
henrik23d: ja faktiskt.. det var några harjakter av några andra i min pluton under vintern men ingen lyckades med konsten att jaga ifatt en hare med en hjullastare som gör runt 20-23 km/h med snöslunga monterad.
sen är det då förstås jag som kommer runt klockan fyra på morgonen halsovandes och lyckas smäcka in det lilla livet i slungan helt oförberedd. för att beskriva hur det kan se ut så kan jag säga att en vanlig sj-pall blir kaffeved om man slänger in den i en liknande snöslunga. tänk då på den stackars haren som krånglade sig in i fräsen.. det gick förhoppningvis ganska fort att klara av den resan in i fräsen och ut genom tratten.

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Jeppe Johansson: Kör du bil i vardags rummet?

bo
282
bobbby
320i -91
Har bara varit nära med några rådjur och dovhjortar, även en hund som kom ut springades en gång med jag hann få stopp på bilen.
Känner en som fick en duva i grillen på sin 5-serie. Duvan såg inte så pigg ut efteråt

¨
bobby
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
ant....blev det Harfärs till middag för grabbarna? *hehe*
Nåja, det var ju en snabb död iaf!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.