|
Sida 5 av 19
|
|
|---|---|
ant |
två harar. klippte bakbenen på en. helikoptersnurra blev det och sedan det där otrevliga skriket. dessutom har jag lyckats snöslunga en hare med en snöslunga modell större. kastlängd ca 40 meter.. mosigt.. detta var inte med flit, haren satt och tröck bakom en snövall som skulle bort.. x antal större råttor. dessa blir mosade samtidigt som dom kladdar ner större delen av sidan på bilen.. inge kul alls. x antal måsar. i lumpen på flyfältet. uppgiften var att hålla fältet rent från fåglar. måsarna hade just lärt sina ungar att på flygfält finns det maskar. men måsungar förstår inte att flytta på sig därav har jag lyckats klippa till rätt många måsar med bil. och ja, detta gjordes med flit för att slippa ropa ut befäl med bössa. ===== Länk |
|
Körde på en badger (grävling) förra året. Hon dog inte och jag hade inget trubbigt föremål i bilen så jag vände om på landsvägen. Human som man är vill man ju att nån ska lida. Körde över den en gång till! Då dog den. Sen gick jag ur bilen och skovvlade ner badgern i diket. Polarna skrattar åt denna historia men jag tycker faktiskt jag handlade rätt....=) r.i.p grävling |
|
| "inte lida" ska det vara. | |
järnet |
En god vän var ute och åkte i en Cittra (CV2 tror jag den heter) med galon-soltak. Han fick ner ett par ben av en älg genom taket. Bilen knäcktes på mitten, han klarade sig utan skador men blev rejält skrämd. Älgen skadade sig och fick avlivas av polisen. |
| Har en polare som körde på en struts från en när belägen struts odling. Försäkringsbolaget vägrade ersätta skadan först då det inte finns struts i sverige fick han till svar, ersättning kom när polisrapport insändes. | |
Mr Apex |
En jobbarkompis satt i baksätet i en bil. Fram satt 2 lumparkamrater. De var på väg hem för helgledigt från lumpen. Kompisen satt i mitten av sätet och hängde med armarna över ryggstöden på framstolarna när plötsligt en älg sprang upp på vägen. Älgen skulle tydligen till samma stad som de 3 männen för han sprang i bilen körriktning. Föraren hann inte bromsa tillräckligt mycket. Väjde gjorde han inte heller. De körde på älgen bakifrån. Älgen for med röven före in genom framrutan som skar upp hela bakpartiet och magen. Sen var det stopp. Tyvärr satt jobbarkompisen mitt i vägen för tarmpaketet som dränkte in hela hans kropp... Ingen blev skadad förutom älgen (och kompisens kläder och psyke). Mr Apex |
svardska |
körde på en elefant med min måsvinge mb, elefanten klövs i tre delar då jag åkte med öppna dörrar. Fan vad mycke elefantbiff det blev! men jag har nu två snygga betar i bokhyllan. Härligt att detta forum finns så man kan lufta sina tankar och upplevelser. Vill ni höra om hur många svärmödrar jag skjutsat i mina bmw bilar? |
Mr Apex |
Nej! Mr Apex |
| Än en gång livar Svardska upp forumet... | |
| W: vilken vacker historia (på sitt sätt) =) | |
|
Körde på en hund på nyårsafton förra året med en lånad bil (min egen var skrot efter att en buss bestämt sig för att mosa fronten på den tre dagar innan) hunden var väl på flykt undan smällare och flög upp på vägen mitt framför bilen så man han inte stanna eller väja tyvärr var det det sista den hunden såg och jag fick stå i tunn tröja i snön och vänta på polisen över en timme kylaren strålkastaren och lite annat pajade på bilen och jag fick leta upp en ny bil på kvällen eftersom jag skulle hämta diverse folk från fester senare på kvällen mvh kim |
|
|
Bra-att-ha prylar: Länk |
|
|
Det mest bizarra var en ekorre... och huvet satt kvar i fronspoilern, inte smaskens direkt. Och se har jag lyckats klippa 2 små pippifågöar inom loppet av 5 min, båda i runt 200 km/h :) Jaktlycka? ___________________________________ För att saker ska gå fort måste det få ta tid! |
|
| 1 st mamma med barn :-) nej allvarligt endast katter..kommer ihåg den senaste incidenten då jag tog det lugnt på smal asfaltsväg (70km/h) i skogen och en katt står och tvekar..plötsligt går den över vägen..bra tänker jag när den passerar över och jag åker vidare men då springer den över tillbaka igen (idiot) och jag kör över den fast är osäker på hur den träffas. Iallafall kollade jag överallt efter katten men inte ett spår efter den. | |
|
Ett par, tre fåglar, bla. en som satt kvar i spoilern på en Audi coupé jag tidigare hade. Dock lät jag bilen stå över natten och lät min katt ta hand om den... På följande dag var det bara att ta slangen och spola bort överblivet klägg=) *it´s better to burn out than fade away* |
|
|
Nu kan man skylta med vilka djur man har krockat med. Länk mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
| verkar vara ett eko pa forumet, se inlagg ovan och inlagget 4 hack ovan :-) | |
|
Ooops... mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
För två veckor sedan var jag centimetrar från att köra över en babian i Blyde River Canyon i Sydafrika. Fick tokbromsa "min" Toyota Tazz som visserligen hade usla bromsar men ännu sämre fartresurser. Apan klarade sig. I Phalaborwa vid Krugerparken finns det varningsskyltar för flodhäst. Det känns lite mer exotiskt än älgskyltarna. My Bimmer is my mistress |
|
theedge |
rådjur e några jäkla skade djur och borde utrotas. Min e30 rip |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.